וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה לא קובע כאן": נתניהו איים לפטר את בנט בישיבת הקבינט

20.4.2016 / 20:30

עימות שפרץ בין ראש הממשלה לשר החינוך במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, הסתיים בכך שנתניהו איים להעביר את בנט מתפקידו. האחרון מחה על כך שבסדר היום לישיבה, לא הופיע דיון על פעילות צה"ל בשטחי A

עריכה: גדי וינסטוק

(בנט תקף את הממשלה בינואר: "האיום המרכזי על ישראל - הקיפאון המחשבתי שלנו")

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים היום (רביעי) לפטר את שר החינוך נפתלי בנט, במהלך עימות שפרץ בין השניים בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. בנט התרעם על העובדה שבסדר היום לישיבת הקבינט, לא הופיע דיון על המגעים המתקיימים בין ישראל לרשות הפלסטינית לגבי הגבלת פעילות צה"ל בשטחי A, הערים הפלסטיניות בשטחים. בתגובה למחאתו של השר, אמר לו נתניהו - "אתה לא קובע כאן" ואיים להעביר אותו מתפקידו.

בהודעה שהפיצה לשכת ראש הממשלה בתום הדיון, נכתב כי "הקבינט קיבל גם עדכון מהרמטכ"ל על שיחות התיאום הביטחוני מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הבהירו שצה"ל שומר וישמור על האפשרות להיכנס לשטחי A ולכל מקום שיידרש על פי הצרכים המבצעיים, ושאין שום הסכמה אחרת עם הפלסטינים". ההודעה לא כללה התייחסות לעימות שהתנהל בין נתניהו לבנט סביב הנושא.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הרצוג: "רוצים שאעדיף את הפלסטינים?"; בנט: "לא שונאים ערבים"
"הימין גידל פסיכופטים": הסרטון הלוחמני של ח"כ מרגלית. צפו
נתניהו: "ישראל פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול באיום המנהרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. 20 במרץ 2016. מארק ישראל סלם, פול צלמים
לא העימות הראשון עם בנט. נתניהו/פול צלמים, מארק ישראל סלם

לנתניהו ולבנט היסטוריה של עימותים ביטחוניים מסוג זה בישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני, עוד מתקופת הממשלה הקודמת, אז הביע בנט ביקורת קשה על התנהלותו של נתניהו בזמן מבצע "צוק איתן". בממשלה הקודמת, אותם עימותים תרמו רבות לנפילתה ולהקדמת מערכת הבחירות. עוד מוקדם לומר אם העימות הנוכחי והאיום של נתניהו כלפי בנט, יובילו גם הם להתערערות הקואליציה של ראש הממשלה.

מלשכתו של בנט נמסר בתגובה: "לא נתייחס לפרטים שנדונו בדיון ביטחוני סגור. הדלפות מישיבות הקבינט הן דבר חמור שמסכן את ביטחון המדינה. על ראש הממשלה לטפל בכך". רק לפני כחודשיים הודלף לערוץ 2 כי בנט הביע ביקורת בישיבת הקבינט על כך שראש הממשלה לא מורה לצה"ל לפעול בצורה התקפית נגד איום המנהרות בגבול רצועת עזה.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הגיבה אף היא לדבריו של נתניהו כלפי בנט: "זה דבר בסיסי ששר ושותף בכיר בממשלה דורש מידע ותשובות בנושאי ביטחון, כאשר טרור משתולל ברחובות. אם על זה נתניהו חושב לפרק את הממשלה, אדרבא - שילך להסביר פעם נוספת שערבים נוהרים לקלפיות. רק שהפעם הציבור יבין טוב יותר למי חשוב ביטחונה של המדינה".

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"על ראש הממשלה לטפל בהדלפות מהקבינט". בנט/נועם מושקוביץ

בתוך כך, השבוע התייחס נתניהו לנושא התיאום הביטחוני עם הפלסטינים והפעילות בשטחי A בשיחה שקיים השבוע עם תא הכתבים המדיניים, ואמר כי אין שום הסכמות על הגבלת פעילות צה"ל בשטח, אך מתקיימים מגעים כל העת בין צה"ל לבין מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. הוא הבהיר כי ישראל מוכנה לתת לפלסטינים אחריות גדולה יותר בשטח, במידה והם יכולים לעמוד בכך, אך בשום תסריט לא תסכים להטלת מיגבלות על חופש הפעולה של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully