וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "הסיוע הביטחוני לישראל יהיה הגדול ביותר בהיסטוריה"

26.4.2016 / 7:30

גורם בממשל התייחס למכתב של 83 הסנאטורים, שהפצירו באובמה להגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל ברקע העיכוב בחתימה. "נערכים להגיע להבנות על הסיוע הצבאי הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית למדינה זרה"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

גורם רשמי בבית הלבן אמר היום (שני) כי הסיוע הביטחוני העתידי שיינתן לישראל יהיה הסיוע הצבאי הגדול ביותר אי פעם שארצות הברית העניקה למדינה אחרת. "אנו נערכים לחתימה על מזכר הבנות עם ישראל שיהווה את ההתחייבות הכספית לסיוע צבאי הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית", אמר.

הדברים מגיעים על רקע המכתב שעליו חתמו 83 מתוך מאה חברי הסנאט האמריקני, הקורא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להגיע להסכם עם ישראל בנוגע לחבילת סיוע צבאי חדשה בהקדם האפשרי, שתהיה מוגדלת וארוכת טווח.

עוד בנושא:
רוב מוחץ בסנאט לאובמה: הגדל את הסיוע הביטחוני לישראל
חבילת הסיוע הביטחוני: בכיר ישראלי נפגש עם יועצי אובמה
בשל הקשיים במגעים על הסיוע הביטחוני: נתניהו לא ייצא לארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה, הבית הלבן, 9 בנובמבר 2015. רויטרס
אובמה ונתניהו בפגישה בנובמבר הקודם/רויטרס

המכתב לא מציין סכום ספציפי לסיוע שיסופק לישראל. בירושלים דורשים בין ארבעה לארבעה וחצי מיליארד דולרים בשנה, במסגרת הסכם ההבנות החדש, שצפוי להיכנס לתוקפו לאחר שיפוג ההסכם הנוכחי בשנת 2018. גורמים בוושינגטון ציינו סכום של כ-3.7 מיליארד דולרים. המכתב עוד קורא לבית הלבן להגביר את שיתוף הפעולה עם ישראל בתחום מחקר ופיתוח של טילים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רשימה מפורטת של כלי נשק

בתחילת החודש דווח כי במסגרת המשא ומתן עם ארצות הברית על הסיוע הביטחוני לישראל בשנים הקרובות, הועברה לבית הלבן ולפנטגון רשימה מפורטת של מערכות נשק, סוגי תחמושת וכלי טיס שהמדינה מעוניינת לכלול בהסכם. הפגישות בין הצדדים התקיימו גם במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד הביטחון. ככל הנראה, האווירה בהן הייתה חיובית והמשא ומתן התקדם, עד שבשלב מסוים רמזה וושינגטון כי אין בכוונתה להגדיל משמעותית את היקף התקציב. בירושלים התאכזבו מהבשורה, ותוצאתה הישירה הייתה גרירת רגליים בכל הנוגע למשא ומתן.

תקציב הסיוע השנתי המעניקה ארצות הברית לישראל נאמד ב-3.1 מיליארד דולר המועברים מדי שנה משנת 2007. סכום זה לא כולל תוספות משמעותיות שהעבירו האמריקנים לירושלים בשלבים שונים, שמטרתם הייתה רכישת סוללות הגנה אוויריות, מחקר ופיתוח איתור מנהרות ותחומים נוספים, וכן מימון מלאי החימוש שהידלדל בעקבות המבצעים ברצועת עזה. במערכת הביטחון בישראל מקווים כי הסכם הסיוע שייחתם יהיה לעשר שנים, כמו בהסכם הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully