וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ויכוח על כוס תה: שוטר מצרי ירה למוות באזרח בקהיר

19.4.2016 / 17:35

מהומות פרצו בין תושבים לכוחות הביטחון, אחרי ששלושה מהם נורו בידי שוטר באמצע הרחוב. הם תקפו רכב משטרה וניפצו את שמשותיו. "התושבים דורשים שהם יסגירו את הרוצח"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

שוטר מצרי ירה היום (שלישי) בשלושה בני אדם והרג אחד מהם במהלך ויכוח שפרץ ביניהם ברחוב בבירה קהיר – כך מסרו גורמי ביטחון. לדבריהם, שני שוטרים נוספים שהיו מעורבים בתקרית נמלטו, אך היורה הוקף על ידי המון זועם עד שחולץ על ידי כוחות נוספים שהגיעו למקום.

התקרית היא האחרונה בשורת תקריות שעוררו זעם בציבור סביב הכוח המוגזם שנוקטת המשטרה המקומית. עדי ראייה סיפרו כי הוויכוח היה על מחיר של כוס תה. גורמי הביטחון מסרו כי הפצוע בתקרית, שהתרחשה בפרבר אל-ריחאב שבמזרח קהיר, נפצע באורח קשה וכי הוא נשלח לבית חולים.

בסרטון שתיעד את הזירה נראה אדם שוכב על הקרקע ומוקף על ידי עוברי אורח זועמים. לא ברור אם הוא האדם שמת בתקרית. אחד מהנוכחים במקום החזיק תרמיל של כדור והאשים את המשטרה ברצח של מצרים "מסכנים". לפי תמונות שהועלו לרשתות החברתיות, ההמון תקף רכב משטרה שהיה באזור וניפץ את שמשותיו.

עוד בוואלה! NEWS:
"יום האדמה" במצרים: נעצרו 50 מתנגדים להעברת האיים לערב הסעודית
"דורשים מידע אמין": איטליה מפקפקת בחקירת רצח הסטודנט במצרים
גרושתו של חוטף המטוס: "הוא התגאה בהרג שלושה חיילים ישראלים"

אדם שנפגע מירי שוטרים בקהיר, בירת מצרים, 19 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
אחד מהנפגעים בתקרית הירי בקהיר, היום/צילום מסך, טוויטר

"היו עימותים בין המשטרה לתושבים. כוחות הביטחון הביאו שתי ניידות משטרה ומשאית משוריינת וקרובי משפחתו של ההרוג זרקו לעברם אבנים", אמר עד הראייה, שסירב להזדהות בשמו מחשש לחייו. "כוחות הביטחון נסוגו ומבטיחים למצות את הדין עם האשמים, אך התושבים דורשים שהם יסגירו לידיהם את הרוצח".

האירוע האחרון הגיע בתקופה שבה הביקורת הפנימית והעולמית כלפי כוחות הביטחון במצרים הולכת וגוברת. בין היתר, איטליה החזירה את השגריר מקהיר להתייעצויות בעקבות רצח הסטודנט ג'וליו רג'ני, אזרח המדינה, בשל מה שהיא כינתה ליקויים חמורים בדוח החקירה של המשטרה המצרית. ברומא סבורים שכוחות הביטחון מטייחים את מעורבותם בתקרית כשינסו לטפול את האשמה על כנופייה שהתחזתה לשוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully