וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית בני ברק: "אין לנו מענה לעשרת אלפים משפחות נזקקות בעיר"

21.4.2016 / 17:51

סגן ראש העירייה פנה לעמותות בבקשת סיוע עבור המשפחות הנזקקות, שלעירייה ולמחלקת הרווחה אין מענה עבורן. "זה התפקיד של משרד הרווחה, אבל התקציבים שהוא נותן לצורך כך הם מגוחכים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בסרטון: הכנות אחרונות לפסח בירושלים)

עיריית בני ברק, אחת הערים העניות ביותר במדינת ישראל על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שלחה באחרונה מכתב לעמותות בבקשה לסיוע עבור עשרת אלפים משפחות נזקקות בעיר, שלעירייה ולמחלקת הרווחה אין מענה עבורן.

במכתב פנה סגן ראש העירייה, הרב מנחם מנדל אייזנברג, לעמותות שיכולות לעזור לאותן משפחות. "במחלקת הרווחה בבני ברק פתוחים יותר מעשרת אלפים תיקים של משפחות שחלקן במצב כלכלי קשה ביותר. בנוסף, קיימות אלפי משפחות נזקקות שאין להן תיקים ברווחה. בביקורנו בבתים האלו נקרע הלב לראות מקררים ריקים וילדים רעבים", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
"צעקתי 'תגמרו אותו' - ותוך שנייה כולו בער": שחזור רצח אבו חדיר
חשד: קטין שעובד בשטיפת מכוניות דרס למוות בת 3 בביתר עילית
"אתה לא קובע כאן": נתניהו איים לפטר את בנט בישיבת הקבינט

עודפי מזון מבושל לפסח, ארגון לקט ישראל. אפריל 2016. ארגון לקט ישראל, מערכת וואלה! NEWS
"בלי תקצוב להצלת מזון, לא נוכל לצמצם את אי השוויון בארץ". חלוקת מזון/מערכת וואלה! NEWS, ארגון לקט ישראל

המכתב הגיע בין היתר לחנניה שחר, מנכ"ל עמותת "חסדי שמואל הנביא" בהרצליה, שמקבלת מזון מארגון "לקט ישראל". בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר שחר: "כבר שנים שאני מחלק אוכל בבני ברק. המצב הוא קטסטרופלי שם. יש לי שתי משאיות קירור, אבל כמה שאני מביא זה לא מספיק".

לדבריו, "אני יודע שיש בעיות בכל הארץ. בכנסים של העמותות שהיו עם שר האוצר, דיברתי בשם העמותות והעניים שכואבים את הכאב הזה. זהו תפקידו של משרד הרווחה, אבל הוא נותן תקציב מגוחך שלא מספיק לכלום. אנחנו אוספים כמויות גדולות מהמשק, מכל החברות הגדולות, אבל זה פשוט לא מספיק. עד מתי יתחלפו שרים וממשלות ודבר לא ישתנה?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במחלקת הרווחה בבני ברק פתוחים יותר מעשרת אלפים תיקים". מכתבו של סגן ראש העירייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון "לקט ישראל", התייחס למצב ואמר: "בכל שנה אנו צופים במספר גדל והולך של נזקקים, שמתדפקים על דלתות העמותות שלהן אנו מספקים מזון, וידינו, כמו גם ידי העמותות, קצרו מלהושיע. לאחר שנים רבות שבהן התחלפו שרי רווחה רבים ונכתבו דוחות עוני רבים אשר מסקנותיהם מעולם לא יושמו, אנו רואים כי אי השוויון בישראל רק הולך וגדל, ומספר הנזקקים עומד כיום על כשני מיליון איש. דרך הפעולה של משרד הרווחה היא תקצוב חלוקת סלים וכרטיסי מזון לנזקקים, וגם אלה אינם מספיקים לכולם, כפי שניתן ללמוד מהמכתב ששלחה עיריית בני ברק. ואני שואל: אם בעיית אי השוויון לא נפתרת, ואף גדלה, מדוע לא משתמשים באמצעים אחרים כדי לנסות לפתור אותה?"

לדברי כרוך, בארגון "לקט ישראל" מציעים לשנות את השיטה לשיטת הצלת מזון, שמחייבת את יצרניות המזון להציל מזון ככל שניתן ולא להשמידו. "במקומות רבים בעולם ישנו תקצוב ממשלתי להצלת מזון", הסביר כרוך. "לא כך הדבר בישראל. דווקא במדינה שבה קיים ארגון כמו לקט ישראל, שארגוני הצלת מזון רבים מגיעים מכל העולם כדי ללמוד על הנעשה בו, לא משכילה המדינה להשתמש בידע של הארגון על מנת לקדם ולתקצב את נושא הצלת המזון. עד שלא יהיה תקצוב כזה, לא נוכל לצמצם את אי השוויון בארץ".

ממשרד הרווחה לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully