וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החג בבית משפחתו: החייל המואשם בהריגה שב למעצר

24.4.2016 / 13:45

אלאור אזריה יצא בשישי לביתו שברמלה, לאחר ששופט בית הדין הצבאי נענה לבקשת סנגוריו. הבוקר הוא שב למעצר פתוח בבסיס, שבו ימשיך לשהות עד לתום ההליכים נגדו. בהודעה מטעם משפחתו נמסר כי הם מעוניינים לשמור על פרטיות

עריכה: אביב אירגז

סמל אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל בחברון, שב הבוקר (ראשון) למעצר פתוח בבסיס צבאי לאחר שבילה את החג עם משפחתו בביתו שברמלה. הוא השתחרר לביתו ביום שישי בבוקר, בהתאם לפסיקת בית הדין הצבאי. שם קיבלו אותו בני משפחה ושכנים, ובהמשך חגג את ליל הסדר עם משפחתו בביתם, לאחר חודש שבו שהה במעצר.

מטעם המשפחה נמסר כי כעת, לאחר הגשת כתב האישום נגד אזריה וההחלטה להשאירו במעצר פתוח בבסיס עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, הם מעוניינים לשמור על פרטיות. על פי הודעתם, הם מעוניינים להתרכז במשפט המתנהל נגדו, והם מקווים שיוכל לחזור במהרה לחייו, שנקטעו לדבריהם ללא סיבה מוצדקת.

סערת הירי בחברון - סיקור מיוחד:
חיילי צבא האמת של אלאור מציגים: מפגן הזעם המוסרי ביותר בעולם
אביו של החייל היורה: "העצרת נועדה לתמוך במי שיגיע לאותו מצב"
"לוחם או כלום": בדיוק כשאלאור צעד בדרך המלך - הוא לחץ על ההדק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזריה עם הגעתו לביתו ביום שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע התיר בית המשפט הצבאי ביפו לפרסם את שמו של אזריה, שנותר חסוי במשך קרוב לחודש, מאז ירה במחבל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון בחג פורים. בדיון שהתקיים אז התקבלה בקשת התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של אזריה עד לתום ההליכים, אך עם זאת החליט השופט, סא"ל רונן שור, להיענות לבקשת הסנגורים ולשחררו לחג הפסח. אזריה מואשם בהריגה וכן בהתנהגות שאינה הולמת ושוהה במהלך משפטו במעצר פתוח בבסיס צה"ל.

בכתב האישום נגד אזריה נכתב כי ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית וכי פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש, בעוד המחבל היה "שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיילים שהיו במקום". ביום שלישי השבוע התקיימה בכיכר רבין בתל אביב עצרת תמיכה באזריה, בניצוחו של איש התקשורת שרון גל, המייעץ למשפחת החייל. לעצרת הגיעו כ-2,000 בני אדם ונאמו בה בני משפחתו של אזריה, נציגי משפחות שכולות וגל עצמו. באי העצרת הניפו שלטים בעד אזריה ונגד שר הביטחון משה יעלון, והיו בהם מי שהשמיעו קריאות גנאי כגון "מוות לערבים" ו"מוות לשמאלנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully