וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמשק מגיבה לנתניהו: "מנסה ליצור פרובוקציה - הגולן שטח כבוש"

סגן שר החוץ של סוריה טען בריאיון ל"אל-מיאדין" כי דבריו של ראש הממשלה בנוגע לריבונות הישראלית ברמת הגולן הם "פרובוקציה" והוסיף: "אף מנהיג בעולם לא יקבל את ההיגיון הישראלי השגוי הזה"

צילום: מאיר וקנין, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

סגן שר החוץ של סוריה פייסל מקדאד מסר היום (ראשון) לרשת הלבנונית "אל-מיאדין" כי "הגולן הערבי הסורי הוא שטח כבוש". זאת, בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי "רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל". מקדאד ציין כי החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם קובעות כי מדובר בשטח סורי, והוסיף: "ישראל מנסה ליצור פרובוקציה, אך לא ניכנע לה".

מקדאד הוסיף כי הקשר בין דמשק לממשלה ברוסיה נשמר על בסיס יומיומי, והבהיר: "לא פוטין ולא אף מנהיג אחר בעולם יקבל את ההיגיון הישראלי השגוי הזה". כמו כן, טען מקדאד כי לארגוני אופוזיציה המשתפים לכאורה פעולה עם ישראל לא יהיה כל מקום בתהליך השלום, והבהיר: "לא ניתן לדבר על פתרונות שחורגים מרצונותיו של העם הסורי".

עוד בוואלה! NEWS:
תמונות ראשונות: איראן חשפה חלקים ממערכת ה-S-300 שקיבלה מרוסיה
האנשים במשאית הלבנה שמסייעים לילדים הסורים לשוב ללכת
נתניהו בגולן: "פועלים בעשרות התקפות כדי למנוע מחיזבאללה נשק"

סגן שר החוץ של סוריה פייסל מקדאד. ז'נבה, 12 בפברואר 2014. AP
"לא ניתן לדבר על פתרונות שחורגים מרצונותיו של העם הסורי". מקדאד/AP

לדבריו של נתניהו, שנאמרו במהלך ישיבת הממשלה השבועית, שנערכה לראשונה ברמת הגולן, לישראל אורבת סכנה מצפון ויש לעמוד על המשמר. "אני מסופק אם סוריה תחזור אי-פעם להיות מה שהייתה", טען. "יש בה מיעוטים נרדפים כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. ומנגד, יש בה גורמי טרור, ובראשם דאעש, איראן וחיזבאללה וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני וממנה להמשיך להשליט אותו על שאר העולם".

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס טען בטעות במהלך הישיבה כי "השטח הכבוש" - רמת הגולן - "היה תחת כיבוש בין השנים 1967-1948 - סוריה כבשה את רמת הגולן ואנחנו שחררנו אותה. אין על זה ויכוח ואסד יכול להגיד מה שהוא רוצה". אקוניס אמר את הדברים למרות שברמת הגולן לא הייתה התיישבות יהודית בעת החדשה, והיא לא נכללה במפת החלוקה לפני קום המדינה.

ישיבת הממשלה התקיימה בנוכחותם של ראשי רשויות מהצפון. הממשלה מציינת שנה לכהונתה, ובמקביל מציינים בסוריה את יום העצמאות במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חגיגות יום העצמאות הסורי בעיירה שייח בדר, בצפון-מערב סוריה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully