וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צעד להבטחת המועמדות: ניצחונות סוחפים לטראמפ ולקלינטון

איל הנדל"ן הביס את מתחריו בחמש המדינות שבהן התקיימו הפריימריז והתקרב למספר הצירים הנדרש. הוא עבר לתקוף את קלינטון: "אילו הייתה גבר, הייתה מקבלת 5% מהקולות". שרת החוץ לשעבר ניצחה את סנדרס בארבע מתוך חמש המדינות. אולפן וואלה! NEWS

צולם באמצעות סמארטפון 'וואוי', עריכה: נועה לוי

דונלד טראמפ ניצח הלילה (רביעי) בפריימריז בכל חמש המדינות שבהן התקיימו הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית. אצל הדמוקרטים, הילרי קלינטון זכתה בארבע מדינות, ואילו ברני סנדרס גבר עליה ברוד איילנד.
איל הנדל"ן מניו יורק הכריז על עצמו כ"מועמד המשוער" לאחר ניצחונותיו בקונטיקט, בדלוור, במרילנד, בפנסילבניה ורוד איילנד. התוצאות קירבו אותו להבטחת מספר הצירים הדרוש - 1,237 – כדי לחתום את המרוץ בטרם ועידת המפלגה שתתקיים ביולי הקרוב.

טראמפ הבטיח לתומכיו בניו יורק כי הוא לא ישנה את מדיניותו אם ייבחר לנשיא. "אני לא אשתנה", אמר. "אתם יודעים שהלכתי לבתי הספר הטובים ביותר. אני אדם חכם מאוד. אני הולך לייצג את המדינה שלנו בכבוד ובצורה טובה. עם זאת, אני לא רוצה לשנות את האישיות שלי. אתם יודעים, זה מה שהביא אותי לכאן".

דונלד טראמפ בעצרת ניצחון בניו יורק לאחר שזכה בפרימריז בחמש מדינות, אפריל 2016. רויטרס
לא ישנה את עצמו. טראמפ, הלילה/רויטרס

אצל הדמוקרטים, סנדרס מנע משרת החוץ לשעבר ניצחון מוחלט עם זכייתו ברוד איילנד. הסנאטור מוורמונט הבטיח להילחם עד לסוף הדרך ולא לפרוש. קלינטון נשאה נאום במרכז כנסים בפילדלפיה והצהירה כי הקמפיין שלה הציב "יעדים אמיצים ופרוגרסיביים" לשיפור החיים בארצות הברית. "אנחנו מאמינים בעם שלנו ובגדולה של האומה שלנו", אמרה.

בהמשך הלילה, טראמפ וקלינטון עברו לתקוף זה את זו. טראמפ אמר כי יתרונה היחיד של המועמדת הדמוקרטית המובילה עליו הוא היותה אישה. "בכנות, אילו הילרי קלינטון הייתה גבר, אני לא חושב שהיא הייתה מקבל 5% מהקולות", טען.

בתגובה, תקפה קלינטון את הטענות שלפיהן היא משתמשת ב"קלף הנשי". "אם להילחם עבור מערכת בריאות לנשים, תשלום מזונות ושוויון במשכורות זה לשחק על הקלף הנשי, אז אני בפנים", היא אמרה בפני תומכיה בפילדלפיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הילרי קלינטון בנאום ניצחון בפנסילבניה, אפריל 2016. רויטרס
"מאמינים בגדולה של האומה שלנו". קלינטון, הלילה/רויטרס

יריביו של טראמפ, טד קרוז וג'ון קייסיק, בחרו להתמקד במדינות הבאות שילכו לקלפיות וחברו יחד כדי לעזור זה לזה באינדיאנה, באורגון ובניו מקסיקו. טראמפ גינה את הברית ביניהם כסימן לחולשה ולייאוש ולסימן נוסף המעיד על כך שהמפלגה הרפובליקנית קשרה קשר נגדו.

הן לסנאטור מטקסס והן למושל אוהיו אין סיכוי להבטיח את המועמדות בזמן שנותר, אולם הם מקווים למנוע מהמיליארדר לחצות את רף הצירים הנדרש ואז להגיע לוועידה פתוחה. במקרה כזה, בכירי המפלגה ופעילים בה יבחרו במועמד ללא קשר למספר הצירים שבו הוא מחזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully