וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבן הגט שהוטל עליו חרם נעלם: "חשש שאשתו תישאר עגונה"

21.4.2016 / 12:13

תמונותיו של עודד גז הופצו לאחר שהפסיק להופיע לדיוני הגירושים. חרם שהוטל על גז הוביל לפני כחודשיים למחאה נרחבת וכעת מבקש בית הדין "להוציא את אשתו מעבדות לחירות"

עריכה: ניר חן

(אילן רבינוביץ' על סרבנות גט)

סרבן הגט עודד גז, שעליו הטילו דייני בית הדין הרבני חרם שהוביל לשיימינג נרחב ברשתות החברתיות, נעלם ואינו מופיע לדיונים – כך נמסר היום (חמישי) בהודעה מטעם הנהלת בתי הדין. על פי ההודעה, קיים חשש כי אם לא יימצא בהקדם, אשתו תישאר עגונה למשך שנים רבות. תמונותיו הופצו לכלי התקשורת ובית הדין ביקש את עזרת הציבור בחיפושים אחריו. "לאחרונה היה נראה כי ישנה התפתחות ושיתוף פעולה מצד הבעל לקראת פתרון הסוגייה, אך עתה עולה כי מדובר לכאורה בתרגיל הונאה שנקט האיש", נכתב.

אגף עגונות בהנהלת בתי הדין מפעיל אמצעים שונים לאיתורו של גז, מרצה דתי שבעבר לימד באוניברסיטת בר אילן, זאת על מנת "להוציא את האישה לחירות בערב החג שבו כל עם ישראל מציין את היציאה מעבדות לחירות". בית הדין הרבני הטיל על גז חרם ונידוי חברתי עוד בחודש פברואר, זאת עקב סירובו זה כארבע שנים לתת גט לאשתו חרף החלטת הדיינים. בצעד חריג, אישרו אז הרבנים לאישה לפרסם את פסק הדין שניתן בעניינו של הזוג, בצירוף שמו ותמונתו של גז, ואלו הופצו ברשתות החברתיות בניסיון להפעיל עליו לחץ.

עוד בוואלה! NEWS:
אב שכנע את בנו שלא לתת גט - ונשלח באופן תקדימי לכלא
סבלה מחרדת נטישה בשל מות החתול - וחויבה להתגרש מבעלה
שוויון או העמקת הפער? העליון ידון בתשלומי מזונות בתנאי משמורת משותפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חרמות כמו שזה הוטל עליו אינם חריגים. סרבן הגט גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות השיימינג הנרחב שעורר החרם החברתי על גז, לא מדובר בסנקציה חדשה של בית הדין. על אף שהנידוי עצמו אינו מהלך חדש, הוא מעולם לא הוביל לתופעה דומה ברשתות החברתיות. לדיינים הייתה אפשרות לנקוט גישה מחמירה יותר כלפי גז ולהטיל עליו עונש מאסר, סנקציה חמורה בהרבה שננקטת לעתים רחוקות נגד סרבני גט.

לפי ההחלטה שקיבלו שלושה דיינים, בהם הרב הראשי דוד לאו, בית הדין אסר על פי ההלכה "לארחו ולהאכילו ולהשקותו". בנוסף לכך קבע: "לא לבקרו בחוליו, ושלא להושיבו בבית הכנסת, וכל שכן שלא להעלותו לתורה ולשאול לאפשר לו לומר קדיש או לתת לו לעבור לפני התורה (חזן בבית כנסת), ושלא לשאול בשלומו ושלא לחלוק לו כבוד ככל, עד אשר יחזור בו מקשיות ערפו וישמע לקול מורים וייתן גט כריתות לאשתו". הם אף אסרו עליו "לשאת ולתת עמו, הן במסחר הן בכל משא ומתן של ממון", והדגיש כי הפסיקה חלה על הדיינים ציינו כי החלטתם חלה על "כל איש ואשה מישראל, וכל הנלווים אליהם".

בהודעת הנהלת בתי הדין נמסר כי כל מי שפגש את גז במהלך 48 השעות האחרונות, מתבקש לפנות בכל שעה לאגף עגונות בטלפון 050-6094345.

"היעלמותו של גז היתה צפויה"

מנכ"לית ארגון "מבוי סתום", המסייע למסורבות גט, עו"ד בתיה כהנא דרור, מסרה: "לצערי, אנחנו התרענו מההתחלה נגד הפיתרון של השיימינג נגד ד"ר גז, על הצורך והחובה במיצוי הליכים אותם החוק מאפשר, ובראש ובראשונה שימוש בסנקציית המאסר". לדבריה, "אופציית השיימינג והפייסבוק צריכים להיעשות יחד עם ענישה של מאסר. היעלמותו של גז היתה צפויה ויכלה להימנע אם בית הדין היה שולח אותו למאסר ומונע מהאישה את ההמתנה הבלתי נסבלת. מצער שבית הדין בוחר שוב ושוב בחוסר אחריות, להעמיד את האישה בסיכון ולא לפגוע בבעל הסרבן באמצעות מאסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully