וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש ממתקפת דאעש: ראש הביון הגרמני הודח במפתיע

27.4.2016 / 13:00

גרהרד שינדלר יסיים את תפקידו שנתיים מוקדם יותר מהצפוי, אך הממשלה בברלין לא פירטה מדוע התקבל המהלך. "עומדים בפני אתגרים גדולים", נמסר בקצרה מטעם לשכתה של מרקל. הארגון הקיצוני איים לאחרונה לתקוף את המדינה

עריכה: שניר דבוש

(סרטון איום של דאעש נגד גרמניה)

ראש הביון הפדרלי של גרמניה (BND) יסיים את תפקידו שנתיים לפני שהיה אמור להסתיים באופן רשמי – כך אישרה היום (רביעי) משלת גרמניה. מדובר בצעד מפתיע שמגיע בזמן שהמדינה מתמודד עם האיום הגובר מצד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עדיין לא ברור מדוע גרהרד שינדלר בן ה-63, שהוביל את המקבילה הגרמנית של המוסד מאז 2012, הודח שנתיים לפני שהגיע לגיל הפרישה.

שינלדר ספג ביקורת לפני כשנה, לאחר שנחשף כי ה-BND פעל בניגוד לאינטרסים של המדינה וריגל אחרי בעלות בריתה של גרמניה באירופה, לבקשת הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA). ואולם, נראה שהוא הצליח לעצור את הסחף אחרי שהבטיח להשתלט על קציני השטח בסוכנות שלטענתו פעלו על דעת עצמם.

לקריאה נוספת בנושא
אובמה: אירופה הייתה אדישה לביטחונה, עליה לעשות יותר
דיווח: המודיעין הגרמני ריגל אחר משרד ראש הממשלה
"גרמניה היא שדה קרב": דאעש בוחר יעד חדש אחרי הפיגועים בבריסל

ראש הביון הגרמני גרהרד שינדלר, 2015. GettyImages
היה אמור לסיים את תפקידו בעוד שנתיים. שינדלר/GettyImages

בהצהרה קצרה, אמר ראש לשכתה של הקנצלרית פטר אלטמאייר, כי שינלדר יוחלף ב-1 ביולי על ידי ברונו קהל, בכיר במשרד האוצר האחראי על תהליכי ההפרטה ועל נכסי המדינה. "ה-BND עומד בפני אתגרים גדולים בשנים הקרובות", אמר. "זה כולל את התפתחותו של תפקידו לנוכח האתגרים הביטחוניים החדשים, שדרוג הסוכנות ובחינת המסקנות העולות מהחקירה הפרלמנטרית על ה-NSA והעברת חלקים מה-BND מפולאך (עיר בדרום המדינה) לברלין".

מתקפות הטרור בבריסל החודש שעבר ובפריז בחודש נובמבר האחרון חשפו את שיתוף הפעולה הלקוי בין סוכנויות המודיעין באירופה. גרמניה לא עברה מתקפה דומה על אדמתה, אך היא נמצאת בכוונת של דאעש שאיים בחודש שעבר לבצע פיגועים בנמל התעופה קלן-בון ובלשכתה של אנגלה מרקל בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully