וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי מצוללת

23.4.2016 / 16:40

לפי הודעה של צבא הדרום, הטיל נורה מצוללת ששטה ממזרח למדינה, אולם ככל הנראה הניסוי בטיל נכשל. המהלך נעשה לקראת התכנסות נדירה של מפלגת השלטון שתיערך במאי

צילום: רויטרס

(קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בסוג חדש של מנוע טיל בליסטי, לפני שבועיים)

קוריאה הצפונית שיגרה טיל שנורה מצוללת ששטה במימי הים שממזרח למדינה - כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ", שציטטה הודעה מטעם צבא הדרום. לפי ההודעה, הניסוי כשל.

לפי הערכות של הצבא הדרום קוריאני, שעקב אחר מסלול הטיל, הוא הצליח להישאר באוויר רק למשך דקות ספורות ועבר מרחק של כ-30 קילומטרים - עשירית בלבד מהמרחק המינימלי עבור טיל בליסטי של 300 קילומטרים.

השיגור נעשה על רקע החשש כי המדינה המבודדת תערוך ניסוי גרעיני לקראת ועידת מפלגת השלטון. הוועידה היא התכנסות נדירה של מפלגת הפועלים של קוריאה הצפונית שתתקיים בחודש הבא. כדי להפגין את כוחו באירוע מנהל מנהיג המדינה קים ג'ונג און קמפיין של 70 ימים, שהתקשורת המקומית מכנה "מרוץ במהירות שיא לניצחון מזהיר", וקורא להגברת הייצור וטיפוח הבירה לקראת הגעתם של הנציגים לוועידה.

שלטי תעמולה שנתלו לקראת המאורע מפצירים באזרחים למלא את חלקם בהכנות לקראתו, ובהם נכתב "חבר מפלגה, האם תרמת היום את חלקך לתכנית הקרב של 70 הימים?" מטרת הקונגרס, שיתקיים לראשונה זה 36 שנים, היא ככל הנראה הפגנת כוח כדי להביא להכרה פומבית בשלטונו של קים – כך לפי צ'ו מין, מומחה לקוריאה הצפונית מקוריאה הדרומית.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בלי פירסינג וג'ינס: המבצע החדש של צפון קוריאה נגד תרבות המערב
"חסר תקדים": 13 עובדי מסעדה צפון קוריאניים ערקו לדרום
טיל גרעיני משמיד את וושינגטון: סרטון חדש של קוריאה הצפונית

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בביקור בתחנת כוח, 23 באפריל 2016. רויטרס
צפוי לקיים מפגן כוח בוועידה במאי. קים בביקור בתחנת כוח, היום/רויטרס

לפני שבועיים דווח בערוץ הטלוויזיה הממשלתי של קוריאה הצפונית כי קים פיקח על ניסוי מוצלח במנוע חדש המיועד לטיל בליסטי בין-יבשתי. הייתה זו התקדמות נוספת של המדינה המבודדת בתכנית הנשק שלה שהובילה את האו"ם להטיל עליה סנקציות.

המתיחות בחצי האי הקוראני גבוהה מאז שקוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני ושיגרה טיל ארוך-טווח מוקדם יותר השנה, וכן בעקבות התרגיל הצבאי שערכו חיילים דרום-קוריאנים ואמריקנים על רקע הרטוריקה המאיימת של שני הצדדים.

(עדכון ראשון: 14:40)

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בביקור בתחנת כוח, 23 באפריל 2016. רויטרס
רטוריקה מאיימת כלפי הדרום. קים בביקור בתחנת כוח, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully