וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילת הסיוע הביטחוני: בכיר ישראלי נפגש עם יועצי אובמה

25.2.2016 / 22:17

סגן ראש המטה לביטחון לאומי דן עם בכירי הבית הלבן על חבילת הסיוע המתגבשת לישראל. גורם אמריקני בכיר לוואלה! NEWS: "המגעים נמשכים כל הזמן, מקווים להגיע להסכם". יעלון יבקר בחודש הבא בוושינגטון וסגן הנשיא ביידן יבקר בישראל

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

ישראל וארצות הברית ממשיכות במגעים ביניהן על חבילת הסיוע הביטחוני החדשה: ביממה האחרונה ביקר בוושינגטון סגן ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב נגל, שנפגש עם בכירי יועציו של הנשיא ברק אובמה בבית הלבן. השיחה התמקדה בפערים שעדיין נותרו בין שתי המדינות בנושא חבילת הסיוע, שאותה מקווים בממשל אובמה לסגור מול ישראל כבר בשבועות הקרובים.

תא"ל (במיל') נגל שימש בחודשים האחרונים היועץ לביטחון לאומי בפועל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקופה שבמהלכה בחן נתניהו מועמדים להחליף באופן קבוע את יוסי כהן. במסגרת תפקידו כממלא המקום, הוא הופקד גם על המגעים מול וושינגטון בנוגע להיקף חבילת הסיוע. גורם אמריקני בכיר אמר לוואלה! NEWS כי "המגעים ממשיכים כל הזמן ואנחנו מקווים שאפשר יהיה להגיע להסכם".

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה על גל הטרור: יש לתת תקווה לישראל ולפלסטינים
"נתניהו פנה לברלוסקוני כדי שיסייע לו ליצור קשר עם אובמה"
יעלון: "מעריך שבשבועות הקרובים נסכם עם ארה"ב על הסיוע הביטחוני"

שר הביטחון משה יעלון בביקור בעוצבת אדום, 23 בפברואר 2016. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
"מעריך שבשבועות הקרובים נחתום על הסכם". יעלון/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

בחודש הבא צפוי לצאת גם שר הביטחון משה יעלון לביקור בוושינגטון, בתקווה לקדם את המגעים בנושא, שנתקעו לפני כמה שבועות בשל מחלוקת בנושא יכולתה של ישראל לקבל הקצבות נוספות מהקונגרס האמריקני, לצד חבילת הסיוע הנדיבה שמציע הממשל. כמו כן, סגן הנשיא ג'ו ביידן צפוי לבקר בישראל, בליווי בכירים מהבית הלבן וממחלקת המדינה, כאשר גם במהלך הביקור הזה צפויים דיונים ממושכים בנושא חבילת הסיוע הביטחוני.

יעלון אמר בתחילת השבוע כי הוא "מעריך שבשבועות הקרובים נחתום על הסכם עם ארצות הברית בנושא הסיוע הביטחוני". לדבריו, "ישראל ניהלה בחודשים האחרונים דיונים על שמירת הביטחון האיכותי של ישראל במזרח התיכון במטרה לסכם תקציב לעשור הבא". יעלון אמר את הדברים במהלך סיור שערך עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, כחלק מתרגיל הגנה אווירית גדול שקיימו במשותף צה"ל וצבא ארצות הברית. יעלון ביטא בכך את הגישה של מערכת הביטחון, שמעוניינת לראות את חתימת ההסכם כבר בזמן הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ברק אובמה והילרי קלינטון. AP
"אסור לישראל להיגרר לתוך מערכת הבחירות האמריקנית". אובמה והמועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון/AP

בשבוע שעבר הזהיר סלי מרידור, שכיהן בשנים 2009-2006 כשגריר ישראל בוושינגטון, מפני גרירת רגליים ועיכובים בשיחות על חבילת הסיוע, זאת במהלך שנת בחירות בארצות הברית. "אסור לישראל להיגרר לתוך מערכת הבחירות האמריקנית, והשארת ההסכם פתוח יכולה להפוך את זה לנושא פוליטי בבחירות", אמר מרידור באירוע שהתקיים במכון למדיניות העם היהודי בירושלים. "כל מועמד יגיד כמה הוא יציע לישראל, וכמה שזה יותר טוב מהמועמד השני, וזה מסוכן הרבה יותר מאשר פרט כזה או אחר בהסכם עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully