וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: חוקרים האשימו את הממשלה בטיוח היעלמות ורצח 43 סטודנטים

25.4.2016 / 3:32

דוח חקירה עצמאי של צוות מומחים מטעם ארגון זכויות אדם טען כי הממשלה במקסיקו סיטי חיבלה במאמצי חקירת הפרשה, שבמסגרתה ככל הנראה נחטפו ונרצחו תלמידי סמינר למורים בסוף 2014. "הממשלה מאפשרת לאשמים לחמוק מעונש"

בני משפחה ומפגינים מחוץ לאירוע מסירת דוח החקירה של היעלמות הסטודנטים במקסיקו. 25 באפריל 2016. רויטרס, רויטרס
מפגינים למען חקירת היעלמות הסטודנטים עם שלטי "חסרים לנו 43"/רויטרס, רויטרס

דוח חקירה עצמאי שהתפרסם אתמול (ראשון) האשים את ממשלת מקסיקו בחבלה בחקירת היעלמותם של 43 סטודנטים במדינה ב-2014. לטענת הצוות החוקר, המתכונן לסיים את עבודתו ולעזוב את מקסיקו, פעולות הממשלה מנעו ממנו להגיע לאמת מאחורי האירוע. האירוע, שבו ככל הנראה נחטפו ונטבחו תלמידי סמינר למורים, נחשב לאחת התעלומות הגדולות שידעה המדינה המרכז-אמריקנית בשנים האחרונות.

לפי הדוח שהגיש הצוות, משרד התובע הכללי במקסיקו סיטי לא אפשר לחוקרים לראיין את העצורים בחשד לביצוע הפשע ומנע מהם להשיג מידע נוסף בנושא. כמו כן, הפרקליטות המקסיקנית לא התמידה בפעילויות חקירה בכיוונים שעליהם המליץ צוות הבדיקה. "העיכובים בהעברת הראיות, שיכולות היו לשמש למציאת קווים נוספים לחקירה, מתפרשות בעצם כהחלטה לאפשר לאשמים לחמוק מעונש", נכתב בדוח של צוות החוקרים, שמונו בידי הוועד הפנים-אמריקני לזכויות אדם.

עוד ידיעות מהעולם:
אובמה: "מרקל בצד הנכון של ההיסטוריה" בנוגע למשבר הפליטים
גם אחרי 101 שנים לרצח העם הארמני, הפצעים הפתוחים מסרבים להגליד
הישג חסר תקדים לימין הקיצוני בבחירות באוסטריה; ייערך סיבוב שני

חברי ועדת החקירה העצמאית של היעלמות הסטודנטים במקסיקו מציגים את הדוח שכתבו. 24 באפריל 2016. רויטרס, רויטרס
הצביע על הצורך לחקור את המשטרה הפדרלית בנוגע לפרשה. צוות החוקרים מציגים את הדוח/רויטרס, רויטרס

במסיבת עיתונאים בת שעתיים וחצי, שטחו החוקרים את ספקותיהם בנוגע לגרסת הממשלה לרצף האירועים שהובילו לחטיפה ולטבח לכאורה. על פי גרסת הממשלה, המשטרה המושחתת מסרה את הסטודנטים בסוף 2014 לידי אנשי כנופיה מקומית בדרום-מערב המדינה, שהאמינו כי הם חברו לכנופיה יריבה. לאחר מכן, רצחו העבריינים את הסטודנטים, הציתו את גופותיהם והשליכו את האפר במזבלה. צוות החוקרים הביקורתי אמנם הצביע על כך שהמשטרה המקומית אכן הייתה האחראית המרכזית להיעלמותם של הסטודנטים, אך לדבריו, המשטרה הפדרלית צריכה הייתה להיחקר אף היא.

שרידי גופותיהם של 43 התלמידים זוהו מעצמות חרוכות שנמצאו, לדברי הממשלה, בריו סאן חואן, נהר הסמוך לעיירה איגואלה שבה נעלמו הסטודנטים. עם זאת, פאנל החוקרים טען כי הסיפור שהציגה הממשלה, לפיו הסטודנטים נשרפו, אינה אפשרית מבחינה מדעית בשל החום הנדרש להפיכת גופת אדם לאפר. בסוגיה אחרת, ציין קרלוס בריסטיין, אחד החוקרים, כי הצוות מאמין שהעצורים בפרשה סבלו מעינויים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בני משפחה ומפגינים מחוץ לאירוע מסירת דוח החקירה של היעלמות הסטודנטים במקסיקו. 25 באפריל 2016. רויטרס, רויטרס
בני משפחות הסטודנטים מפגינים עם תמונותיהם מחוץ לוועדה, אתמול/רויטרס, רויטרס

בסיומה של מסיבת העיתונאים, קראו אנשים בקהל לאנשי הצוות שלא לעזוב את מקסיקו, זאת בעוד שרבים מבני משפחות התלמידים הפגינו מחוץ למבנה. עם זאת, ארגון זכויות האדם החליט שלא לחדש את תקופת שהייתם של החוקרים במדינה מאחר שהממשלה התנגדה לכך. הממשלה במקסיקו סיטי אישרה את החקירה בתחילה, תוך הבטחה לשתף עמה פעולה באופן מלא, אך בפועל מנעה את פעילותה התקינה של הוועדה.

"נראה שאין גבול לנחישותה של הממשלה המקסיקנית לטאטא מתחת לשטיח את הטרגדיה הזו", ציינה אריקה חואברה-רוסה, פעילת ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" בנושא. למרות האמירות הקשות, נשיא מקסיקו אנריקה פנה נייטו הודה לצוות החקירה בחשבון הטוויטר שלו, ואף הבטיח לנתח את דוח החקירה. "בפתיחות, באחריות ובנאמנות לחוק, הפרקליטות תמשיך לעבוד על התיק עד שהצדק ייצא לאור", כתב.

חברי ועדת החקירה העצמאית של היעלמות הסטודנטים במקסיקו מציגים את הדוח שכתבו. 24 באפריל 2016. רויטרס, רויטרס
צוות המומחים בהצגת הדוח, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully