וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראל פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול באיום המנהרות"

18.4.2016 / 17:00

ראש הממשלה אמר כי המדינה משקיעה "הון עתק" באותה טכנולוגיה, וכי "אם תושבי עוטף עזה יהיו רגועים, גם תושבי הרצועה יוכלו להיות". לדבריו, "חמאס מבין היטב כי נגיב בעוצמה אם נותקף"

צילום: באדיבות לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: שניר דבוש

מדינת ישראל פיתחה טכנולוגיה חדשה לטיפול באיום המנהרות מרצועת עזה, המהווה "פריצת דרך ייחודית" בנושא – כך אמר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשיחה שערך עם תא הכתבים המדיניים. נתניהו הוסיף: "אני חושב שתושבי עוטף עזה יכולים להיות רגועים, ואם הם יהיו רגועים, אז גם תושבי עזה עצמה יוכלו להיות רגועים. אני בטוח שהחמאס יודע ומבין היטב שאנחנו נגיב בעוצמה רבה אם נותקף. ההיערכות שלנו בנושא הזה היא מאוד שיטתית, אנחנו משקיעים בזה הון עתק. אנחנו מייצרים סוג של הגנה ויכולת סיכול שאינם קיימים בשום מקום אחר בעולם – ובדקנו".

נתניהו התייחס גם לחשש מהסלמה ביטחונית נוספת ערב חג הפסח, ואמר כי מה שהצית את גל הטרור היה, בין היתר, שקרים בנוגע לסטטוס קוו בהר הבית. "מה שהניע את ההתפרצות האחרונה של האלימות, ששת החודשים האלה, היה מפץ שהתרחש בגלל אמירות שקריות שצברו תאוצה באמצעי התקשורת הערביים לקראת חגי תשרי, שאנחנו כביכול הולכים לשנות את הסטטוס-קוו בהר הבית, לפגוע באל-אקצא ולהקים את בית המקדש – השקר הזה התפשט והביא לכך שגל האלימות הזה פרץ. בהמשך הוא תודלק על ידי שקר נוסף של הוצאות להורג של ילדים", אמר.

לדבריו, "כרגע הסכנה היא שהמפץ הזה יופעל מחדש. אנחנו פועלים גם בתקשורת הערבית וגם במגע ישיר עם מצרים, ירדן והפלסטינים לפעול נגד ההסתה. בנוסף יש תיגבור כוחות ופעולות הגנה נוספות שאנחנו עושים כדי למנוע התלקחות מחודשת. אני מקווה שנעבור את זה בהצלחה. כמובן שזה לא עוזר שחבר כנסת, ג'מאל זחאלקה, מסביר שצריך להתגייס כדי להגן על אל-אקצא, כאילו שאנחנו מאיימים על אל-אקצא. זה פשוט לשפוך שמן על המדורה, להמשיך את השקר הזה שחוזר מעת לעת מ-1929 ועד היום".

עוד בנושא:
קצין בכיר: "חמאס בשקט, אך אנחנו ערוכים לכל פרשנות שלו"
קריסת מנהרות מסתורית ולחץ מצרי: למרות הקשיים - חמאס ממשיך לחפור
תושבת עוטף עזה על חשיפת המנהרה: "מזלזלים בחיי אדם פה"

ישיבת ממשלה בראשות רה"מ בנימין נתניהו ברמת הגולן. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"הסכנה היא שמפץ השקרים נגדינו יופץ מחדש". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בנושא המגעים לפיוס מול טורקיה, אמר נתניהו כי המשא ומתן התקדם, אך לא כל מה שפורסם לגביו בכלי התקשורת מדויק. "אנחנו שומרים על מדיניות הביטחון שלנו ביחס לרצועת עזה והיא לא תשתנה", הבהיר, ככל הנראה בנוגע להסרת המצור על הרצועה. "ברגע זה אנחנו מאפשרים לצד הפעולות הביטחוניות שאנחנו עושים גם סיוע הומניטרי לאוכלוסייה. זו הייתה ונשארה המדיניות שלנו. יש לנו דרישות אחרות שאנחנו מקווים שנוכל להבטיח, ואם הדבר הזה יסוכם אז אני מניח שנוכל לבשר על חידוש היחסים". נתניהו לא התייחס לכך ישירות, אולם אחת הסוגיות המטרידות את ישראל ומקשות על הסכם פיוס, היא פעילותו של חמאס מתחומי טורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ישראל חשפה מנהרת חמאס בעוטף עזה. שי מכלוף
"מדיניות הביטחון שלנו ביחס לרצועה לא תשתנה". פיר המנהרה שאותר באזור כרם שלום/שי מכלוף
על החייל מחברון: "אני בטוח שבית המשפט יכיר בכך שחיילינו פועלים בתנאי שטח קשים של אי-ודאות"

נתניהו נשאל על פרשת החייל שנאשם בירי במחבל מנוטרל בחברון, אלאור אזריה, ועל העצרת המתוכננת להתקיים למענו מחר. הוא אמר כי הוא מסתפק בדברים שכבר אמר בנושא עד כה. "אני מציע להמתין לתוצאות המשפט. אני חושב שההתבטאויות הרבות בעניין הזה, לכאן ולכאן, אינן מוסיפות בעת הזו". הוא הוסיף כי "יש לנו צבא אחד, אין לנו צבא אחר, יש פה היררכיית פיקוד שצריך לשמור עליה, יש מערך בדיקה ומשפט שכפי שאמרתי גם לאביו של החייו, צריך לתת בו אמון. אני בטוח שיכירו בעובדה שחיילינו פועלים בתנאי שטח קשים של אי-ודאות".

ביום שבו פורסם סרטון הירי בחברון, נתניהו דיבר בחריפות נגד התקרית, אולם בימים שלאחר מכן הוא הלך ושינה את הקו הפומבי שלו בנושא, והחל להתייחס בצורה מפויסת ואוהדת יותר לחייל היורה. זאת, בניגוד חד לשר הביטחון משה יעלון והרטמכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ששמרו על אותו קו תקיף לגבי הפרשה שהשמיעו כבר מתחילתה. נתניהו לא התייחס להבדלי הגישה הפומביים הללו בינו לבין שר הביטחון והרמטכ"ל.

החייל אלאור אזריה, בית הדין בקסטינה. 29 במרץ 2016. לירון מולדובן
"יש לתת אמון במערך הבדיקה". אזריה, החייל המואשם בהריגה, בבית הדין הצבאי/לירון מולדובן
על העברת האיים: "ישראל הייתה מיודעת מראש לגבי המהלך, ואין לה כל התנגדות אליו שכן הוא אינו פוגע באינטרסים שלה"

בתשובה לשאלת וואלה! NEWS על הדברים שאמר בשבוע שעבר הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, על הצורך להגיע להסדר מדיני "כדי לא להיתקע במדמנה", השיב ראש הממשלה: "אני חושב שכל אחד מבין שכל הסדר חייב קודם כל להתבסס על כך שהרשות הפלסטינית תהיה מוכנה להשלים עם קיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, לבטל את התביעה לזכות השיבה, לחנך את עמה לשלום ולא לחזרה ליפו, עכו חיפה. וכמובן להפסיק את ההסתה לאלימות, ולהכריז על קץ הסכסוך והתביעות. בהיעדר הנתונים הללו אפשר לפתוח במשא ומתן, אבל קשה להשלים אותו".

נתניהו הוסיף כי "כיום קשה מאד גם להתחיל במשא ומתן כי אבו מאזן מדבר על נכונות לו, אבל בורח ממנו באופן שיטתי. לכן הדיבורים על יוזמה מדינית נשמעים קצת חלולים". לעומת הקיפאון מול הפלסטינים, נתניהו אמר כי ישראל מרחיבה את קשריה החשאיים עם מדינות שונות בעולם הערבי. בתשובה לשאלה על ההסכם שנחתם לאחרונה בין סעודיה ומצרים על העברת שני איים בים האדום לשליטת סעודיה, אמר נתניהו כי ישראל הייתה מיודעת מראש לגבי המהלך, וכי אין לה כל התנגדות אליו שכן הוא אינו פוגע באינטרסים שלה. הוא אמר כי פיתוח כלכלי בין מצרים וסעודיה הוא עניינן של שתי מדינות אלה ולא של ישראל, אך ישראל רואה זאת כאירוע עם פוטנציאל חיובי.

"אני מאמין שבאמצעות הקשרים האזוריים האלה ניתן יהיה להשיג התקדמות גם בציר הפלסטיני, אבל יהיה קשה מאד בסדר הפוך", אמר נתניהו. הוא התייחס כמה פעמים במהלך השיחה לכך שבעולם הערבי משתנה הגישה כלפי ישראל, וכי הדבר עשוי להוביל בעתיד גם לפתרון "הגיוני" בנושא הפלסטיני, אולם לא פירט כיצד פתרון כזה עשוי להיראות.

**. תקשורת ראש הממשלה,
"למי נחזיר את האזור? לדאעש? חיזאללה? איראן?". ישיבת הממשלה ברמת הגולן/תקשורת ראש הממשלה

ראש הממשלה התייחס גם לישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול ברמת הגולן ולהכרזתו כי הגולן יישאר לתמיד חלק ממדינת ישראל. "למי בדיוק אנחנו אמורים להחזיר את זה - דאעש, חיזבאללה, איראן? הפצצות של חביות אסד? זה אבסורד. אנחנו שם כבר 49 שנים, משקיעים בחקלאות, תיירות, כלכלה, לטובת היהודים והדרוזים, כל התושבים. אני חושב שהגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בזה". בתשובה לשאלת וואלה NEWS, האם ההיגיון של 'אנחנו שם כבר 49 שנים' לא צריך להוביל למהלך דומה גם בגדה המערבית, השיב נתניהו – "כל אחד מבין שגם לגבי יהודה ושומרון, אם נצא, ייכנס חמאס או דאעש. אנחנו נצטרך לשמור על חופש הפעולה הביטחוני ומחרבי הפעולה שלנו בכל הסדר, וגם באי-הסדר. זו האמת וצריך להגיד את זה".

בהקשר הפוליטי, נתניהו אמר כי התקיימו מגעים על הרחבת הקואליציה, גם מול המחנה הציוני, אולם הם לא הבשילו. הוא הוסיף כי חברי הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), שכיהנו שניהם כשרים בממשלתו הקודמת, מקיימים "שיחות חשאיות" בניסיון להקים קואליציה חלופית. ביממה האחרונה הוחלפו מהלומות מילוליות בין נתניהו לליברמן, כולל בנושא המינהרה שנחשפה ברצועת עזה, שכן כזכור, ליברמן קרא במהלך מבצע 'צוק איתן' להרחיב את פעילות צה"ל ולהפיל את שלטון החמאס ברצועה.

בהקשר של היחסים עם ארצות הברית, נתניהו אמר כי הוא מקווה להגיע להסכמות עם ממשל אובמה על הסכם הסיוע הביטחוני החדש, אולם "יש עדיין פערים ניכרים. צריך להתאזר בסבלנות. אני אשמח מאד אם זה ייסגר ויושג עכשיו, ביני לבין הנשיא אובמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully