וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה על תביעת יוצאים בשאלה: אשמת הוריכם שלא למדתם ליבה

24.4.2016 / 19:50

הפרקליטות התייחסה לאפשרות שתיתבע בידי חרדים לשעבר בגין מחסור בלימודי מקצועות הבסיס, והבהירה כי תתבע את המשפחות ומוסדות הלימוד. "כיבדנו את זכות ההורים לבחור חינוך התואם השקפת עולם"

ישיבה חרדית. יצחק ליוש, בחדרי חרדים
ההסכמים הקואליציוניים החדשים טרפו את הקלפים בנושא/בחדרי חרדים, יצחק ליוש

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) כי היא עלולה לתבוע עשרות הורים ומוסדות לימוד חרדיים על כך שלא לימדו מקצועות ליבה, אם תתקבל תביעתם בנושא. ההודעה מגיעה חצי שנה לאחר ש-52 יוצאים בשאלה הגישו את התביעה, בטענה שנפגעו מכך שהמדינה אפשרה למוסדות לא ללמד אותם, למשל, מתמטיקה ואנגלית. "המדינה כיבדה ומכבדת את זכותם של ההורים והילדים לבחור ולקבל חינוך התואם את דרך אמונתם והשקפת עולמם", נכתב בכתב ההגנה.

בתביעה של היוצאים בשאלה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, הם טענו כי המדינה מנעה מהם יכולת ללמוד לימודים אקדמיים ולהתפרנס בכבוד משום שבחסותה הם לא למדו את מקצועות הבסיס. עד כה היו לא מעט עתירות לבג"ץ שביקשו לחייב את המדינה לכפות את תכנית הליב"ה על מוסדות החינוך החרדיים, אך אלה לא הועילו. לפני יותר משנתיים העבירה מפלגת יש עתיד תיקון לחוק בכנסת שיאפשר לשלול חלק מהתקציבים ממוסדות שאינם מלמדים ליבה. המדינה לא הספיקה לאכוף את החוק וההסכמים הקואליציוניים החדשים של ממשלת נתניהו והחרדים טרפו את הקלפים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עפולה סוערת גם אחרי פסילת המכרז: "לא בושה לרצות צביון יהודי"
ישראל חתמה על הסכם האקלים באו"ם - אך תמשיך לזהם את האוויר
הישג חסר תקדים לימין הקיצוני בבחירות באוסטריה; ייערך סיבוב שני

ישיבה חרדית. קובי הר צבי, בחדרי חרדים
"המדינה טוענת מחד כי החרדים קיבלו השכלה ראויה, ומאידך כי הישיבות אחראיות למצב"/בחדרי חרדים, קובי הר צבי

מאחורי התביעה הנוכחית, עומדת עמותת "יוצאים לשינוי", שעוסקת במאבק על זכויותיהם של יוצאים בשאלה. "מדינת ישראל עונה בכתב הגנה מבולבל ותמוה", נמסר מהעמותה. "מחד גיסא המדינה טוענת כי יוצאים בשאלה קיבלו השכלה ראויה במוסדות החינוך החרדיים, ומאידך גיסא, מבקשת מבית המשפט לראות בישיבות כאחראיות למצב וכנתבעים בתיק".

עוד נמסר, כי נוצר אבסורד כשהמדינה "מנסה להטיל את האשמה על הורי התובעים שחטאו בכך ששלחו את ילדיהם למוסדות חינוך חרדיים, שהינם כמובן חוקיים וממומנים על ידי המדינה. בניסיון אחרון לחמוק מאחריות, המדינה אף מטילה אחריות על התובעים עצמם ושואלת אותם: 'אם הרגשתם שמערכת החינוך פוגעת בכם, למה לא עזבתם למוסד ממלכתי דתי? עמותת יוצאים לשינוי תטען בבית המשפט כי כתב ההגנה לא הגיוני, לא הוגן, מבוסס בחלקו על סברות כרס והשערות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully