וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל גרעיני משמיד את וושינגטון: סרטון חדש של קוריאה הצפונית

בסרטון התעמולה שכותרתו היא "סיכוי אחרון" ומאיים על ארצות הברית נראה טיל גרעיני שפוגע בגבעת הקפיטול, וגם מתקפה נגד אנדרטת לינקולן. בסופו מופיעה כתובת: "אם האמריקנים יתקדמו לכיווננו, נכה בהם מיד עם נשק גרעיני"

עריכה: מתן חדד

קוריאה הצפונית פרסמה אמש (שישי) סרטון תעמולה חדש שמאיים על ארצות הברית וכותרתו היא "סיכוי אחרון". בסרטון נראה בין היתר שיגור של טיל גרעיני שמחסל את וושינגטון, והוא מסתיים בתמונה של דגל ארצות הברית עולה בלהבות.

לקראת סוף הסרטון מתוארת השתלשלות אירועים מבוימת שנערכה בעזרת אמצעים טכנולוגיים, שבה נראה טיל מגיח דרך העננים, מתקרב בחזרה לארץ ופוגע בנקודה הסמוכה לאנדרטת לינקולן בוושינגטון. בסרטון נראית גם מתקפה גרעינית על גבעת הקפיטול, ולאחר מכן מופיעה כתובת על המסך: "אם האימפריאליסטים של ארצות הברית יתקדמו אינץ' לכיווננו, נכה בהם מיד עם נשק גרעיני".

הסרטון, שאורכו ארבע דקות ובמהלכו נשמעת מוזיקה קצבית ומאיימת, הופץ באתר התעמולה של קוריאה הצפונית. במהלכו אף ניתנת הצצה להיסטוריית היחסים בין שתי המדינות, ובמסגרתה מופיעות תמונות ממלחמת קוריאה, לכידת ספינת הריגול האמריקנית "פואבלו" בשנת 1986, והמשבר הראשון ביחסים בנוגע לתכנית הגרעין של פיונגיאנג בתחילת שנות ה-90.

עוד בנושא:
קוריאה הצפונית: אזרח אמריקני הודה ב"ריגול שאין לו מחילה"
קים הבטיח – וקיים: קוריאה הצפונית שיגרה טילים בליסטיים נוספים
בעקבות שיגור הטיל: אובמה הטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טיל גרעיני פוגע בגבעת הקפיטול. מתוך סרטון התעמולה של קוריאה הצפונית, שפורסם אמש/מערכת וואלה, צילום מסך

קוריאה הצפונית העלתה את תדירות האיומים המילוליים שלה בשבועות האחרונים, והיא משגרת התראות מפני שימוש בנשק גרעיני או קונבנציונלי נגד ארצות הברית וקוריאה הדרומית כמעט מדי יום. זאת, בתגובה לתרגילים הצבאיים של האמריקנים ושל שכנתה מדרום.

ראש ממשלת קוריאה הדרומית, הואנג קיו-אהן התייחס הבוקר לאיום נגד מדינתו והבהיר כי ייעשה כל הדרוש כדי להתנגד לפרובוקציות של הצפון. קיו-האן אמר כי חששם של האזרחים הולך וגדל, נוכח הניסויים בגרעין ובטילים בליסטיים של קוריאה הצפונית. "עלינו לעשות מאמצים כדי להגביר את ביטחונם של אזרחינו. חשוב לנקוט פעולות כדי למנוע פרובוקציות", הצהיר, על פי הדברים שדווחו בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ".

המתח בין קוריאה הצפונית לדרומית עלה מאז שפיונגיאנג הוציאה לפועל את הניסוי הגרעיני הרביעי שלה בחודש ינואר, וערכה לאחרונה כמה ניסויים בשיגור טילים בליסטיים. בעקבות ניסויים אלה הטיל בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית ברק אובמה "סנקציות חדשות ומשמעותיות" על קוריאה הצפונית במסגרת צו נשיאותי. עם זאת, הניסויים בטילים הבליסטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully