וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי חרדים שלא למדו ליבה ישלמו פיצויים? "המדינה לא מבינה בחינוך חרדי"

25.4.2016 / 12:01

יונתן הראל, חוזר בשאלה שתבע את המדינה לאחר שלא למד לימודי ליבה, תקף את תשובת המדינה שלפיה היא תטיל את האחריות על הורים ומוסדות חינוך חרדיים. "המדינה צריכה להקים מוסדות ליוצאים בשאלה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: אביב אירגז

"המדינה לא מבינה מה קורה בחינוך החרדי" – כך טען היום (שני) יונתן הראל, אחד ממגישי תביעת הפיצויים נגד המדינה על כך שלא חייבה לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים. זאת בתגובה לתשובת המדינה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים, ולפיה היא עלולה לתבוע עשרות הורים ומוסדות לימוד חרדיים על כך שלא לימדו מקצועות ליבה, אם תתקבל תביעתם.

"למדנו לימודי יהדות ולימודי דת, לא הייתה אנגלית בכלל", אמר היום (שני) הראל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "מתמטיקה ברמה של ארבע פעולות חשבון בלבד. מיותר לציין שאין תעודת בגרות או חותמת רשמית לסיום הלימודים". לדבריו, "השתחררתי מהצבא והבנתי שכל החברים שלי טיילו ולאחר מכן התחילו ללמוד. אני הבנתי שאני לא יכול להירשם לאוניברסיטה או למכללה ללא השלמת בגרות. זה לקח שנתיים. תהליך מייגע בכדי להשלים בגרויות".

הראל הוסיף כי "אנחנו מתמודדים עם חוסר הבנה של המדינה במה שקורה בחינוך החרדי. אנחנו תובעים את המדינה על הפרת חוק לימוד חובה. זו פעם ראשונה וזה תקדים. מדובר בתביעה נזיקין והמטרה להביא למודעות בקרב המדינה. שינוי בתפיסה ולא כסף. אני לא מקבל את הגישה של המדינה. המדינה יכולה לקבל אוטונומיה של זרם מסוים, אבל בצרפת, למשל, אם זרם או מוסד מסוים רוצה ללמד דת, זה נלמד בנוסף למקצועות היסוד. המדינה צריכה לקחת אחריות ולהקים מוסדות ליוצאים בשאלה".

עוד בוואלה! NEWS
ירדן מזהירה את ישראל: להמשך העלייה להר הבית יהיו השלכות חמורות
מאות הפגינו מול שגרירות דרום אפריקה נגד מעצר הרב ברלנד
רבבות הגיעו לטקס "ברכת כוהנים" ברחבת הכותל המערבי בירושלים

ישיבה חרדית. יצחק ליוש, בחדרי חרדים
"תהליך מייגע להשלמת בגרויות". ישיבה חרדית/בחדרי חרדים, יצחק ליוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully