וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורי הענק באינטל לקראת פסח: "מלחיץ, אך מקווים שזה ידלג מעלינו"

20.4.2016 / 15:12

במפעל בקריית גת, שם עובדים 4,500 אנשים מתוך עשרת אלפים עובדי יצרנית השבבים בישראל, מנסים להישאר רגועים בעקבות ההודעה על פיטורים חוצי יבשות בהיקף של 11% מכוח העבודה. "אנחנו לא יודעים אם זה קשור אלינו. מקווים שלא יפטרו כאן"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

עובדי חברת "אינטל" במפעל הישראלי בקריית גת מנסים לעכל את הבשורה על פיטורים חוצי יבשות של 11% מכלל העובדים בחברה – 12 אלף בני אדם. בישראל עובדים כעשרת אלפים איש בחברת השבבים, 4,500 מהם במפעל הדרומי. "אנחנו מקווים שיהיה טוב ושלא יהיו מופטרים. שזה ידלג מעלינו", סיפר אחד העובדים, שהוסיף כי אין אווירת לחץ יוצאת דופן במפעל, אך העובדים חוששים.

רוב העובדים מקווים שישראל לא תספוג מהלומה ומנסים להישאר אופטימיים. "אין לנו מושג את מי מפטרים ואת מי לא", אמר עובד אחר. "אנחנו פשוט לא יודעים אם זה קשור לאינטל בקריית גת", הסביר. לאוניד, שרק היום התחיל לעבוד במפעל, אמר כי "זה מלחיץ, אבל זה די צפוי כמו בכל מקום. אנחנו לא מבינים במה מדובר ולמה בדיוק מפטרים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מסתמן: אחד האחראים למחדל במוקד 100 בזמן חטיפת הנערים יקודם
"ניסו לשחזר את דומא": נחשף תא טרור יהודי שביצע פיגועים נגד פלסטינים
יכול להיות שזה נגמר? הניצחונות של טראמפ וקלינטון עשויים להכריע את המרוץ

בר בן ארי במפעל אינטל. דייב בוימוביץ'
"אין לנו מושג את מי מפטרים". עובדי אינטל/דייב בוימוביץ'

עובדת ותיקה בחברה אמרה שתהליך ההתייעלות דווקא ייטיב עם החברה הבינלאומית. "הפרסומים על הפיטורים לא הפתיעו אותי. אינטל היא חברת מסחרית ויש עולם עסקי שצריך להתמודד איתו", טענה. "אני חושבת שזה הדבר הנכון. לא מדובר בפיטורים המוניים, אם בכלל מהמפעל בקריית גת. זה לא יהיה כזה משמעותי למפעל בקריית גת. אני לא חושבת שעובדים במפעל בקריית גת יפוטרו ואני לא חוששת למקום עבודתי, אם צריך להתייעל, מתייעלים. זה חברת הייטק, לא משרדי ממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפעל אינטל בירושלים. רויטרס
"זו חברת הייטק, לא משרד ממשלתי". מפעלי אינטל בירושלים/רויטרס

על פי הודעת החברה מהלילה, הפיטורים יגיעו בעקבות ירידה משמעותית במכירת מחשבים אישיים, שממנה סבלה החברה ברבעון הראשון של 2016. על פי תחזיות של מומחים בחברה, הירידה הדרסטית ברכישות מחשבים אישיים בתקופה האחרונה לא צפויה להיעצר בקרוב. כעת, היצרנית המובילה של שבבים למחשבים אישיים, מנסה להרחיב את תעשייתה לסוגים נוספים של טכנולוגיות כדי להתמודד עם היעדר הביקוש.

"הגיע הזמן שנעשה את המעבר הזה", אמר מנכ"ל החברה בריאן קרזניך. לדבריו, הקיצוץ שצריכה החברה לעשות במספר העובדים "קשה", אך הוא יעזור לחברה להתמקד בתחומים נוספים ורווחיים יותר. הקיצוץ האחרון שנעשה ב"אינטל" היה ב-2014, אז פוטרו 5,000 עובדים. על פי מומחים, הפיטורים הנוכחיים לא בהכרח יהיו האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully