וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון הסאטירי שעצבן את ארדואן: "גרמניה היא לא טורקיה"

31.3.2016 / 10:54

רשת טלוויזיה גרמנית פרסמה קליפ שלועג לנשיא טורקיה, שידוע כמי שאינו סובל ביקורת כלפיו. אנקרה זימנה את השגריר הגרמני וגרמה לזעם בברלין ובאיחוד האירופי. "חופש הביטוי מקודש"

עריכה: אביב אירגז

גרמניה והאיחוד האירופי דחו את המחאה שהביעה טורקיה כלפי תכנית טלוויזיה סאטירית שלעגה לנשיא רג'פ טייפ ארדואן, בטענה כי חופש הביטוי הוא "קדוש". זאת בזמן שבאיחוד מסתמכים על טורקיה שתסייע לפתור את משבר המהגרים שפוקד את היבשת.

בשבוע שעבר, משרד החוץ באנקרה זימן את שגריר גרמניה בעקבות שיר ששודר בתכנית ברשת NDR הגרמנית ולעג לארדואן, שידוע כמי שאינו חובב ביקורת. העיתונים בגרמניה תקפו בחריפות את נשיא טורקיה בשל ניסיונו להשתיק את כלי התקשורת, ותהו אם ברלין ובריסל לא היו רכות מדי ביחסן להפרות זכויות האדם מצד אנקרה בשל תלותן בה כדי לעצור את זרם המהגרים.

לקריאה נוספת בנושא
החל משפט הריגול של העיתונאים הטורקים: "ניסיון טיוח של המדינה"
בשל חרדת הפליטים, האיחוד עוצם עין כשארדואן מוחץ את הדמוקרטיה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מרץ 2016. רויטרס
לא אוהב ביקורת. נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

מדובר בתקרית מביכה מבחינת הקנצלרית אנגלה מרקל, שהובילה את המאמצים להגיע להסכם בין האיחוד לטורקיה. העסקה נועדה לעצור את זרם המהגרים הבלתי-חוקיים שנכנסים לאירופה בתמורה לסיוע כלכלי ופוליטי לאנקרה, אך חלק ממבקריה של מרקל הדגישו כי על האיחוד לא להוריד את הסטנדרטים הנוגעים לזכויות אדם ולחירויות בסיסיות.

דוברת מטעם משרד החוץ בברלין מסרה אתמול כי ממשלת גרמניה הבהירה לממשלת טורקיה שחירויות בסיסיות כמו חופש העיתונות אינן נתונות למשא ומתן. "הבהרנו כי על אף האינטרסים המשותפים של גרמניה ושל טורקיה, עמדתנו לגבי חופש העיתונות וחופש הביטוי אינה נתונה למשא ומתן מבחינתנו", מסרה הדוברת, שהוסיפה מנגד כי טורקיה היא שותפה חשובה של גרמניה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מרץ 2016. רויטרס
סופגת ביקורת. קנצלרית גרמניה מרקל/רויטרס

הביקורת של האיחוד הייתה תקיפה יותר עם הודעתו כי זימון השגריר הגרמני אינו עולה בקנה אחד עם הערכים המקודשים של חופש העיתונות וחופש הביטוי. "יונקר (נשיא הנציבות האירופית) מאמין כי הצעדים הללו של טורקיה מרחיקים אותה מאשר מקרבים אותה אלינו", מסרה הדוברת שהדגישה כי האיחוד מצפה שטורקיה תעמוד בסטנדרים הגבוהים ביותר ביחס לדמוקרטיה, לשלטון החוק ולחירות בסיסיות.

בעיתונות הגרמנית לא חסכו מארדואן. "נשיא טורקיה ארדואן היקר, גרמניה היא לא טורקיה. בגרמניה אי אפשר להשתיק את התקשורת", נכתב בטור דעה ביומון "בילד" הנפוץ. בעיתונות הגרמנית לא חסכו מארדואן. "נשיא טורקיה ארדואן היקר, גרמניה היא לא טורקיה. בגרמניה אי אפשר להשתיק את התקשורת", נכתב בטור דעה ביומון "בילד" הנפוץ. "פוליטיקאים רבים באיחוד האירופי רכים ביחס לארדואן משום שהם צריכים אותו במשבר המהגרים", נכתב בעיתון Sueddeutsche Zeitung.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully