וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על גל הטרור: יש לתת תקווה לישראל ולפלסטינים

24.2.2016 / 19:45

נשיא ארה"ב התייחס למצב באזור בתום פגישה בבית הלבן עם עבדאללה מלך ירדן. שר החוץ קרי ביקר את הבנייה של ישראל בהתנחלויות במהלך שימוע בקונגרס: "לא תורם להפגת המתיחות"

צילום: באדיבות כנס פורום סבן, עריכה: שניר דבוש

(קרי בנאום תקיף לפני כחודשיים: "המצב הנוכחי מוביל למדינה דו-לאומית")

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הערב (רביעי) לגל הטרור בישראל בתום פגישה עם עבדאללה מלך ירדן בבית הלבן. לדבריו, חשוב לתת תקווה "לישראל ולפלסטינים" כדי להביא לפתרון הסכסוך.

גם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי התייחס היום למצב באזור ואמר כי הרחבת הבנייה בהתנחלויות מצד ישראל אינה עוזרת להפיג את המתיחות עם הפלסטינים. "אני לא חושב שעוד בנייה בהתנחלויות תורמת למצב", הסביר קרי בשימוע של בית הנבחרים שעסק בתקציב השנתי של מחלקת המדינה. "אני חושב שאנחנו צריכים לראות צעדים מצד שני הצדדים שיצביעו על מוכנותם להמשיך בניסיונות להפחית את האלימות", השיב קרי כשנשאל על גל הטרור המשותלל בישראל ובשטחים בחודשים האחרונים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם עבדאללה מלך ירדן, וושינגטון. פברואר 2016. רויטרס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם עבדאללה מלך ירדן, וושינגטון. פברואר 2016/רויטרס

ביום ראשון נפגש קרי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעמאן. בהודעה שנמסרה מלשכתו של אבו מאזן ופורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא", נאמר כי השניים סקרו בפגישה באופן מפורט את המצב הנוכחי בשטחים הפלסטיניים, וכי אבו מאזן הבהיר שהפלסטינים פועלים למען יישום היוזמה הצרפתית לכינוס ועידה בינלאומית לחידוש תהליך השלום.

בהודעת אבו מאזן נמסר בנוסף כי בכוונת הרשות הפלסטינית להמשיך במאמציה הדיפלומטיים לגיבוש החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם נגד הבנייה הישראלית בהתנחלויות. כמו כן, יו"ר הרשות הפציר בקרי לפעול מול ישראל לשחרורו של העציר המנהלי שובת הערב מוחמד אל-קיק, ולהשיב את גופות המחבלים המוחזקות בידיה.

(עדכון ראשון: 18:35)

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בשימוע בקונגרס, 24 בינואר 2016. רויטרס
מקווה להרגעת הרוחות. קרי בשימוע בקונגרס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully