וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שיגור הטיל: אובמה הטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית

במסגרת צו נשיאותי, הורה הנשיא האמריקני על הצעד בעקבות ניסוי הגרעין ושיגור הטיל הבליסטי שערכה המדינה המבודדת בחודשים האחרונים. המהלך יאפשר למעשה לארצות הברית ליישם את הסנקציות שהטילה לאחרונה מועצת הביטחון של האו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: כך נראה שיגור הטיל ארוך הטווח של קוריאה הצפונית, בחודש שעבר)

הנשיא ארצות הברית ברק אובמה הטיל אמש (רביעי) "סנקציות חדשות ומשמעותיות" על קוריאה הצפונית במסגרת צו נשיאותי – כך הודיע דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט. זאת, לפי ההודעה, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה המדינה בינואר האחרון ושיגור הטיל הבליסטי בפברואר. לדברי ארנסט, הסנקציות החד-צדדיות החדשות יאפשרו לארצות הברית ליישם את הסנקציות שעליהן הוחלט בתחילת החודש במועצת הביטחון של האו"ם.

"ארצות הברית והקהילה הבינלאומית לא יסבלו את שיגור הטילים והניסוי הגרעיני הבלתי חוקיים של קוריאה הצפונית", אמר ארנסט והוסיף כי הסנקציות החדשות עולות בקנה אחד עם המחויבות של ארצות הברית להמשיך ולהפעיל לחץ על קוריאה הצפונית. לדבריו, ארצות הברית ובנות בריתה ימשיכו לגבות מחיר מהמדינה המבודדת עד שתעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות.

עוד כתבות בנושא:
קוריאה הצפונית: סטודנט אמריקני נשפט ל-15 שנות עבודה קשה
שוב איומים מצד קוריאה הצפונית: המנהיג קרא לעוד ניסוי בהקדם
קים ממשיך להתגרות במערב: "יש לקיים ניסויים גרעיניים נוספים"

קוריאה הצפונית שיגרה טיל ארוך טווח: "איום על שלום העולם". רויטרס
קים ג'ונג און משקיף על השיגור הטיל הבליסטי בפברואר האחרון/רויטרס

בתחילת החודש אישרה מועצת הביטחון סנקציות חדשות על המסחר עם קוריאה הצפונית, על בסיס הצעת החלטה שהגישה ארצות הברית, בגיבוי סין, בעלת בריתה של פיונגיאנג. על פי הסנקציות החדשות של האו"ם, כל הסחורה המיובאת לקוריאה הצפונית והמיוצאת ממנה תיבחן ותיבדק. ההחלטה דורשת מכל המדינות החברות באו"ם לבחון את המטען העובר בנמליהן בדרך לקוריאה הצפונית, ולוודא שהוא לא כולל זהב, האסור לייצוא או לייבוא, או פחם מעבר להיקף המותר.

בינואר הודיעה קוריאה הצפונית כי ערכה ניסוי בפצצת מימן. למרות שגורמים במערב מאמינים כי אין מדובר בפצצה מסוג זה, כל ניסוי גרעיני מהווה הפרה של החלטות האו"ם. חודש לאחר מכן שיגרה המדינה טיל בליסטי לחלל ועליו לוויין. במערב מאמינים כי שיגור הלוויין לא הייתה המטרה המרכזית של השיגור אלא הניסוי בטיל ארוך הטווח.

תמונה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסמוך למכשיר העשוי להיות מכשיר גרעיני ממוזער, מרץ 2016. טוויטר, אתר רשמי
"קיום ניסויים גרעיניים חשובים להערכת הכוח ההרסני של ראשי הנפץ החדשים". קים ליד ראש נפץ גרעיני חדש/אתר רשמי, טוויטר

בשבועות האחרונים התגברה המתיחות בין קוריאה הצפונית וארצות הברית, על רקע תרגיל משותף של האחרונה עם קוריאה הדרומית. רק אתמול טען המנהיג קים ג'ונג און כי מדינתו תערוך בקרוב ניסוי בשיגור טילים בליסטיים אשר נושאים ראש נפץ גרעיני. בשבוע שעבר הצהיר קים שמדינתו הצליחה למזער ראשי נפץ גרעיניים, וכמה ימים לאחר מכן הורה לקיים ניסויים גרעיניים באותם ראשי הנפץ. אז הוסיף המנהיג כי "קיום ניסויים גרעיניים נוספים חשובים כדי להעריך את כוחם ההרסני של ראשי הנפץ החדשים שייצרנו".

כמו כן, בתחילת השבוע שעבר הזהירה פיונגיאנג מפני "תקיפות מנע גרעיניות" ללא הבחנה נגד וושינגטון וסיאול. ועדת ההגנה הלאומית של קוריאה הצפונית מסרה כי "אם נלחץ על הכפתורים להשמדת האויבים שלנו כעת, כל הבסיסים שבהם מתבצעות הפרובוקציות ייעלמו בים בלהבות ובאפר ברגע אחד".

סטודנט אמריקני שנעצר בקוריאה הצפונית הודה כי גנב שלט במלון - ופרץ בבכי. רויטרס
הסטודנט אוטו וורמבייר שנשפט ל-15 שנות עבודה קשה/רויטרס

דבר נוסף שהגביר את המתיחות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית הוא גזר הדין שניתן הבוקר לסטודנט האמריקני אוטו וורמבייר, שלפיו יישלח ל-15 שנות עבודה קשה בגין ניסיון לגנוב שלט תעמולה. ארצות הברית קראה לקוריאה הצפונית להעניק חנינה לוורמבייר ולשחרר אותו באופן מידי מסיבות הומניטריות. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי "זה ברור שקוריאה הצפונית מבקשת להשתמש באזרחי ארצות הברית ככלי לקידום אג'נדה פוליטית". לדבריו, "לממשל אין עדיפות גבוהה יותר" מדאגה לרווחת ולביטחון אזרחי ארצות הברית בחו"ל.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully