וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הגיעו לטקס "ברכת כוהנים" ברחבת הכותל המערבי בירושלים

25.4.2016 / 9:00

מאות שוטרים נפרסו במוקדי התיירות והבילוי בבירה והעיר העתיקה נחסמה לכניסת מכוניות. לאחר הברכה ערכו הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל קבלת פנים מיוחדת לעולים

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

רבבות בני אדם הגיעו הבוקר (שני) לרחבת הכותל המערבי על מנת להשתתף בטקס "ברכת כוהנים", המתקיים בכל שנה בחול המועד פסח וסוכות, זכר לעלייה לרגל לבית המקדש. כחלק מההיערכות לטקס התפרסו מאות שוטרים במוקדי התיירות והבילוי בירושלים. המשטרה אסרה בבוקר כניסת מכוניות פרטיות לעיר העתיקה, והציבור נקרא להשתמש בתחבורה הציבורית.

את מנהג ברכת כוהנים יסד הרב מנחם מנדל גפנר בזמן מלחמת ההתשה, ומטרתו אמירת ברכה לעולים לרגל לירושלים. עם תום הברכה ערכו הרבנים הראשיים לישראל דוד לאו ויצחק יוסף קבלת פנים מיוחדת לעולים יחד עם רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ'. "מעמד ברכת כוהנים הוא מעמד מיוחד שבו ניתנה למאות כוהנים יכולת להעניק ברכה שבה 60 אותיות בלבד, המכילות את כל מה שאדם זקוק לו", הסביר הרב רבינוביץ'. "הברכה הזו מהתורה היא מסוגלת לפרנסה, לשלום, לשמירה מנזיקין ועוד".

עוד על הכותל המערבי:
הרב הראשי של ירושלים: "נשות הכותל חולות נפש; התגלמות השטן"
ח"כ גפני: "לא נתנגד לרחבה לרפורמים בכותל – אם תהיה כניסה נפרדת"
השחתת סידורים וקריאות גנאי: חרדים התעמתו עם נשות הכותל

ברכת כהנים בכותל, אפריל 2015. טלי מאייר
טקס ברכת כהנים בכותל, בשנה שעברה/טלי מאייר

אתמול קיים ארגון "נשות הכותל" תפילה ברחבת הכותל המערבי. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אסר על הנשים לקיים את תפילת "ברכת הכוהנות" משום שלטענתו עריכת הטקס אסורה בהתאם לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, בכך שאינו בגדר "מנהג המקום" ברחבה. הנשים התאספו במתחם מגודר שהוקם עבורן ברחבה המרכזית, ובמהלך התפילה אמרו "נשות הכותל" את הפסוקים מברכת כוהנים אך לא קיימו בפועל את הטקס.

הרב רבינוביץ' התייחס לברכה שיזם הארגון ואמר: "חג הפסח הוא חג ניצחונה הגדול של מסורת ישראל. לא בכוח הזרוע שמר עם ישראל את מורשתו, אלא בכוח יכולתו להתאחד סביב מסורת אבותיו מדי שנה, ולהתחבר אל שרשרת הדורות". עם זאת, הוא הוסיף: "כואב ומצער לראות כיצד קבוצה קטנה, המבקשת לסלול דרכים חדשות לעצמה, בוחרת לפגוע שוב ושוב באחדות הזו ובמסורת ישראל ובסמלה המובהק – הכותל המערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully