וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל חשיפת המנהרה: "ישראל שמה יד על פעיל ביחידת המנהרות של חמאס"

18.4.2016 / 13:50

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי תושב מחנה הפליטים ג'בליה שברצועה עצור בידי ישראל, אך לא ברור אם הפעיל ערק מחמאס והסגיר את עצמו לידי ישראל או נשבה על ידי צה"ל. בישראל לא הגיבו לדיווחים

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו היום (שני) כי פעיל ביחידת המנהרות של חמאס עצור בידי ישראל. לפי אתר פתח, מדובר במחמוד ג'אסר עוואד אל-עטאונה, הידוע בכינוי סאמי עטאונה, תושב מחנה הפליטים ג'בליה שברצועת עזה. בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים על היעלמותו בכלי התקשורת הפלסטיניים, אולם לא ברור אם עטאונה הסגיר את עצמו לישראל או נשבה על ידי כוחות צה"ל.

היום גברו הדיווחים כי הוא ערק משורות הארגון והסגיר את עצמו לישראל. בירושלים לא מגיבים על הדיווחים. בכלי התקשורת הפלסטיניים צוין כי עטאונה נעצר לפני כמה חודשים על ידי משטרת חמאס, הודח משורות הארגון, אך הושב לפעילות ביחידת המנהרות.

פרסומים אלה באים ברקע המנהרה שאותרה בשבועות האחרונים בשטח ישראל. המנהרה מרצועת עזה חדרה לשטח ישראל באזור שבין כרם שלום לחולית. לטענת חמאס מדובר במנהרה ישנה שנעשה בה שימוש במבצע ב-2014. לפי דובר צה"ל, מנהרת הטרור ההתקפית אותרה במאמץ מבצעי ומודיעיני והיא נוטרלה באופן מבוקר. בהודעה של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטען כי "ההכנות ללחימה נמשכות כל העת, ומה שגילה האויב אינו אלא טיפה בים. ההצלחה שמנסה הכיבוש להפגין נועדה לכסות על הפאניקה שלו. הכיבוש לא מגלה את כל הפרטים לעמו, וגדודי עז א-דין אל-קסאם שומרים לעצמם את הזכות לפרסמם בזמן המתאים".

עוד באותו נושא:
תושבת עוטף עזה על חשיפת המנהרה: "מזלזלים בחיי אדם פה"
צפו: כך חשפו כוחות צה"ל את המנהרה שחדרה לשטח ישראל
בנט על חשיפת המנהרה של חמאס: "החפירה מצדיקה פעולה"

ישראל חשפה מנהרת חמאס בעוטף עזה. שי מכלוף
פיר המנהרה שאותרה לאחרונה/שי מכלוף

המנהרה נחשפה לאחר תקופה ארוכה שבצה"ל בשיתוף עם שב"כ נקטו מאמצים אגרסיביים והשתמשו בטכנולוגיות שונות, כשהיעד הוא סיכול של כל מנהרה חוצה, מיגון של כל הרצועה. בצה"ל מזהים כי חמאס מורתע ונמצא במצוקה, ולא מזהים רצון לעימות וגילוי המנהרה מהווה אובדן נכס של חמאס. בשבועות האחרונים מתנהל בין צה"ל לראשי המועצות קשר שוטף כדי לא לייצר לחץ מיותר.

קצין בכיר בפיקוד דרום אמר כי המנהרה הייתה מוכנה לפעולה בתוך שטח מדינת ישראל. לא ברור אם היא נחפרה קודם למבצע "צוק איתן" או לאחריו. במקביל לאיתור, למיפוי ולנטרול המנהרה פועלים עשרות כלים הנדסיים של צה"ל לאורך קו הגבול לאיתור מנהרות נוספות. הקצין הוסיף כי הנחת העבודה היא שיש מנהרות נוספות ובשטח מבוצע מאמץ עילאי טכנולוגי ומודיעיני במטרה לאתר את המנהרות.

במקביל, בשבועות האחרונים, אירעה שורת תקריות של קריסת מנהרות ברצועה. היום דווח כי צבא מצרים הציף במי ים מנהרה בגבול רפיח ושבעה פועלים נלכדו במקום. לפני שבוע נהרגו שלושה לוחמים של הזרוע הצבאית של חמאס בקריסת מנהרה באזור רפיח שבדרום הרצועה, בסמוך לגבול מצרים. בתחילת פברואר חשף שר האנרגיה והתשתיות כי מצרים הציפה במים את המנהרות המשמשות להברחות לרצועת עזה, במידה מסוימת לבקשת ישראל.

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully