וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "חמאס בשקט, אך אנחנו ערוכים לכל פרשנות שלו"

18.4.2016 / 16:00

אחרי גילוי המנהרה באזור כרם שלום, אמר הגורם כי המטרה היא להמשיך לחפש אחר מנהרות נוספות. "אנחנו לא רואים כל כוונה להסלמה", אמר. נתניהו: "בטוח שחמאס מבין שישראל תגיב בעוצמה על כל ניסיון תקיפה"

צילום: לע"מ

קצין בכיר בצה"ל התייחס אחר הצהריים (שני) למנהרה שנחשפה בשטח ישראל ואמר כי "הצד השני בשקט, אך אנחנו ערוכים בסדר כוחות מספיק לכל פרשנות אם תתפרש אחרת". לדבריו, גילוי המנהרה הוא הצלחה. אולם לצד זאת, "אנחנו גם מבינים שהמאמץ הזה צריך להימשך לאורך זמן, לקיים ביטחון שוטף תת-קרקעי ולהמשיך לחפש אחר מנהרות נוספות, מאחר שיש פה הפרה ריבונית".

הקצין הבכיר הוסיף כי היעד הוא סיכול כל המנהרות ההתקפיות לאורך זמן. הוא נשאל על דברי חמאס על חשיפת המנהרה ועל האפשרות לתגובה: "ראיתי חלק מהפרסומים, נכון לעכשיו הצד השני בשקט. יחד עם זאת, אנחנו לא רואים כל כוונה להסלמה או כל כוונה של חמאס ללכת קדימה". הוא ציין כי המנהרה הותרה לפרסום לאחר שנוטרלה.

עוד בנושא:
בצל חשיפת המנהרה: "ישראל שמה יד על פעיל ביחידת המנהרות של חמאס"
קריסת מנהרות מסתורית ולחץ מצרי: למרות הקשיים - חמאס ממשיך לחפור
תושבת עוטף עזה על חשיפת המנהרה: "מזלזלים בחיי אדם פה"

צה"ל איתר מנהרה ששיקם חמאס סמוך לכרם שלום שבעוטף עזה. שי מכלוף
כלים הנדסיים של צה"ל/שי מכלוף

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחשיפת המנהרה בהצהרה רשמית ואמר כי "בימים האחרונים מדינת ישראל השיגה פריצת דרך עולמית ביכולת לאתר מנהרות". לדבריו, "הממשלה משקיעה הון עתק בסיכול איום המנהרות. זה מאמץ מתמשך, זה לא נגמר בן לילה, אנו משקיעים בזה ונמשיך להשקיע בהתמדה ובנחישות. ישראל תגיב בעוצמה על כל ניסיון של החמאס לתקוף את חייליה או אזרחיה. אני בטוח שהחמאס מבין זאת היטב. ואני רוצה לומר לתושבי עוטף עזה: צה"ל פועל כל הזמן מסביב לשעון כדי להבטיח את הביטחון שלכם וגם את שגרת חייכם".

המנהרה התגלתה באזור שבין כרם שלום לחולית. לטענת חמאס מדובר במנהרה ישנה שנעשה בה שימוש במבצע ב-2014. המנהרה נחשפה לאחר תקופה ארוכה שבצה"ל בשיתוף עם שב"כ נקטו מאמצים אגרסיביים והשתמשו בטכנולוגיות שונות, כשהיעד הוא סיכול של כל מנהרה חוצה, מיגון של כל הרצועה. בצה"ל מזהים כי חמאס מורתע ונמצא במצוקה, ולא מזהים רצון לעימות וגילוי המנהרה מהווה אובדן נכס של חמאס. בשבועות האחרונים מתנהל בין צה"ל לראשי המועצות קשר שוטף כדי לא לייצר לחץ מיותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ישיבת ממשלה בראשות רה"מ בנימין נתניהו ברמת הגולן. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"פריצת דרך עולמית בסיכול איום המנהרות". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

חשיפת המנהרה הובילה את הזרוע הצבאית של חמאס לפרסם הודעה: "ההכנות ללחימה נמשכות כל העת, ומה שגילה האויב אינו אלא טיפה בים. ההצלחה שמנסה הכיבוש להפגין נועדה לכסות על הפאניקה שלו. הכיבוש לא מגלה את כל הפרטים לעמו, וגדודי עז א-דין אל-קסאם שומרים לעצמם את הזכות לפרסמם בזמן המתאים".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, אמר היום: "חשיפת המנהרה בימים האחרונים היא תוצאה של עבודה ממושכת, נחישות ומיומנות של כוחותינו. צה"ל ימשיך וינקוט את כלל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול כל ניסיון לפגיעה בתושבי מדינת ישראל או בחיילי צה"ל".

אלוף זמיר הוסיף כי אזור רצועת עזה, לאחר "צוק איתן", חווה את התקופה השקטה ביותר שלו בעשור האחרון. "חמאס ממשיך לנסות לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו קשה במבצע, מכין עצמו למלחמה אך מודע למחיר הכבד שישלם אם תפרוץ. בימים האחרונים כוחות אוגדת עזה הצליחו לאתר במאמץ רחב מנהרת טרור בדרום הרצועה. נטרלנו אותה. אנחנו פועלים במאמץ רחב ויכולות שלא ניתן לפרטם כדי לאתר מנהרות נוספות אם ישנן".

פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
"הפרה ריבונית". אנשי חמאס במנהרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully