וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות הרוגים בהפצצה אווירית על שוק בצפון-מערב המדינה

כ-50 אזרחים נהרגו גם במתקפת כוחות המשטר במערת א-נעמאן שבמחוז אידליב, ומטרות נוספות הופצצו בעוד עיירות וכפרים המזוהים עם האופוזיציה. במקביל, המורדים פתחו במתקפות נגד צבא אסד באזור לטקיה

עריכה: מתן חדד

כ-50 אזרחים נהרגו היום (שלישי) בהפצצה אווירית של צבא סוריה על שוק בעיירה בצפון-מערב המדינה - כך דווח בכלי התקשורת הערביים. על פי הדיווח, עשרות בני אדם נוספים נפצעו בהפצצה בעיירה מערת א-נעמאן שבמחוז אידליב, שנמצאת בשליטת המורדים. מטרות נוספות הופצצו בעיירות ובכפרים באזור, בגיבוי חיל האוויר הרוסי.

הדיווחים האחרונים מצטרפים למגמה הולכת וגוברת של הפרות של הפסקת האש במדינה, שנכנסה לתוקף ב-27 בפברואר, בעיקר במחוזות הצפון-מערביים. במסגרת הפסקת האש, הותרה הלחימה נגד ארגוני טרור, כדוגמת "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה, בלבד. הארגון הסורי לזכויות אדם אישר כי לפחות שבעה בני אדם נהרגו היום בכפר נבל, גם הוא במחוז אידליב, הסמוך לאזור החוף של לטקיה. גם שם דווח על עשרות פצועים מהפצצות המשטר.

עוד בוואלה! NEWS:
האופוזיציה הסורית: "תמה הפסקת האש, שוקלים להפסיק את המו"מ"
סוריה: 30 אלף איש נמלטו ביומיים מהקרבות עם דאעש בצפון המדינה
האנשים במשאית הלבנה שמסייעים לילדים הסורים לשוב ללכת

תקיפה אווירית של צבא אסד, מערת א-נעמאן, סוריה, 19 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
התקיפה נעשתה בגיבוי חיל האוויר הרוסי. השוק במערת א-נעמאן, היום/צילום מסך, טוויטר

במקביל, שלושה ילדים נהרגו מירי רקטות של כוחות המורדים בכפריא, עיירה שיעית הנאמנה למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ונמצאת מצפון לאידליב. על פי סוכנות הידיעות הממלכתית, שלושת ההרוגים היו בני אותה המשפחה. כוחות מורדים נוספים פתחו בימים האחרונים במתקפה נגד כוחות המשטר באזור לטקיה.

אתמול הכריזה הנציבות העליונה של האופוזיציה הסורית על כוונתה לדחות את המגעים עם הממשל הסורי, במסגרת שיחות השלום הנערכות בז'נבה. על פי מסמך שנשלח מנציגות האופוזיציה לשיחות השלום בז'נבה לארגונים הלוחמים בסוריה, "הנציבות העליונה למשא ומתן סבורה כי המשך המגעים בתנאים הנוכחיים רק יגביר את סבלם על בני עמנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תקיפה אווירית של צבא אסד, מערת א-נעמאן, סוריה, 19 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
"אל תסמכו על המשטר ואל תחכו לרחמיו". פינוי פצועה מהשוק שנפגע, היום/צילום מסך, טוויטר

משלחת האופוזיציה ביקשה "לדחות, ולא לבטל את המגעים", בשל ההפרות של הפסקת האש מצד כוחות הממשל. גורם בנציגות האופוזיציה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההנהגה דרשה משליח האו"ם לדחות את סבב השיחות בשל "הסלמה בפעילות הממשל בשטח".

עם זאת, היום הכריז ראש צוות המשא ומתן של האופוזיציה הסורית, מוחמד אלוש, כי הוא עוזב את ז'נבה מכיוון שלטנעתו, הוא לא רוצה להיות חלק מפתרון מדיני "אבסורדי" שלא מציע אופק בר-קיימא. לדבריו, המגעים כפי שהם מתקיימים כיום לא יובילו לשינוי מדיני ממשי.

אלוש מסר כי האופוזיציה תשוב לשיחות ישירות רק לאחר שהממשל הסורי ימלא החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם, הנוגעות להסרת המצור מעל אזורי המורדים, העברת סיוע הומניטרי, שחרור אסירים והפסקת התקיפות על מוקדים אזרחיים. "עד מתי העולם ימשיך לראות אותנו כמספרים בלבד?", קרא.

תקיפה אווירית של צבא אסד, מערת א-נעמאן, סוריה, 19 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
המתקפה במערת א-נעמאן, היום/צילום מסך, טוויטר

בתחילת השבוע קרא אלוש לתקוף מחדש את כוחות הממשלה, חרף הפסקת האש במדינה. "אל תסמכו על המשטר ואל תחכו לרחמיו", כתב בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר שלו והוסיף ציטוט מהקוראן: "הכו אותם בצוואר, הכו אותם בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully