וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר תקדים": 13 עובדי מסעדה צפון קוריאניים ערקו לדרום

10.4.2016 / 14:40

הקבוצה, שעבדה באחת המסעדות שמפעילה פיונגיאנג מעבר לים, התקבלה בברכה בסיאול. לפי ההערכות, הסנקציות האחרונות שהוטלו על משטרו של קים הגבירו את הלחץ על העובדים להעביר כספים

צילום: רויטרס

13 אזרחים מקוריאה הצפונית שעבדו במסעדה שנוהלה על ידי פיונגיאנג במדינה שלישית ביקשו מקלט מדינה בקוריאה הדרומית – כך הודיעה סיאול ביום שישי. לטענתה, עריקתם היא מהלך חסר תקדים. העובדים, 12 נשים וגבר שניהל את המסעדה, הגיעו לקוריאה הדרומית ביום חמישי שקיבלה אותם מתוך מניעים הומניטריים.

"היה רצון משותף להגיע לקוריאה הדרומית ואף אחד לא התנגד לכך", צוטט אחד מחברי הקבוצה על ידי דובר מטעם המשרד העוסק באיחוד בין שתי הקוריאות. לדבריו, העובדים ככל הנראה היו נתונים ללחץ מצד פיונגיאנג לשלוח את הכספים שהרוויחו בחזרה למדינה בשל הידוק הסנקציות הכלכליות על משטרו של קים ג'ונג און.

קוריאה הדרומית קראה לאזרחיה להימנע מאכילה במסעדות שמנהלת קוריאה הצפונית ברחבי העולם, בעקבות עיצומים חדשים שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם בחודש שעבר, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה. לפי הדיווחים בתקשורת, העסקים הללו סובלים מכך. המסעדות, שפועלות במדינות כמו סין וקמבודיה, מרוויחות כעשרה מיליון דולר מדי שנה, שעובר לשלטונות הצפון. לרוב, העובדים שנשלחים למסעדות אלו נבחרים בהתאם לנאמנותם למשטר.

דובר מטעם המשרד לאיחוד אמר כי זהו צעד חסר תקדים שקבוצה אחת עורקת מאותה מסעדה. כמו כן, ההכרזה הרשמית של סיאול על עריקתם או אפילו התייחסות לכך היא מהלך חריג. כ-29 אלף מתושבי הצפון ערקו במהלך השנים לדרום, אך מספרם נמצא בירידה מאז השיא בשנת 2009.

לקריאה נוספת בנושא
בפיקוחו של קים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי במנוע לטיל בין-יבשתי
טיל גרעיני משמיד את וושינגטון: סרטון חדש של קוריאה הצפונית

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, מביט בניסוי מערכת נשק חדשה, 2 באפריל 2016. רויטרס
זקוק למזומנים. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully