וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מבהירה: פוטין ונתניהו לא שוחחו על תקריות אוויריות בסוריה

ביממה האחרונה פורסם כי פגישת המנהיגים נערכה על רקע תקרית שבה הוזנק מטוס רוסי לעבר מטוס ישראלי בשמי סוריה. ראש הממשלה טען כי בשיחתו עם הנשיא הרוסי "נידון נושא התיאום בין הצבאות", אולם מוסקבה פרסמה אחרת

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הקרמלין הודיע היום (שישי) כי הדיווחים בתקשורת לפיהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו דנו בפגישתם אתמול על תקריות בסוריה שבהן היו מעורבים כוחות רוסיים וכוחות ישראליים אינם נכונים. "במקרה זה הדיווחים בעיתונות הישראלית רחוקים מהמציאות".

אתמול פורסמו דיווחים לפיהם לאחרונה אירעה תקרית שבמהלכה הוזנק מטוס רוסי לעבר מטוס ישראלי שטס ליד חוף סוריה, אולם לא נוצר חיכוך בין המטוסים. בתום פגישתו עם פוטין הודה נתניהו כי בחודשים האחרונים עלו בעיות בתיאום הביטחוני בין המדינות סביב פעילותה של מוסקבה בסוריה, אך הן נפתרו.

עוד באותו נושא:
הפגישה במוסקבה הוכיחה: כשזה מגיע לרמת הגולן, פוטין לא עם ישראל
נתניהו לפוטין: הגולן הוא קו אדום - וחייב להישאר בשליטתנו
נתניהו: היו בעיות בתיאום הביטחוני עם רוסיה, אבל הן נפתרו

נתניהו נפגש עם פוטין במוסקבה: "מאמין שהבעיות שהיו לאחרונה נפתרו". רויטרס
פוטין ונתניהו בפגישתם אתמול/רויטרס

"במהלך הפגישה, לאור הדברים שהבאתי, הציע הנשיא פוטין שמפקד חיל האוויר (אלוף אמיר אשל, א"א) והמזכיר הצבאי שלי (תת-אלוף אליעזר טולדנו) ייפגשו עם שר ההגנה שלו והם יצאו לשם", אמר נתניהו בתדרוך לכתבים. "הם דנו באופן מפורט ויעיל בנושא התיאום בין הצבאות שלנו בכמה נושאים שהיו לאחרונה על הפרק. זה חיוני, אנחנו חייבים לשמור על חופש הפעולה של צה"ל וחיל האוויר במקום החשובים לנו מבחינת הביטחון שלנו. זה הושג".

בתשובה לשאלה אם הפגישה עם פוטין נקבעה משום שחלו בעיות בתיאום הביטחוני עם הרוסים, השיב נתניהו: "עלו בעיות מסוימות לאורך הזמן. מטבע הדברים יש חיכוך, ואם לא מטפלים בזה אז זה יכול להגיע לבעיות רציניות. היה לי חשוב למנוע את זה, לכן טסתי לפני כמה חודשים כבר למוסקבה, ברגע שהכוחות הרוסיים נכנסו לשטח. התיאום הזה דורש תחזוק שוטף של המנהיגים. זה מה שעשינו היום. העובדה שהבאתי לכאן את מפקד חיל האוויר אפשרה לנו לבצע תיקון ותיאום שהם חשובים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully