וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על חשיפת המנהרה של חמאס: "החפירה מצדיקה פעולה"

שר החינוך אמר בעקבות איתור המנהרה שחפר הארגון כי אין להסתמך על כך שחמאס מורתע. יעלון: "לא נסבול ניסיונות לשבש את חיינו".הרצוג תקף: "מסתבר שהניה לא פוחד מבנט ומוחמד דף לא עושה חשבון לנתניהו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

לאחר שהבוקר (שני) הותר לפרסום כי צה"ל חשף מנהרה שחפר חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל, במערכת הפוליטית מיהרו להגיב להתפתחות הביטחונית בדרום. "בשנתיים מאז 'צוק איתן', חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש, כפי שהתרענו בעקביות", טען שר החינוף נפתלי בנט. "חמאס הגדיר פרויקט לאומי לחפירה מחדש של מנהרות טרור החודרות לעומק שטח ישראל. זהו יעד לאומי עליון עבורו, והגיע הזמן שנפנים זאת". לדבריו, "מטרת חמאס היא להפתיע אותנו בארוע רב-זירתי של חדירה, הרג וחטיפה, מעין תרחיש 'יום כיפור' של טרור".

בנט, חבר הקבינט, הדגיש כי "חובתה של מדינת ישראל היא לתת ביטחון לתושבי הדרום, ולמנוע זאת בכל מחיר, ולא להסתמך על כך שחמאס כביכול מורתע. אנו נגן על תושבי עוטף עזה. חפירה לתוך שטחנו מהווה גם הפרת ריבונות המצדיקה כל פעולה נדרשת".

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל איתר פתח מנהרה ששיקם חמאס סמוך לכרם שלום שבעוטף עזה
ראש מועצת אשכול על חשיפת המנהרה: "בלי מכשול - חיינו בסיכון גבוה"

חפירות של צה"ל באזור עוטף עזה, אמצע אפריל 2016. שי מכלוף
חפירות של צה"ל בחיפוש אחרי מנהרות בעוטף עזה/שי מכלוף

שר הביטחון משה יעלון שיבח את חשיפת המנהרה ואמר כי מדובר "בתוצאה של מאמץ נרחב מאד של מדינת ישראל בנושא בשנים האחרונות. אין לנו אשליות בנוגע לכוונות חמאס. אנו מקדישים מאמצים רבים, מבצעיים וטכנולוגיים, לגילוי המנהרות. אנו מרכזים מאמצים כבירים לשם כך, רובם סמויים מן העין. אם חמאס ינסה לשבש את חיי מדינת ישראל, הוא יוכה מכה קשה מאוד. לא נסבול ניסיונות שכאלה. אני קורא לאזרחי העוטף להמשיך בשגרת חייהם ולאזרחי ישראל לבקר בדרום הארץ".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שר הביטחון משה יעלון בביקור במפקדת פיקוד המרכז. 29 במרץ 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"תוצאה של מאמץ נרחב". שר הביטחון יעלון בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מנגד, באופוזיציה תקפו את הממשלה. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בעבר היו בישראל ממשלות שראשיהם שתקו והאויב חטף. בשנים האחרונות יש בישראל ממשלות שרק מדברות והאויב מחטיף. אחרי 'צוק איתן', הבטיח לנו הפטפטנים שתהיה הרתעה ושקט לשנים ארוכות, אבל מסתבר שהנייה לא פוחד מבנט ומוחמד דף לא עושה חשבון לנתניהו. הגיע הזמן להקים ממשלה בישראל שראשיה ישתקו ויתנו לאויב בראש".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן השתלח אף הוא בממשלה. "המנהרה היא פגיעה בריבונות הישראלית", טען. לדבריו, זאת "הוכחה נוספת לכך שמדיניות ההכלה של נתניהו ויעלון מאפשרת לחמאס להתעצם ומסכנת את תושבי הדרום".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, אמר דברים דומים: "צה"ל וכוחות הביטחון מנעו אסון כבד. חשוב לזכור ולהזכיר לעולם - למנהרה שנחשפה הייתה מטרה אחת - לרצוח ילדים ונשים חפים מפשע בתוך ישראל. מועצת הביטחון של האו"ם והקהילה הבינלאומית צריכות להבין כי איום המנהרות משמעותי והרסני ממש כמו איומי טילים או פיגועי טרור. על העולם לגבות את ישראל בכל תגובה על איום המנהרות שכמוה כפלישה קרקעית לשטח מדינת ישראל".

לפיד טען עוד כי "אחרי מבצע 'צוק איתן' התרעתי לא אחת ועמדתי על הדרישה כי חייב להתבצע פירוז של עזה מנשקה. לא יכול להיות שאחרי סיום 'צוק איתן' ממשיכים בעזה בחפירת המנהרות וייצור טילים. נושא המנהרות צריך להיות מטופל ברמה המדינית כמו שהוא מטופל ברמה הצבאית. מה שאנחנו רואים היום זה חוסר טיפול מובהק של הדרג המדיני בסוגיית המנהרות ברמה ההסברתית וגם ברמה ההרתעתית. נדרשת פעילות אינטנסיבית ונחושה כדי לעקור מהשורש את איום המנהרות ולדאוג לביטחונם של תושבי הדרום ושל אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully