וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה בת 12 לפוטין: את מי היית מציל מטביעה - ארדואן או פורושנקו?

הנשיא הרוסי מקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה נשאל שאלות על ידי האזרחים. נוסף על שאלות הנוגעות ליחסי החוץ והפנים, רבים התעניינו דווקא בחייו האישיים - מהאוכל שממנו הוא נהנה בארוחת הבוקר ועד לאפשרות כי יינשא מחדש

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניהל היום (חמישי) את שיחתו השנתית עם אזרחי המדינה הנערכת בפעם ה-14. כחלק ממסיבת העיתונאים המיוחדת, המשודרת בכלי התקשורת הרשמיים במדינה, הפנו אליו האזרחים שאלות הנוגעות לתחומים רבים – החל מחייו האישים ועד מדיניות החוץ והמצב הכלכלי.

אחת השאלות המעניינות, המשלבת בין החיים האישיים של הנשיא לאלה הפוליטיים, הופנתה אליו מהילדה ורה בת ה-12: "את מי היית מציל מטביעה – נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו או נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן". פוטין צחק ואמר כי השאלה תפסה אותו לא ערוך. לדבריו, אם מישהו בוחר לטבוע, לא ניתן להציל אותו, אך "נושיט יד לכל מי שיבקש מאיתנו".

נשיא רוסיה פוטין משתתף בתכנית בה מתאפשר לאזרחים רוסים לשאול שאלות. רויטרס
"פרסום מצבי המשפחתי יכול לשנות את ערך המטבע", פוטין, היום/רויטרס

שאלה נוספת על חייו האישיים של המנהיג נגעה למצבו המשפחתי. "אשתך לשעבר לודמילה כבר נישאה מחדש, מתי תציג לנו את אשתך החדשה?", נשאל הנשיא, שענה בחיוך: "יש לי יחסים טובים מאוד עם לודמילה, אולי טובים יותר מבעבר. אתם יודעים, לפעמים אנו נפגשים. לא לעיתים קרובות אך מדי פעם".

"אני לא בטוח אם עלי לפרסם את מצבי המשפחתי – הדבר עשוי לשנות את ערך המטבע או את מחירי הדלק", הוסיף הנשיא בגיחוך. הוא אמר כי הוא מודע לעובדה שאנשים רבים מתעניינים בחייו האישים, אך הדגיש: "זה לא באמת חשוב. ייתכן שאענה על סקרנותך בעתיד".

בנוסף, ילדה בת 9 שאלה את הנשיא אם הוא אוכל דייסה לארוחת בוקר, ואם מישהו אילץ אותו אי-פעם לאכול דייסה. "אף אחד לא אמר לי מה לעשות", הדגיש הנשיא. "כן, אני אוכל דייסה כל יום. אני אוהב את זה אפילו יותר מבעבר. ככל שיש לך פחות שיניים ככה אתה אוהב יותר דייסה", אמר. אנג'לה בת ה-11 שאלה אותו מה היה מבקש אם ג'יני היה מעניק לו שלוש שאלות. "אל לנו להסתמך על ניסים", ציין. "עלינו לפעול בעצמנו, אחרת נסיים ללא דבר, כמו באגדה המפורסמת של פושקין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה פוטין משתתף בתכנית בה מתאפשר לאזרחים רוסים לשאול שאלות. רויטרס
פוטין עונה על שאלה של אחת האזרחיות/רויטרס

בין השאלות היו גם כאלה הנוגעות לנושאים רציניים יותר. כשנשאל על יחסיה המתוחים של המדינה עם טורקיה, הוא הדגיש: "אנו רואים בעם הטורקי כחברינו. זו אומה ידידותית שעמה נבנה יחסים טובים, אך יש לנו בעיה עם כמה מנהיגים פוליטיים, שהתנהגותם ופעולותיהם בלתי-ראויים".

הוא התייחס לתגובה הרוסית להפלת המטוס הרוסי בידי טורקיה בשנה שעברה, ואמר: "תגובה לעוינות היא הכרחית, כי אחרת הצד השני יביס אותך. אירועים מסוג זה כבר התרחשו בהיסטוריה שלנו לפני שנים רבות ואל לנו לחזור עליהם. לא נאפשר זאת".

נשיא רוסיה פוטין משתתף בתכנית בה מתאפשר לאזרחים רוסים לשאול שאלות. רויטרס
השיחה השנתית עם האזרחים משודרת בכלי תקשורת במדינה/רויטרס

בנוגע להסגת הכוחות מסוריה אמר: "לא עזבנו והותרנו אותם לבד. הסגנו חלק משמעותי מהכוח, אך השארנו את צבא סוריה בעמדות טובות בתמיכת הכוח שנותר במדינה, שמסייע לו במבצעים התקפיים. אחרי הנסיגה הם כבר השתלטו על מטרות חשובות". פוטין אמר כי הוא מקווה שהצדדים יגיעו לפתרון למשבר במהלך המו"מ המתנהל בז'נבה. "חשוב כי כל היושבים סביב שולחן המו"מ יקבלו את החוקה החדשה שבמסגרתה ייערכו בחירות. זוהי הדרך לצאת מהמשבר".

הנשיא הרוסי דיבר גם על המצב סביב העיר חאלב, המכותרת כמעט לחלוטין בידי צבא הממשל הסורי. פוטין כינה את העיר "מקום אסטרטגי" והודה: "ישנם הרבה ארגוני טרור בעיר וקשה להפריד ביניהם". זאת, בהתייחס לטענות על כך שרוסיה תוקפת ארגוני מורדים שנכללים בהפסקת האש, בניגוד לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה. "צבא סוריה תופס עמדות טובות בעיר, והאופוזיציה רוצה להשתלט על עמדות אלו".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במסיבת עיתונאים, מוסקבה. אפריל 2016. רויטרס
"המערב לא יסיר את הסנקציות בקרוב". פוטין, היום/רויטרס

פוטין התייחס גם לפרשת "מסמכי פנמה", שבהם נחשף כי מקורביו ניהלו רשת של הלבנת הון, וטען כי הדיווחים בתקשורת על חשבונות במקלטי מס הם "פרובוקציה". לדבריו, העיתון הגרמני העומד מאחורי הפרסום נמצא בידי הבנק האמריקני גולדמן-זקס, כך שיש לו אינטרס להוציא לאור את ההדלפה.

בנוגע לשאלה הנוגעת לסנקציות שמטיל המערב על רוסיה בעקבות מעורבותה במלחמה במזרח אוקראינה וסיפוח חצי האי קרים, אמר הנשיא כי הוא מטיל ספק בכך ששותפותיה המערביות של המדינה יסירו אותן בקרוב. זאת, לדבריו, על אף יישומו של הסכם מינסק שנועד לפתור את המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully