וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה נגד נתניהו: "דבריו על רמת הגולן מנוגדים לדין הבינלאומי"

דובר משרד החוץ בברלין הגיב לדבריו של ראש הממשלה, שטען כי האזור "יישאר לעד בידי ישראל, ואמר כי "שום מדינה לא יכול לטעון בעלות על שטח שסופח סתם כך". האו"ם: "סיפוח הגולן לא חוקי, ויש להימנע מאמירות מסיתות"

צילום: מאיר וקנין, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

דובר משרד החוץ של גרמניה, מרטין שפר, התייחס היום (שני) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה ברמת הגולן, שלפיה האזור יישאר לעד תחת שלטון ישראל. בהודעה מטעם משרד החוץ בברלין נמסר כי ההחלטה הישראלית להשאיר את רמת הגולן תחת ריבונותה מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

"זה עיקרון בסיסי של החוק הבינלאומי ושל האו"ם, כי אף מדינה לא יכולה לטעון בעלות על שטח שסיפחה ממדינה אחרת סתם כך", אמר שפר. עם זאת, הוא הדגיש כי ברלין אינה דורשת את החזרתו המידית של השטח לידי סוריה, זאת בשל המצב הנוכחי במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
קריצה לימין או מסר לאסד: מדוע נתניהו העלה שוב את נושא הגולן?
דמשק מגיבה לנתניהו: "מנסה ליצור פרובוקציה - הגולן שטח כבוש"
נתניהו בישיבת הממשלה ברמת הגולן: "תישאר לעד בידי ישראל"

שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, במהלך השיחות בין המורדים לממשל בז'נבה, מרץ 2016. רויטרס
"שתי החלטות מועצת הביטחון מבהירות כי הסיפוח אינו חוקי". דה מיסטורה/רויטרס

שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה התייחס גם הוא לנושא במסיבת עיתונאים שכינס בצל שיחות השלום בין משטרו של הנשיא בשאר אסד לנציגי האופוזיציה. "עמדת האו"ם הרשמית היא כי הסוגיה של הגולן קבועה בהחלטות מועצת הביטחון 242 ו-496", הבהיר. "שתי ההחלטות מבהירות כי סיפוח רמת הגולן אינו חוקי. אוסיף כי יש להימנע מכל אמירות מסיתות, במיוחד כשאנחנו במסגרת משא ומתן".

אתמול מסר סגן שר החוץ של סוריה פייסל מקדאד לרשת הלבנונית "אל-מיאדין" כי "הגולן הערבי הסורי הוא שטח כבוש". מקדאד ציין כי החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם קובעות כי מדובר בשטח סורי, והוסיף: "ישראל מנסה ליצור פרובוקציה, אך לא ניכנע לה". הוא הוסיף כי הקשר בין דמשק לממשלה ברוסיה נשמר על בסיס יומיומי, והבהיר: "לא פוטין ולא אף מנהיג אחר בעולם יקבל את ההיגיון הישראלי השגוי הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סגן שר החוץ של סוריה פייסל מקדאד. ז'נבה, 12 בפברואר 2014. AP
"אף מנהיג בעולם לא יקבל את ההיגיון השגוי הזה". מקדאד/AP

לדבריו של נתניהו, שנאמרו במהלך ישיבת הממשלה השבועית, שנערכה לראשונה באזור, "רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל". הוא הוסיף כי לישראל אורבת סכנה מצפון ויש לעמוד על המשמר. "אני מסופק אם סוריה תחזור אי-פעם להיות מה שהייתה", טען. "יש בה מיעוטים נרדפים כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. ומנגד, יש בה גורמי טרור, ובראשם דאעש, איראן וחיזבאללה וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני וממנה להמשיך להשליט אותו על שאר העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully