וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברחת הבשר המקולקל: "המשטרה לא עצרה את השיווק וסיכנה את הציבור"

14.4.2016 / 8:05

פרקליטו של אחד החשודים בהברחת בשר מהשטחים לישראל בתנאים תברואתיים ירודים טוען כי "החוקרים ישוב בנחת, תיעדו, צילמו והקליטו, תוך שהם נותנים למעשה להימשך באין מפריע". מח"ש חוקרת

עריכה: ניר חן

(החרמת בשר מוברח על ידי המשטרה, בשבוע שעבר)

ימ"ר מחוז ש"י פתחה לפני כמה חודשים בחקירה סמויה של פרשת הברחת בשר מהשטחים לתוך ישראל. באחרונה החרימה המשטרה סחורה החשודה כפגומה, והחקירה הפכה לגלויה. לטענת החוקרים, אכילת הבשר המוברח מהווה סכנה בריאותית של ממש משום שהוא מוחזק בתנאים תברואתיים ירודים, אופן הפצתו נעשה באופן לא חוקי ומקורו בלתי ידוע. עו"ד ניר דוד, שמייצג את אחד החשודים, טען כי החוקרים ידעו במשך תקופה ארוכה על העבירות לכאורה שמסכנות את הציבור, אך המשיכו באיסוף הראיות בלי לקטוע את פעילות החשודים. מסיבה זו שלח אתמול (רביעי) מכתב למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וביקש לחקור אותם.

דוד כתב כי ביום ראשון טען נציג ימ"ר ש"י כי דבר הברחת הבשר היה ידוע למשטרה זה כמה חודשים, לרבות אופן הפצתו ושיווקו. דבריו נאמרו בדיון בבית המשפט בנוגע להארכת מעצר החשודים. "יודגש כי במסגרת חקירת הפרשה, הושקעו על ידי היחידה החוקרת משאבים רבים הכוללים האזנות סתר, מעקבים ושימוש באמצעים טכנולוגיים. ניתן לקבוע כי פעילות החשודים הייתה נתונה תחת עיניה הבוחנות של היחידה החוקרת בזמן אמת", כתב דוד.

אחת העבירות המיוחסות לחשודים היא עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה. דוד טען כי על אף שהיחידה החוקרת ידעה ואמרה כי מדובר בבשר שאכילתו תגרום להפצת מחלות ולסכנה לציבור, לא הפסיקה את שיווקו. "בשעה שאזרחים תמי לב ישבו במסעדות, סעדו את לבם בבשר המזוהם ועירו אל גופם כמויות בלתי נדלות של חיידקים, ישבו חוקרי היחידה בשובה ונחת, תיעדו, צילמו והקליטו, תוך שהם נותנים למעשה זה להימשך באין מפריע - כל זאת תוך העמדת הציבור בסיכון חמור ומדי, והקרבת שלומו ורווחתו על מזבח איסוף ראיות בתיק החקירה", הוסיף דוד.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"ראש העיר הוא שריף כל יכול": למה הרשויות נגועות בשחיתות?
לקוח מאוכזב של ענבל אור: "כל החסכונות שלי הלכו לטמיון"
הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה

נתפסה רשת הברחת בשר מהרשות הפלסטינית לישראל. עיריית ראשון לציון, מערכת וואלה! NEWS
"חוקרי ימ"ר ישבו בנחת". בשר שהוברח מהרשות הפלסטינית לישראל/מערכת וואלה! NEWS, עיריית ראשון לציון

עוד נטען במכתב כי התנהלות זו של ימ"ר ש"י עולה עד כדי עבירות אי מניעת פשע והפרת אמונים, והיא אינה חוסה תחת אף אחת מסוגי ההגנה שמופיעים בחוק העונשין. לכן, לדעתו, ליחידה החוקרת אין תוקף חוקי או מוסרי לחקור את החשודים בעשיית מעשה העלול להפיץ מחלה, בעוד היא עצמה עסוקה בתיעוד הפצת הבשר ושיווקו לציבור במקום בעצירות התפשטות המחלה.

"העמדת הציבור בסכנה חמורה, ברורה ומידית לצורך איסוף ראיות כנגד חשודים, היא למעשה התנהלות נפסדת ומקוממת, ובנסיבות העניין מהווה מדרון חלקלק ומסוכן. צורת מחשבה זו מהווה תפיסה מעוותת, לפיה איסוף ראיות הינו ערך מקודש ונשגב, העומד גבוה מעל ביטחון הציבור, שלומו ובריאותו. טשטוש ערכים זה, יש בו משום לקעקע את אמון הציבור במשטרה ולהוביל למחוזות רחוקים ואפלים", כתב דוד. הוא ביקש שמח"ש תפתח בחקירה נגד השוטרים מימ"ר ש"י, אשר בעשותם לכאורה ככל המתואר חשודים לכאורה בעבירות אי מניעת פשע והפרת אמונים.

בימ"ר ש"י ביקשו לא להגיב לדברים מאחר שהפרשה נמצאת תחת חקירת מח"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully