וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השומר השפיל אותי, אז קניתי גרזן": חקירת המחבל ממעלה אדומים נחשפת

18.4.2016 / 9:00

סעדי עלי אבו חמאד בן 21 נאשם בניסיון רצח של המאבטח צביקה כהן לפני חודשיים. מחומרי חקירה שהגיעו לוואלה! NEWS עולה כי טען תחילה שביצע את המעשה עקב סכסוך אישי, אך בהמשך הודה במניע לאומני. פרקליטו: "הופעל עליו לחץ בחקירה". דיווח מהאולפן

עריכה: ניר חן

הפרקליטות הצבאית הגישה לפני כשבועיים כתב אישום נגד המחבל שהכה בגרזן את צביקה כהן, מאבטח בקניון במעלה אדומים, וגרם לפציעתו האנושה. מחומרי החקירה בתיק שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי המחבל, סעדי עלי אבו חמאד, בן 21 מעיזרייה, טען תחילה כי המניע למעשה היה אישי, אך בהמשך שינה את גרסתו והודה כי פעל ממניע לאומני. אבו חאמד נאשם בניסיון לגרימת מוות בכוונה - סעיף המקביל לניסיון רצח במשפט הצבאי ביהודה ושומרון - וכן בהחזקת סכין ובשיבוש מהלכי משפט. הדיון בתיקו יחל בימים הקרובים.

מכתב האישום עלה כי כחודש לפני המעשה נחשף אבו חמאד לסיקור אירוע שבו ירו חיילים בצעירה פלסטינית ולאחר מכן מנעו ממנה טיפול רפואי. בעקבות זאת, על פי כתב האישום, הוא החליט לבצע פיגוע ולרצוח יהודים. הוא רכש בכפרו גרזן, החביא אותו מתחת לבגדיו ונכנס לקניון שבו עבד במעלה אדומים, והחביא את הגרזן במחסן בעבודה. בהמשך, נטען בכתב האישום, הוא החל לעקוב אחר התנהלות חלק מהעובדים בקניון כדי לבחור במי לפגוע.

עוד על הפיגוע במעלה אדומים:
המאבטח שנפצע בפיגוע הגרזן שב להכרה ושאל: "למה המחבל עשה את זה?"
המחבל הכיר את צביקה: "הוא ביקש שיפתח לו דלת - ואז הסתער עם הגרזן"
עבדו עם המחבל בקניון מעלה אדומים: "המומים, לא הייתה לו שנאה בעיניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו חאמד הכה את כהן בראשו ובכל חלקי גופו בגרזן מספר רב של פעמים. זירת הפיגוע בקניון במעלה אדומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתב האישום עולה כי ביום חמישי, 25 בפברואר, הוא נשאר ללון במעדנייה שבה עבד, ומעט לאחר חצות הוא הוציא את הגרזן שהחביא, הסתיר אותו תחת מעילו והחל ללכת בעקבות כהן. בשלב זה פנה אבו חמאד לכהן וביקש ממנו לפתוח את דלת הקניון כדי להכניס פועלים. בזמן שניסה כהן לפתוח את הדלת הוציא אבו חאמד את הגרזן והחל להכות בכהן בראשו ובכל חלקי גופו מספר רב של פעמים. בשל המכות הקשות נפגע כהן בראשו ובעורפו, וכן אחת מאצבעותיו נקטעו בזמן שניסה להרחיק את המחבל. עוד מתואר בכתב האישום כי המחבל עזב את כהן כמה פעמים, אך חזר שוב ושוב והמשיך לפגוע בו בניסיון לגרום למותו.

לאחר המעשה, כך עולה מכתב האישום, הוא לקח את מפתחותיו של כהן ומכל תרסיס גז שנשא כהן בכיסו והתיז לתוך פיו בניסיון לגרום לו לחנק. אבו חאמד פתח את הדלת, הלך לוואדי הסמוך לעזרייה, הכפר שבו הוא מתגורר, והסתתר שם. בכתב האישום מתואר כיצד שינה אבו חאמד כמה פעמים את מקום המסתור שלו, וכיצד הסתייע בחברים כדי להסתתר ולהיפטר מבגדיו המגואלים בדם. בשלב מסוים הוא הגיע לביתו של קרוב משפחתו וסיפר לו על שעשה. על פי כתב האישום, קרוב משפחתו שכנע אותו להסגיר את עצמו והשניים ניסו ליצור קשר עם המשטרה הפלסטינית ועם מנגנוני הביטחון בבית לחם, אך אלה סירבו לקחת עליו חסות מחשש שכוחות צה"ל יפרצו למבנה שבו הם נמצאים. בסופו של דבר התקשר קרוב משפחתו למשטרת ישראל וסיכם איתם כי יעצרו אותם בדרכם בחזרה מאזור בית לחם לירושלים, וכך קרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סעדי עלי אבו חאמד, המחבל שביצע את הפיגוע במעלה אדומים. פייסבוק, אתר רשמי
שינה את גרסתו. אבו חאמד/אתר רשמי, פייסבוק

מבחינת חומרי החקירה עולה כי המחבל טען תחילה כי עשה את המעשה בשל סכסוך שהתגלע בינו לבין כהן. "השומר קילל אותי והשפיל את אימא שלי, ובגלל זה החלטתי לפגוע בו", כתב אבו חאמד בתצהיר שמסר למשטרה עם מעצרו. "לכן באותו יום קניתי גרזן בעיזרייה ב-30 שקל והחבאתי אותו בעבודה. ביום חמישי נשארתי בעבודה, בשישי באחת וחצי לפנות בוקר נתתי לו מכות בראש ומכות בשאר הגוף שלו. אחרי שנפל לקחתי את המפתחות ויצאתי לעיזרייה". עם זאת, בהמשך חקירתו שינה אבו חאמד את גרסתו ואמר שהחליט לרצוח יהודי בהשפעת המקרה שבו נורתה פלסטינית צעירה והסירוב להעניק לה טיפול.

בא כוחו של אבו חאמד, עו"ד טארק ברגות, טוען כי שינה את גרסתו בשל לחץ שהופעל עליו בחקירה: "ברור שמדובר בשינוי גרסה בעקבות הפעלת לחץ בחקירה", טען עו"ד ברגות. "הוא נחקר בשב"כ, ותמיד בחקירות כאלה מפעילים לחץ נפשי על הנחקרים בשעות חקירה ארוכות, באיומים ובהבטחות שונות. אני מתכוון לבדוק אפשרות להגיש טיעוני זוטא (בקשה להליך לבירור קבילות ההודאה – ש"ב) בנושא כדי להבין מדוע מרשי שינה את גרסתו ואמר שהוא עשה זאת ממניע לאומני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully