וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות בית הדין והמשטרה: אמריקנית תקועה בישראל כבר חצי שנה

22.4.2016 / 0:02

דרכוניהם של זוג חרדים מארה"ב הוחרמו, בטענה כי הם תומכים בסירוב בנם לתת גט לרעייתו. בדיונים בתיק, הובהר כי האם לא מעורבת – אולם דרכונה עדיין בידי המשטרה. "מתאכזרים לאנשים הלא נכונים"

דרכון אמריקני. ShutterStock
"המאמצים לברר עם המשטרה מי ביצע את ההחרמה לא הניבו הצלחה"/ShutterStock

לפני יותר מחצי שנה, הוציא בית הדין הרבני בתל אביב צו עיכוב יציאה מהארץ נגד זוג חרדים מארצות הברית, ודרכוניהם הוחרמו על ידי המשטרה, בטענה כי הם תומכים בסירובו של בנם לתת גט לרעייתו זה יותר מעשר שנים. בדיונים בבית הדין הרבני בתל אביב ובבית המשפט העליון, נגזר על אביו של סרבן הגט עונש מאסר תקדימי של 30 ימים, אולם יישומו נדחה בינתיים בהחלטת בית המשפט העליון. עם זאת, במהלך הדיונים חזרו בהם הדיינים מהטענה כי לאם יש מעורבות בתיק.

למרות זאת, האם טרם קיבלה את דרכונה האמריקני בחזרה, חרף פניות חוזרות ונשנות שלה ושל עורכי דינה. בינתיים, נבצר ממנה להשתתף בנישואי נכדה הראשון, שנערכו לפני כשבועיים בארצות הברית, וכעת היא נאלצת בעל כורחה להישאר בישראל גם במהלך חג הפסח. "זהו המשך של מסכת ההתעמרות בי ובבעלי על לא עוול בכפינו", טענה האם בשיחה עם וואלה! NEWS.

עוד בוואלה! NEWS:
דרום אפריקה: הרב ברלנד יישאר במעצר עד להחלטה על הסגרתו
עיריית בני ברק: "אין לנו מענה לעשרת אלפים משפחות נזקקות בעיר"
סרבן הגט שהוטל עליו חרם נעלם: "חשש שאשתו תישאר עגונה"

בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
"המשך של מסכת ההתעמרות בי ובבעלי". בית הדין הרבני בתל אביב/שרון בוקוב

לדבריה, "ייתכן ובית הדין מבקש לסייע לאשה עגונה, אבל בדרך הוא מתאכזר לאנשים הלא נכונים". היא הביעה ביקורת על "מסכת ההשפלות הנוראיות" שעברו בני הזוג בבית הדין, והוסיפה: "גם אחרי שהוא עצמו החליט שאינני קשורה כלל לסיפור הגט מחזיקים אותי ואת בעלי כבני ערובה בישראל".

הדיין שלמה שטסמן כתב השבוע בהחלטת בית הדין כי המשטרה היא האחראית על הדרכון. "בית הדין חוזר ומבקש מהרב אליהו מיימון, ראש אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים לפנות לגורמים המוסמכים במשטרת ישראל ולפעול להפקדתם של הדרכונים בכספת בית הדין באופן מיידי", כתב שטסמן.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה: "כל מאמצי בית הדין לברר עם משטרת ישראל איזו תחנה ואילו שוטרים ביצעו את פעולת הליווי והחרמת הדרכונים לא הניבה עד כה כל תוצאה חיובית. מבחינת בית הדין, כפי שנכתב במפורש בהחלטת בית הדין, הגברת יכולה לעזוב את הארץ ללא כל הגבלה. הפניות והתלונות בעניין הדרכונים צריכות להיות מופנות לגורם הרלוונטי שטיפל בהם, קרי משטרת ישראל".

חרף פניות חוזרות ונשנות, לא נמסרה תגובת משטרת ישראל.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully