וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת עוטף עזה על חשיפת המנהרה: "מזלזלים בחיי אדם פה"

18.4.2016 / 12:14

בקיבוץ סופה סיפרו התושבים כי הבינו על גילוי המנהרה כבר לפני כמה ימים. "שמענו הרבה רעש של דחפורים, מסוקים, טנקים. הבנו שמשהו קורה", אמרה אחת התושבות לאולפן וואלה! NEWS. ראש מועצת אשכול: "בלי מכשול - חיינו בסיכון גבוה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

בעוטף עזה התייחסו הבוקר (שני) לגילוי המנהרה המגיעה מרצועת עזה לאזור הסמוך לקיבוץ כרם שלום, וביקשו להעביר תקציבים נוספים למיגון עוטף עזה מאיום המנהרות. שרון קלדרון, תושבת קיבוץ סופה שבעוטף עזה, סיפרה לאולפן וואלה! NEWS כי בקיבוץ היבנו כבר לפני כמה ימים שהתגלתה מנהרה. "בימים האחרונים שמענו הרבה רעש של דחפורים, מסוקים, טנקים הרבה מאוד רעש של תנועה צבאית. הבנו שמשהו קורה. חרושת השמועות לא איחרה לבוא והבנו שבזה מדובר", אמרה.

קלדרון הוסיפה כי היא מקווה שצה"ל ימשיך בפעילות לגילוי "מנהרות נוספות שאני מניחה שקיימות פה". קלדרון התייחסה למכשול שהקמתו מתעכבת ואמרה: "קצת מזלזלים בחיי אדם פה. יש בעיית אמון קלה מאז 'צוק איתן' לגבי המנהיגות. אני מקווה שגילוי המנהרה הזו יעיר אותם והם יבינו את חשיבות העניין. אני מצפה ממדינת ישראל שתמצא את המקור התקציבי לטפל במנהרות, כי יש הרבה אנשים שחיים באזור. המנהרות הללו מסכנות את חיינו יום יום שעה שעה".

לקריאה נוספת:
שלושה פעילי חמאס נפצעו קשה בקריסת מנהרה בעזה; חמישה נעדרים
הסוואה בחסות שדות החיטה: תרחיש החדירה שמדיר שינה מהצבא
כך מנצלת ישראל את הערפל סביב קריסת המנהרות להרתעת חמאס

חפירות של צה"ל באזור עוטף עזה, אמצע אפריל 2016. שי מכלוף
כלים הנדסיים לאיתור מנהרות בעוטף עזה, בשבוע שעבר/שי מכלוף

מיקה בכר, גם היא תושבת סופה, סיפרה גם היא שלא הופתעה מגילוי המנהרה. "בימים האחרונים הייתה היסטריה, כמו בכל הארץ חיכינו שמשהו יגיע", אמרה. "זה לא הפתיע אותנו, אבל זה לא נעים. אני חושבת שאנחנו חיים עם האיום הזה לא רק מ'צוק איתן', אלא כבר המון שנים. אנחנו בוחרים כל יום לגור כאן מחדש". בכר הוסיפה: "אנחנו מאמינים ששומרים עלינו, אין לנו ברירה אחרת. אנחנו סומכים על הצבא, אוהבים את המקום הזה ומתמודדים. זה קשה, אבל לכל אחד בארץ יש את הקשיים הללו באיזושהי צורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"המנהרות הן האיום הקשה ביותר על תושבי עוטף עזה"

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, שבשטחה נמצאה המנהרה, אמר כי החשש מפני מנהרות חדשות קיים כל הזמן. "אני לא יודע אם לצערנו או לשמחתנו, עד היום לא גילינו אף מנהרה שחצתה את הגבול", אמר. "נכון להיום, זו המנהרה הראשונה".

לדברי ירקוני, "צה"ל עושה הכול כדי להוריד את האיום הזה, שהוא האיום הקשה ביותר על תושבי עוטף עזה. הדבר הזה מחזק אצלנו עוד פעם את הרצון, את הצורך הבלתי נלאה, של המשך בניית המכשול. ללא בניית המכשול תושבי עוטף עזה חיים בסיכון הרבה יותר גבוה". ירקוני הוסיף: "אני מבקש מכולם - ראש הממשלה, שר האוצר, שר הביטחון, הרמטכ"ל - תשימו את כל התקציבים ואת כל כובד משקלכם שהעוטף יוכל לגור פה בשקט ושיהיה פה את המכשול הטוב ביותר ובמהירות האפשרית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר כי "עצם הגילוי מציב אותנו בפני מציאות מורכבת. מצד אחד, איתור המנהרה מבהיר שיש סיבה טובה לתחושת הדריכות המוגברת. מצד שני, אנחנו מברכים את מערכת הביטחון על השיפור ביכולות לאיתור מנהרות ולחיזוק ההגנה על תושבי הישובים צמודי הגדר".

שוסטר הוסיף כי "מבחינתנו, הגילוי החשוב מהווה רק את ראשיתה של המשימה. אנחנו תובעים לסיים את הקמת המכשול, לכל אורך הגבול, על כל מרכיביו, במהירות הרבה ביותר".

חפירות בעוטף עזה. דובר צה"ל
חפירות לגילוי מנהרות בעוטף עזה/דובר צה"ל

פתח המנהרה מרצועת עזה התגלתה באזור שבין כרם שלום לחולית. צה"ל השמיד את המנהרה במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, אך חמאס הצליח מאז לשקם אותה. "חמאס איבד נכס, הוא מורתע", אמרו בצה"ל.

בימים האחרונים דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי כלים הנדסיים כבדים פועלים בגבול הרצועה. אך חקלאים באזור אמרו אתמול כי הם ממשיכים לעבוד כרגיל, כמה עשרות מטרים מגדר המערכת, למרות המתיחות הביטחונית. "אנחנו לא מרגישים מתח, אנחנו רגילים ועובדים עד למטר האחרון", אמר אלעד קציר, רכז ההשקיה של קיבוץ ניר עוז שבמועצה האזורית אשכול. "שמענו שמועות שמתוח אבל לא קיבלנו שום הנחיות מאנשי הביטחון", הוסיף.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully