וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אירופה הייתה אדישה לביטחונה, עליה לעשות יותר

עם סוף ביקורו בגרמניה, קרא נשיא ארה"ב למדינות היבשת להתעלות מעל המחלוקות ביניהן ולשמור על האיחוד האירופי: "חיוני לשמירה על הסדר העולמי". הוא אף הודיע על שליחת 250 יועצים צבאיים לסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה השלים אמש (שני) את מסעו באירופה, שבמהלכו קרא לאחדות גדולה יותר ביבשת שאותה תיאר כ"הכרחית" עבור העולם. בנאומו בגרמניה, הוא האשים את אירופה באדישות כלפי הגנתה שלה וקרא לחברות נאט"ו להשקיע משאבים גדולים יותר בחיזוק הביטחון הבינלאומי.

אובמה אף קרא לאיחוד האירופי להתעלות מעל המחלוקות
שלדבריו מחלישות את היבשת. זאת ברקע משבר המהגרים ביבשת ומשאל העם שיתקיים בבריטניה על המשך הישארותה באיחוד, שהעלו ספקות לגבי האחדות האירופית. אובמה הפציר במדינות האיחוד לשאת את נטל מהגרים ולהתנער מאלו שאותם הוא האשים "בניצול הפחד של האנשים".

במהלך נאומו בעיר האנובר, נשיא ארצות הברית הודיע כי הוא ישלח לסוריה 250 לוחמים מהכוחות המיוחדים של הצבא, כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האסלאמית". הם יצטרפו ל-50 לוחמים, המשמשים יועצים צבאיים, שכבר נמצאים בשטח. לדבריו, ברקע האיומים הביטחוניים המשותפים, אירופה "מאוחדת וחזקה" נותרה דבר "הכרחי עבור כולנו". "אירופה מאוחדת נותרה חיונית לשמירה על הסדר הבינלאומי", הדגיש.

עוד ידיעות מהעולם
"ראשו נערף": ארגון טרור אסלאמי הוציא להורג קנדי בפיליפינים
חודש למתקפה בבריסל: "מנסים לשדר שגרה, אבל כולם חוששים"
בנגלדש: פעיל להט"בי נרצח בדירתו בבירה, לצד אדם נוסף

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום בהאנובר, גרמניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
קורא לאירופה חזקה. אובמה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully