וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת מנהרות מסתורית ולחץ מצרי: למרות הקשיים - חמאס ממשיך לחפור

שמעון סימן-טוב

18.4.2016 / 13:30

חשיפת המנהרה בשטח ישראל על ידי צה"ל הגיעה לאחר כמה חודשים שבמהלכם נהרגו כ-20 בני אדם, חלקם פעילי הזרוע הצבאית, מהתמוטטות מנהרות ברחבי הרצועה. חמאס על גילוי המנהרה: "רק טיפה בים"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף; עריכה: אוהד פיטר

איתור המנהרה שחפר חמאס לתוך שטח ישראל, שהותר לפרסום הבוקר (שני), הגיע לאחר חודשים שבמהלכם אירעו שורת קריסות של מנהרות שאותן בונה ומשקם ברחבי רצועת עזה. לאחר מבצע "צוק איתן", שבו הרס צה"ל עשרות מנהרות, השקיע חמאס משאבים ומאמצים רבים כדי לחדש את המערך שעלו לו גם בקורבנות.

חשיפת המנהרה הובילה את הזרוע הצבאית של חמאס לפרסם הודעה: "ההכנות ללחימה נמשכות כל העת, ומה שגילה האויב אינו אלא טיפה בים. ההצלחה שמנסה הכיבוש להפגין נועדה לכסות על הפאניקה שלו. הכיבוש לא מגלה את כל הפרטים לעמו, וגדודי עז א-דין אל-קסאם שומרים לעצמם את הזכות לפרסמם בזמן המתאים".

התמוטטות המנהרה הקטלנית ביותר התרחשה ב-27 בינואר, אז קרסה מנהרה בשכונת תופאח שבדרום העיר עזה ושבעה מאנשי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קאסם, נהרגו בתאונה. כשבוע לאחר מכן, נהרגו שני בני אדם נוספים בהתמוטטות מנהרה במרכז הרצועה, באזור שבו עמדה בעבר ההתנחלות נצרים. בסוף החודש, ב-28 בפברואר, קרסה מנהרה אחרת בשכונת זייתון שבעיר עזה וממנה חולצו חמישה פצועים.

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל איתר מנהרת חמאס שחדרה לישראל סמוך לכרם שלום שבעוטף עזה
בנט על חשיפת המנהרה של חמאס: "החפירה מצדיקה פעולה"

הלוויית שבעת אנשי חמאס שנהרגו בקריסת מנהרה בעזה, ינואר 2016. AP
הלווייתם של שבעה מפעילי הזרוע הצבאית שנהרגו בחודש ינואר בהתמוטטות מנהרה/AP

גם בחודש שעבר נרשמו סדרת תאונות קטלניות ומסתוריות. ב-3 במרץ, אדם אחד נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס בדרום הרצועה. ב-14 במרץ, נהרג אדם נוסף בהתמוטטות בשכונת שג'אעיה ושישה ימים לאחר מכן נהרגו עוד חמישה בני אדם נוספים, אז שוב קרסה מנהרה בחאן יונס. לפני שבוע התמוטטה מנהרה באזור רפיח שבה נהרגו שלושה אנשים. מצרים פועלת זה זמן רב כדי להרוס את רשת ההברחה של חמאס בין רצועת עזה לחצי האי סיני והיא מציפה פתחי מנהרות בשטחה.

גם בכירי הארגון התייחסו לסוגיית המנהרות בחודשים האחרונים. סגן ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה אמר בסוף חודש פברואר כי הזרוע הצבאית של הארגון מצאה מכשיר מתחת לאדמה הכולל חיישנים ומצלמות. לטענתו, המכשיר נועד לחשוף את מנהרות הטרור שחופר הארגון. במהלך הלווייתם של שבעה מפעילי הארגון שנהרגו בחודש ינואר, הודה הניה כי חפירת המנהרות נמשכת. "במזרח רצועת עזה אנשינו ממשיכים בחפירת המנהרות מתחת לאדמה, ובמערבה אנחנו מבצעים מדי יום ניסויים בירי רקטות", חשף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully