וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד הדרום על איום המנהרות: "נשקול לפנות תושבים במלחמה"

20.4.2016 / 11:10

בכנס בשדרות תקף ראש העיר אלון דוידי את תכנית צה"ל לשעת חירום. מפקד פיקוד הדרום, אייל זמיר, השיב לו כי למרות דבריו, "נשקול פינוי בהתאם להערכת מצב". הרצוג בביקורת על נתניהו: אצלי הנייה לא היה נותר בחיים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אוהד פיטר

כנס ביטחוני-חברתי שעוסק באיום המנהרות של חמאס התקיים היום (רביעי) בסינמטק בשדרות. בכנס, שארגנה תחנת הרדיו האזורי "רדיו דרום 101.5", סקר מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, את המצב באזור ואת ההיערכות לעימות נוסף ברצועת עזה.

במהלך הכנס הביע ראש העיר שדרות אלון דוידי התנגדות לתכניות הצבא ומשרד הביטחון לשעת חירום. "לא נפנה את שדרות בזמן מלחמה ולא צריך לעשות את זה וגם אסור לדבר על זה", אמר בכנס.

זמיר, שנשא דברים אחרי דוידי, השיב: "שמעתי את ראש העיר ואני שמח לשמוע את שאמרת (על פינוי שדרות, י"י) – אני חושב שזו בהחלט אמירה חשובה, אבל זו אפשרות שנשקול בזמן אמת כחלק מארגז בכלים ובהתאם להערכת מצב".

עוד בנושא:
בצה"ל מעריכים: הקמת מכשול למנהרות בעוטף עזה תושלם תוך שנתיים
חשיפת המנהרה מוכיחה: המלחמה בין חמאס לישראל נמשכת

סיכום משדר-חשיפת מנהרה מתוקן. מערכת וואלה!
עבודות הנדסיות של צה"ל בעזה, סביב חשיפת המנהרה/מערכת וואלה!

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר כי פתרון בעיית המנהרות בדרום ידרוש זמן. "אין ספק שהסיטואציה בעזה מסובכת ביותר", אמר הרצוג. "אנחנו מדברים על 'שיקום תמורת פירוז', על פתרונות שיפרידו בין חמאס לאוכלוסייה. שלא נתבלבל – חמאס מתכונן למלחמה ולא אכפת לו להקריב אזרחים". הרצוג הוסיף כי ברור שחמאס אינו מורתע מספיק מישראל. "הוא לא מורתע בגלל 'קבינט הפטפטנים' של 'צוק איתן'. כנראה שהנייה מצפצף על בנט ועל נתניהו, אצלי הוא לא היה נותר בחיים. חייבים לרוצץ את ראשו של מי שיוזם את המנהרות".

בכנס השתתפו גם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ויו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון. בתחילת השבוע פורסם כי שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי (ליכוד), שהיו אמורים להיות הנציגים היחידים של הקואליציה בכנס, ביטלו את השתתפותם.

הכנס התקיים ברקע הודעת צה"ל השבוע על חשיפת מנהרה שחפר חמאס באזור כרם שלום. שנתיים אחרי "צוק איתן" הצליח חמאס לחפור מנהרה שעומקה ברצועה הוא 40 מטרים. לטענת חמאס מדובר במנהרה ישנה שנעשה בה שימוש במבצע ב-2014. לפי דובר צה"ל, מנהרת הטרור ההתקפית אותרה במאמץ מבצעי ומודיעיני והיא נוטרלה באופן מבוקר.

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully