וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: סטודנט אמריקני נשפט ל-15 שנות עבודה קשה

16.3.2016 / 7:55

בית המשפט העליון במדינה גזר על אוטו וורמבייר בן ה-21 את העונש "בגין פשעים נגד המדינה". הצעיר נעצר בינואר האחרון לאחר שניסה לגנוב שלט תעמולה מהמלון שבו התאכסן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון בקוריאה הצפונית שפט הלילה (רביעי) את הסטודנט האמריקני אוטו וורמבייר ל-15 שנות עבודה קשה בגין פשעים נגד המדינה - כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית של סין, "שינחואה". וורמבייר, סטודנט בן 21 מאוניברסיטת וירג'יניה, נעצר בינואר האחרון לאחר שניסה לגנוב שלט תעמולה ממלון בבירה פיונגיאנג שבו שהה. כלי תקשורת בקוריאה הצפונית טרם אישרו את הדיווח.

וורמבייר נעצר לפני שהיה אמור להמריא לסין, שממנה הגיע לקוריאה הצפונית במסגרת טיול מאורגן. לפי דיווח התקשורת הרשמית של קוריאה הצפונית, הוא הודה בביצוע ב"פשעים חמורים" נגד המדינה.

לקריאה נוספת בנושא:
גורמים אמריקניים: ארה"ב הסכימה לקיים שיחות שלום עם צפון קוריאה
מבודדת מהעולם ותחת סנקציות כבדות: איך שורדת קוריאה הצפונית?

סטודנט אמריקני שנעצר בקוריאה הצפונית הודה כי גנב שלט במלון - ופרץ בבכי. רויטרס
"עשיתי את הטעות החמורה ביותר בחיי". וורמבייר/רויטרס

בתיעוד שפרסמה רשת CNN נראה הסטודנט האמריקני ממרר בבכי ואומר: "עשיתי את הטעות החמורה ביותר בחיי, אבל בבקשה פעלו להציל אותי". לפי סוכנות הידיעות הרשמית בקוריאה הצפונית, הוא אמר כי "חבר מסדר" הציע לו מכונית משומשת בשווי 10 אלף דולר אם הוא יוכל להביא לכנסייה בארצות הברית את השלט כ"פרס ניצחון".

לפיונגיאנג יש היסטוריה ארוכה של החזקת אזרחים זרים והיא השתמשה באמריקנים כלואים בעבר כדי להביא לביקורים בשטחה מצד גורמים רמי-דרג בארצות הברית, שעמה היא לא מקיימת קשרים רשמיים. נכון לעכשיו נמצאים בקוריאה הצפונית שלושה עצורים מצפון אמריקה, ובחודש שעבר נשפט אזרח קנדה בן 60 למאסר עולם עם עבודה קשה בגין עבירות הסתה.

התקרית הדיפלומטית החדשה מגיעה ברקע ההחלטה הצפויה של מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית. זאת בעקבות ניסוי גרעיני שערכה בינואר ושיגור הלוויין בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully