וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פירסינג וג'ינס: המבצע החדש של צפון קוריאה נגד תרבות המערב

אתר חדשות מחתרתי דיווח כי האיסור נכנס לתוקף לקראת כינוס המפלגה השנתי וכי הוא יתמקד במחוזות הגובלים עם סין. עוד דווח כי יחידות פיקוח של נערים הנאמנים לשליט קים תרים אחרי מי שמפר את קוד הלבוש

צילום: רויטרס

(ניסוי כושל של קוריאה הצפונית בטיל בליסטי)

אחרי שתושבי קוריאה הצפונית חויבו להסתפר בהתאם לתסרוקות שאושרו על ידי המשטר הקומוניסטי, תקנה חדשה אוסרת עליהם לעשות פירסינג או ללבוש ג'ינס. זאת כחלק מהניסיון של פיונגיאנג לחסל את ההשפעה המערבית על המדינה המבודדת לקראת ועידת המפלגה השנתית.

לפי הדיווחים, האיסורים החדשים מתמקדים במחוזות הצפוניים המגיונג ויאנגנג. שניהם גובלים עם סין, שם יש לתושבים גישה קלה יותר למידע – ולטרנדים תרבותיים – מהעולם החיצון. התקנה החדשה נחשפה על ידי עיתונאים באתר צפון קוריאני מחתרתי. מדובר בחלק נוסף במאמצי השלטון "למגר את הקפיטליזם" מהחברה.

משטרו של קים ג'ונג און מתנגד בחריפות לכל סממן מערבי באשר הוא. הוא אף שולח את אלו שמורשעים בהתנהגות "אנטי-סוציאליסטית" למחנות עבודה ברחבי המדינה. "מספר הולך וגובר של צפון קוריאנים נחשף לתרבות מערבית", סיפר העיתונאי היפני אישימרו ג'ירו, שעובד עם אזרחים כתבים בתוך המשטר, ל"קוריאה טיימס". לדבריו, "המבצע יימשך עד לסיום הכינוס", הוא הוסיף, בהתייחסותו לוועידת מפלגת הפועלים השביעית.

עוד דווח כי "יחידות פיקוח", המורכבות מצעירים הנאמנים לשליט קים, מסיירים ברחובות ותרים אחרי מי שהעזו להפר את קוד הלבוש. "הם מסמנים כמטרה נטיות שנחשבות לקפיטליסטיות כמו אורך של חצאיות, צורת הנעליים, חולצות טי-שירט, תסרוקות שיער ובגדים מסוימים", דווח באתר שציין עוד כי המתנדבים מחפשים גם נשים לא נשואות שמסתובבות בשווקים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במפעל תעשייתי בפיונגיאנג, 2 בפברואר 2016. רויטרס
נגד השפעת המערב. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully