וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארצות הברית קבע: "מפלצת הספגטי המעופפת" איננה דת

אסיר במדינת נברסקה, המשתייך לקבוצה הפרודית שנועדה להטיל ספק במקומה של הדת בחברה, דרש 5 מיליון דולר מאחר שלא קיבל זכויות דומות לשל מאמינים אחרים. השופט דחה את בקשתו: "סאטירה לא תקבל מעמד של דת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרודיה שנועדה לקדם טיעונים נגד מקומה של הדת בחברה. מפלצת הספגטי המעופפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט במדינת נברסקה שבארצות הברית פסק אתמול (שישי) כי קבוצת "מפלצת הספגטי המעופפת", דת פרודית ידועה שבסיסה בארצות הברית, לא תוגדר כדת בחוק הפדרלי. הפסיקה הגיעה בעקבות תביעתו של האסיר סטיבן קבנאף, שדרש כי כלואים המאמינים במפלצת הספגטי יקבלו את אותן הזכויות כמו אלו המגיעים מקבוצות דתיות אחרות. במסגרת התביעה, דרש קבנאף חמישה מיליון דולר – אך נדחה בידי השופט בטענה כי "סאטירה אינה מהווה טיעון טוב מספיק כדי לקבל מעמד של דת".

לפי בית המשפט, רעיון "מפלצת הספגטי המעופפת" הוא פרודי ונועד להוות ביקורת על העולם הדתי וקשרו למדע. "מדובר בפרודיה שנועדה לקדם את טיעונים על מדע, על האבולוציה של החיים ועל מקומה של הדת בחינוך הציבורי", נכתב בפסק הדין. "על אף שמדובר ברעיונות חשובים, אין לספק לקבוצה את ההגנה החוקית שטמונה במעמד של דת".

עוד ידיעות מהעולם:
שנייה בתוך יומיים: הרוגים ופצועים ברעידת אדמה עוצמתית בדרום יפן
"יום האדמה" במצרים: נעצרו 50 מתנגדים להעברת האיים לערב הסעודית
שר החוץ של פולין: "רוסיה יותר מסוכנת מדאעש"

מפלצת הספגטי המעופפת. GettyImages
הפגנה של מאמיני "מפלצת הספגטי המעופפת" בוושינגטון/GettyImages

כנסיית מפלגת הספגטי המעופפת נחשבת למוסד שבו עושים שימוש אתאיסטים רבים כדי לנסות ולהוכיח טיעונים הנוגעים לדת ולמקומה בחברה. חבריה, המכנים עצמם "פסטפארים", ניסו בעבר לקבל אישור ממשרד הרישוי בארצות הברית לשיבוץ תמונותיהם חובשים מסננות פסטה על ראשיהם ברישיונות נהיגה. קבנאף, שתביעתו הובילה לקביעת בית המשפט בנברסקה, ביקש את סכום הכסף האסטרונומי "מסיבות רגשיות ופסיכולוגיות עמוקות, ועקב כאב רוחני עמוק" שחווה, לטענתו, כשלא יכול היה ליישם את אמונתו במפלצת הספגטי. לדבריו, חברי צוות בית הסוהר לעגו לו על אמונתו.

על אף טענותיו של האסיר, בית המשפט קבע גם כי מתקן הכליאה שבו הוא שוהה נהג כשורה ביחסו אליו. לדברי השופט, גורמי בית הסוהר התייחסו באופן סביר לבקשותיו, והסיקו כמתבקש כי מדובר בסאטירה שאין צורך להכילה. "התיק היה קשה במיוחד מאחר ש'מפלצת הספגטי המעופפת', כפרודיה, מתוכננת היטב כדי להיראות כמו דת", כתב בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully