וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: הממשלה אישרה העמדה לדין של קומיקאי שהעליב את ארדואן

הקנצרלית מרקל מסרה כי "היו דעות שונות ובסוף החלטנו לתת אישור" להעמדתו לדין של יאן בוהמרמן, שהקריא בטלוויזיה שיר בוטה על הנשיא הטורקי. במקביל, מתכוונת הממשלה לבטל את סעיף החוק הרלוונטי

עריכה: אביב אירגז

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (שישי) כי ממשלתה אישרה את בקשתה של טורקיה להעמיד לדין את הקומיקאי הגרמני יאן בוהמרמן, שהקריא שיר מיני ובוטה הנוגע לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטלוויזיה הגרמנית. על פי החוק בגרמניה, על הממשלה להעניק אישור לתביעה להגיש כתב אישום בגין עברה של העלבת מנהיג זר, וכעת על התביעה לפתוח בחקירה ולשקול את הנושא.

"היו דעות שונות בין חברות הקואליציה בנושא ובסופו של דבר החלטנו לתת אישור במקרה ספציפי זה", אמרה מרקל. היא הדגישה כי "אין ההחלטה שופטת את האדם המושפע ממנה או נותנת עמדה על גבולות חופש האומנות, העיתונות והמחשבה". היא אף ציינה כי הממשלה מתכוונת לבטל את החוק הנוגע להעלבת ראש מדינה, ומסרה כי הביטול ייכנס לתוקפו ב-2018.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה: 30 אלף איש נמלטו ביומיים מהקרבות עם דאעש בצפון המדינה
המנהיגים המוסלמים דיברו על הפלסטינים - ואבו מאזן נרדם
ילדה בת 12 לפוטין: את מי היית מציל מטביעה - ארדואן או פורושנקו?

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בברלין, 31 אוקטובר 2012. רויטרס
""אין ההחלטה שופטת את האדם המושפע ממנה ". מרקל וארדואן/רויטרס

אנקרה דרשה בשבוע שעבר להעמיד לדין את בוהמרמן על העלבת מנהיג מדינה זרה, לאחר שהקריא את שיר לפני שבועיים ברשת הטלוויזיה ZDF. הבקשה הגיעה בזמן לא נוח עבור מרקל, שכן בימים אלו מיושם הסכם הפליטים בין האיחוד האירופי וטורקיה, שאותו הובילה הקנצלרית במטרה להשתלט על גל הפליטים המגיע ליבשת.

בוהמרמן טען כי הקראת השיר נועדה להמחיש את הדברים שלא היו יכולים להתרחש בגרמניה. הערוץ הוריד את השיר מהארכיון שלו, אך הדגיש כי הדבר לא הפר את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully