וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבות שכולים על מינוי מנכ"ל משרד הביטחון: "מי שנכשל מקבל קידום?"

ההודעה על מינוי אודי אדם, שהתפטר מתפקידו כאלוף פיקוד הצפון בסיום מלחמת לבנון השניה, עוררה התנגדות בקרב כמה אבות שכולים. לעומת זאת, ראשי רשויות בגליל מוקירים לו תודה על עשור של שקט מאז המלחמה. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בשונה מהסערה הציבורית שחוללו המשפחות השכולות של מלחמת לבנון השנייה נגד מינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש למפכ"ל המשטרה, ההודעה שלשום (שלישי) על מינויו של אלוף במיל' אודי אדם לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון התקבלה על ידי חלקם ברגשות מפויסים יותר. זאת, למרות כישלון המלחמה שבה נהרגו בניהם, שבמהלכה שימש אדם אלוף פיקוד הצפון ובסופה התפטר. "זה שהוא לא היה מוצלח במלחמה, או לא היה כישרון גדול, לא פוסל אותו", אמר יואב צור, ששכל את בנו איתמר במלחמת לבנון השנייה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, "אני סומך על שיקול דעתו של שר הביטחון יעלון".

לדברי צור, "יש הבדל בין כישלון ואי הצלחה לבין התרשלות או יוהרה כמו שהיה עם גל הירש. האלוף אדם היה אז הרבה יותר צעיר מהרמטכ"ל חלוץ ולא יכול היה לעמוד בפניו. גל הירש נכשל כישלון ערכי, שזה דבר אחר לגמרי. כשאנחנו נלחמנו נגד גל הירש, נלחמנו נגד האיש חסר הערכים. לא נלחמנו בגלל הכישלון הצבאי שלו, כי הוא לא היה היחיד שנכשל בזה. העובדה שאודי אדם לקח אחריות והתפטר מיד אחרי המלחמה, מראה על גדולה".

משה מוסקל, ששכל את בנו רפנאל במלחמת לבנון השנייה, הביע עמדה מעט נוקשה יותר. "יש הבדל גדול בין אחראים לבין אשמים", אמר מוסקל בשיחה עם וואלה! NEWS. "לזכותו של אודי אדם ייאמר שהוא הודיע שיתפטר ישר כשהחייל האחרון יצא מלבנון. זה אומר שהוא מכיר באחריות שלו על ההתנהלות הכושלת של המלחמה. מצד שני, מה תרבות השלטון פה? שמי שנכשל ומודה בכישלון שלו מקבל קידום? המושג 'אחריות לאומית' אומר שמי שנכשל לא יכול לכהן יותר בתפקיד ציבורי, ואל תספרו לי שרק מי שנכשל לומד. ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט לא למד כלום, שלא לדבר על איפה שהוא נמצא היום".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"ראש העיר הוא שריף כל יכול": למה הרשויות נגועות בשחיתות?
הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה
יועצתו החדשה של סנדרס לענייני יהודים קיללה את נתניהו בפייסבוק

אל"מ אודי אדם מנכ"ל משרד הביטחון עם שר הביטחון משה יעלון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
התפטר מיד אחרי מלחמת לבנון השניה. אלוף במיל' אדם עם שר הביטחון יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר מוסקל כי "הגיע הזמן שמי שמנהל את המדינה יבין לבד, בלי שנתערב, שמי שנכשל צריך לפנות את מקומו. אני לא רוצה שום הפגנות מול הבית שלו או פגישה עם שר הביטחון. רוצה רק שיבינו את הבעיה פה. שלא יפנו אלינו, המשפחות השכולות, כדי להיות המצפון. הגיע הזמן שאת הדגל הזה יישאו אנשים אחרים. לא ביקשנו את התפקיד הזה".

למרות הביקורת הרבה על התנהלות צמרת הפיקוד בצה"ל וקברניטי המדינה במלחמת לבנון השנייה, מי שכיהנו כראשי רשויות בגליל מלחמה בירכו באופן גורף על מינויו של אדם. "אני חושב שהוא ראוי לתפקיד, ובניגוד למבקרים אני חושב שמלחמת לבנון השנייה הייתה הצלחה אדירה", אמר חיים ברביבאי, שכיהן כראש עיריית קריית שמונה בתקופת המלחמה. "מאז שהמלחמה נגמרה ועד היום אנחנו נהנים כבר מעשור של שקט. מעולם לא היה שקט ממושך כל כך בצפון. מי שנכשל כאן לצערי היא ממשלת ישראל, שלא השכילה לנצל את השקט הזה כדי לפתח את האזור, להביא מקורות תעסוקה ולעודד את ההתיישבות בגליל".

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות בתקופת מלחמת לבנון השנייה ויו"ר פורום יישובי קו העימות בצפון, הצטרף לדבריו של ברביבאי. "אני חושב שזה מינוי טוב ואני מברך עליו מאוד", אמר בוחבוט בשיחה עם וואלה! NEWS. "פגשתי את אדם לפני מלחמת לבנון השנייה וגם אחריה, ומדובר באיש נעים הליכות שתמיד היה קשוב לצרכינו. עשו למלחמת לבנון השנייה עוול גדול מאוד. השקט בצפון נשמר כבר משנת 2006, אסור לשכוח את זה. עשר שנות שקט בגליל אלה תוצאות אדירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משה מוסקל, אביו של רפנאל מוסקל ז"ל, מתנגד למינוי של אודי אדם למנכ"ל משרד הביטחון. מערכת וואלה!
רפנאל מוסקל, בנו של משה מוסקל. רפנאל נהרג במלחמת לבנון השניה/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully