וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבלה מחרדת נטישה בשל מות החתול - וחויבה להתגרש מבעלה

13.4.2016 / 10:25

גבר ביקש לתת גט לאשתו בטענה שהיא לא מקיימת עמו יחסי מין בשל העדפתה לקרבת בעלי חיים. היא סירבה, אך בית הדין הרבני הגדול פסק כי "ההפרעה" שלה הוחמרה עם מות החיה האהובה שלה וחייב אותה להסכים

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"הקשר לבעלי חיים גובר על קשר הנישואים". בית הדין הרבני הגדול/רוני כנפו

בית הדין הרבני הגדול בירושלים חייב לאחרונה אישה לקבל גט מבעלה חרף התנגדותה, בשל טענות מצד הגבר על כך שהכניסה לחדר השינה המשותף שלהם בעלי חיים. הדיינים קבעו כי האישה "מפתחת קשר לא פרופורציונאלי לבעלי חיים, שגובר אף על אהבת אם ובן וגם על קשר הנישואין".

בני הזוג נישאו לפני 17 שנים, לאחר שניהלו קשר זוגי שהחל ארבע שנים קודם. עבור הבעל, רופא במקצועו, היו אלה היו הנישואים הראשונים. עבור האישה, תרפיסטית בעזרת בעלי חיים, היו אלה נישואיה השניים. לפני שלוש שנים הגיש הגבר תביעה לגירושין לבית הדין הרבני בתל אביב, ובה טען כי אשתו נמנעת מלקיים עמו יחסי מין וכי היא "מעדיפה את קרבתם של בעלי חיים על קרבתו".

האישה טענה מנגד כי במשך שנים חלקו הצדדים את מיטתם עם בעלי חיים וכך עשו גם לפני נישואיהם. לדבריה, מאז שעברה משבר עקב "פטירתו" (כך במקור-י"א) של החתול שקיבלה במתנה מבעלה הראשון, סירב בעלה לקיים עמה יחסי מין בלי אמצעי מניעה. הבעל הודה כי ידע לפני הנישואין שהאישה מחבבת בעלי חיים וחולקת איתם את מיטתה, ואישר כי גם הוא חלק את משכבו עם החתול. האישה סירבה להתגרש מבעלה בטענה כי היא עדיין חפצה בו ושמרה לו אמונים בכל שנות נישואיהם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מקורבו של דרעי נחקר באזהרה, השר ייחקר בימים הקרובים
רומניה: קוצר מעצר "אנשי המוסד", המשפחות הגיעו מישראל לתמוך
חצי מהצעירים במדינות ערב: דאעש הוא האיום הגדול ביותר לאזור

למרות טענותיה, פסק בית הדין הרבני בתל אביב כי עליה להתגרש מבעלה. אחר כך היא הגישה בקשה לשלום בית לבית הדין הרבני הגדול, שדחה את ערעורה. לפי החומר הרפואי והתסקירים הסוציאליים שהוגשו לבית הדין התברר כי האישה סובלת מחרדת נטישה קיצונית, שהחמירה עם מותו של החתול.

הדיינים טענו כי "מדובר באישה הסובלת מהפרעה חמורה, המגיעה עד כדי פגיעה בשיפוט ובהבנת המציאות, משום שעברה נטישה אחת בילדותה ונטישה נוספת בבגרותה כאשר התגרשה בפעם הראשונה. היא סובלת מחרדה חמורה ומפתחת קשר לא פרופורציונלי לבעלי חיים, שגובר אף על אהבת אם ובן וגם על קשר הנישואין. הבעל אמנם ידע היטב במי מדובר כשעוד בתחילת הקשר חלק את יצועו עם האישה ועם חתול, אלא שבשלב מסוים המצב נמאס עליו".

הדיינים הוסיפו כי "לאור הניתוק המוחלט בין הצדדים לחיי אישות, נראה שאין כל סיכוי לשיקום הקן המשפחתי. ברור שאין לתת יד להנציח את המצב הקיים. אשר על כן מחליט בית הדין כי האישה חייבת לקבל את הגט שניתן לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully