וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החייל היורה לנתניהו: "חוששים מהליך לא נקי; מתמוטטים"

15.4.2016 / 0:30

אמו של החייל החשוד שירה למוות במחבל פצוע בחברון פנתה במכתב לנתניהו לאחר הצהרת התובע נגד בנה בגין הריגה. "אני מזכירה שהוא נחשד תחילה ברצח. גם סעיף הריגה לא ראוי שיופיע בכתב האישום"

עריכה: ניר חן

אמו של החייל החשוד כי ירה למוות במחבל פצוע בחברון, פנתה אתמול (חמישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו סיפרה כי משפחתו חוששת שהתהליך המשפטי שבנה עובר אינו הגון. "חזרנו עכשיו מדיון נוסף בבית הדין הצבאי והזדעזענו לראות ולשמוע שהתביעה הצבאית מתכוונת להאשים את הבן שלנו בהריגה. הריגה, למען השם, על נטרול מחבל", כתבה. "אני מבקשת לשתף אותך: יש לנו חשש כבד מאוד במשפחה מהליך לא הוגן, הליך לא נקי, שאינו חף מהשפעות חיצוניות. יש לנו חשש מהפיכתו של בני לשעיר לעזאזל בגלל מעורבותם של גורמים בכירים מאוד שמהרגע הראשון גזרו את דינו בחוצות, מבלי להמתין לתוצאות החקירה, מבלי לקחת בחשבון את הנסיבות בשטח. זה מכאיב לנו, זה ממוטט אותנו, זה לא הוגן ולא תקין".

בהמשך, הזכירה את השתלשלות האירועים במסגרת הפרשה, וציינה את החשדות הראשוניים נגד בנה, שלדבריה מעידים רבות על אופיה. "אני מזכירה לך, אדוני, הוא נחשד תחילה ברצח! הזדעזענו כולנו, זו הייתה תעודת עניות למערכת, שהעזה לכתוב חשד מסוג זה על בקשת מעצר נגד חייל שנטרל מחבל. הימים חלפו, העובדות התבררו, מסתבר שהנסיבות בשטח היו שונות בתכלית ממה שפורסם בתחילה, לכן אני חוששת. גם סעיף הריגה לא ראוי שיופיע בכתב אישום נגד לוחם מצטיין בצה"ל, שהיה בטוח שהוא מציל את חבריו ואת עצמו מפיצוץ קטלני וירה במחבל על מנת לנטרלו", כתבה.

עוד בנושא:
משפחת המחבל מחברון דורשת את גופתו: "ראוי לקבורה כמו כל אדם"
אביו של החייל היורה ליעלון: "מזועזעים מההסתה, אבל מיהרת להרשיע אותו"
יעלון על הפצת תמונות בגנותו: "קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל"

בית הדין הצבאי ביפו – דיון בעניינו של החייל היורה מחברון. שבתי בנדט באמצעות מצלמת הטלפון החכם וואווי, שבתי בנדט
"זה ממוטט אותנו. לא הוגן ולא תקין". החייל, אמו ואביו בבית המשפט, אתמול/שבתי בנדט , שבתי בנדט באמצעות מצלמת הטלפון החכם וואווי

עוד היא הוסיפה כי האירוע עלול להרתיע חיילים נוספים, בטענה שהם "מופקרים בשטח". "כדאי לחשוב לעומק על ההשלכות של התנהלות מסוג זה נגד לוחם: מה חושבות עכשיו אימהות לחיילים בצה"ל, שנמצאים בזירות השונות, שדרוכים בחזית, מול אויב שמבקש לפגוע בהם, לפגוע באזרחי ישראל? אנחנו בעיצומו של גל טרור, אנחנו זקוקים וזקוקות לצבא חזק, נחוש, שבוטח במפקדים, שסומך על ההנהגה, חיילים שידעו שלא יופקרו ברגע האמת, שאף אחד לא יגיד עליהם שסרחו, שהתבהמו, כאשר חשו שהם ממלאים את תפקידם ומצילים חיים במציאות של התרעות קונקרטיות לפיגוע משולב", כתבה. "ואני חייבת לומר לך, אדוני ראש הממשלה, אני חשה שהבן שלי הופקר. וזו לא תחושה רק שלי, כאמא, זו תחושה של רוב עצום בציבור הישראלי, שכל כך מחבק אותנו, שכל כך מנסה לתמוך".

לבסוף, כתבה: "אז אנא ממך אדוני, עצור את השפל הערכי הזה. אסור שהבן שלי יואשם בהריגה – ואני מבקשת שתעשה כל שביכולתך כדי להחזיר לי אותו הביתה. כל דקה בלי הבן שלי, כל יום שהוא לא איתנו, כל שבת שהוא במעצר – אנחנו הולכים ונחלשים. אני לא מסוגלת לתקר את המשפחה שלנו סביב שולחן הפסח בלי הבן שלנו בבית, יחד איתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
החייל היורה מחברון ובני משפחתו בכניסה לדיון בעניינו בבית הדין הצבאי  בקרייה. מגד גוזני
"כדאי לחשוב לעומק על ההשלכות". החייל מובא לדיון בעניינו/מגד גוזני

אתמול בבוקר הגישה הפרקליטות הצבאית בבית הדין הצבאי ביפו הצהרת תובע בסעיף הריגה נגד החייל, בדיון שבו נכחו אביו ואמו שבכו לאור ההחלטה. בית הדין האריך עד יום שני את מעצרו של החייל, לבקשת התובע סגן-אלוף אדורם ריגלר. "אנחנו ערוכים להגיש כתב אישום", אמר. הסעיף המייחס לחייל שיבוש חקירה ירד מן הבקשה להארכת מעצר.

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully