וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין להם אנרגיה: בוונצואלה יעבדו רק יומיים - כדי לחסוך בחשמל

28.4.2016 / 1:04

הנשיא מדורו הכריז כי במשך שבועיים לפחות עובדי המגזר הציבורי לא יגיעו לעבודה בימים רביעי עד שישי. זאת, בשל הבצורת הקשה הפוקדת את המדינה, שהובילה למחסור חמור במים בסכר שמייצר את מרבית צורכי האנרגיה שלה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 22 בפברואר 2015. רויטרס
הכריז על הצעד הדרמטי בתכנית הטלוויזיה השבועית שלו. מדורו/רויטרס

ממשלת ונצואלה הורתה שלשום (שלישי) על שבוע עבודה בן יומיים לעובדי המגזר הציבורי, בשל משבר האנרגיה החמור שממנה סובלת המדינה הדרום-אמריקנית. הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו כבר העניק ל-2.8 מיליון העובדים חופשה בימי שישי, נוסף על החופשה השבועית הקבועה בימי שבת וראשון, עד לסוף החודש הבא, בניסיון לצמצם את צריכת החשמל. למרות הקיצור בשבוע העבודה, משכורותיהם לא ייפגעו. עובדי מגזרים רגישים, דוגמת ענף המזון, לא נכללים בתקנות החדשות.

"החל ממחר, ולמשך שבועיים לפחות, עובדי המגזר הציבורי לא יעבדו בימי רביעי, חמישי ושישי", הודיע הנשיא בתכנית הטלוויזיה השבועית שלו. הבצורת הקשה במדינה הפחיתה את כמות המים בסכר המרכזי במדינה בצורה דרסטית. סכר זה מספק כשני שליש מצורכי האנרגיה של ונצואלה.

עוד כתבות מהעולם:
שבע שנות מאסר למיליונר שהודה בשוגג ברצח בסדרה "ג'ינקס"
טראמפ: "איראן הפכה למעצמה על חשבון ישראל"
חברת פרלמנט בבריטניה הציעה להעביר את ישראל לארה"ב - והושעתה

ילדה עושה שיעורי בית לאור נרות בעקבות הפסקת חשמל בסן קריסטובל, ונצואלה, 25 באפריל 2016. רויטרס
התייבשות הסכר פגעה קשות באספקת החשמל. ילדה מכירה שיעורים לאור נרות בסן קריסטובל/רויטרס

המחסור במים וצמצום צריכת החשמל מצטרפים לקשיים נוספים שחווים 30 מיליון תושבי המדינה, שכבר נאלצים להתמודד עם מיתון עמוק, מחסור במוצרים בסיסיים כמו חלב ותרופות, עליית מחירים ותורים ארוכים מחוץ לחנויות.

מדורו בן ה-53 ירש בתפקיד את הוגו צ'אבז ב-2013, אך הוא עומד בפני אופוזיציה הולכת וגדלה לשלטונו שמנסה להדיח אותו באמצעות משאל עם. הנשיא אף הזיז את השעון קדימה כדי שאור היום יתארך בחצי שעה, קרא לנשים להפחית את השימוש במייבשי שיער ובמוצרים דומים והורה למרכזי קניות להשתמש בגנרטורים משלהם.

גורמים בממשלה טוענים כי תופעת האל ניניו אחראית למחסור באנרגיה. ואולם, מתנגדיו של מדורו מאשימים את המשטר בשחיתות, בהשקעה לא מתאימה ובכישלון לגוון את מקורות האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully