וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי היסטורי: ג'מאל חכרוש הוא הניצב המוסלמי הראשון במשטרה

13.4.2016 / 20:56

סגן ראש אגף התנועה לשעבר ירכז את תכנית ההתעצמות של המשטרה בחברה הערבית. השר ארדן על המינוי: "בשורה שהמתינה להתגשם כמעט 70 שנים". אלשיך: "ברור שהיה נכון לשמור אותו להנעת המהפכה"

צילום: יותם רונן, מתן חדד

ג'מאל חכרוש מונה היום (רביעי) לניצב המוסלמי הראשון בתולדות משטרת ישראל. במסגרת תפקידו, חכרוש ירכז ויפעיל את תכנית ההתעצמות המתוכננת של המשטרה בחברה הערבית. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך אמר בנאומו בטקס הענקת הדרגות: "כקצין ותיק ומנוסה, הוא יכול היה למלא לא מעט תפקידים, אך היה ברור שאת חכרוש נכון לשמור להנעת המהפכה". לדברי השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שנאם אף הוא בטקס, "המעמד נושא בכפיו בשורה של ממש, שהמתינה להתגשם כמעט 70 שנים".

במסגרת התכנית, שאותה אישרה הממשלה, תחנות משטרה חדשות ייפתחו ביישובים ערביים, תחנות ונקודות קיימות יחוזקו, ומאות שוטרים ערבים צפויים להצטרף לשורות המשטרה. "עד היום לא הענקנו שירותי אכיפה שוויוניים במגזר הערבי", הודה ארדן. "אם נהיה כנים עם עצמנו, לא נוכל להביט על החברה הערבית בישראל, עם ביטויי האלימות והפשיעה שבה, ולרחוץ בניקיון כפינו".

עוד בוואלה! NEWS:
כל קרב שהשר גלעד ארדן מנצח הוא פתח למלחמה חדשה
ארדן: מספר שיא של מעצרים במזרח י-ם, המשטרה נכנסת לכל מקום
עקב חשיפת וואלה! NEWS: קריאה לפתוח את תיק המנהל החשוד שהכה תלמיד

טקס הענקת דרגות לג'מאל חכרוש – הניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל. תצפית TPS
"יישאר תמיד בארץ ציבור ערבי גדול". מפכ"ל המשטרה והשר ארדן מעניקים את הדרגות לחכרוש, היום/תצפית TPS

ארדן בירך את ניצב חכרוש על המינוי, ושיבח אותו על עבודתו כסגן ראש אגף התנועה הארצי – תפקיד שלשמו מונה חכרוש לניצב-המשנה המוסלמי הראשון בישראל ביוני 2011. "במסגרת התפקיד, סייעת רבות להכנסת המשטרה לישובים הערביים, ולהעמקת האכיפה וההסברה בנושא מניעת תאונות דרכים", אמר ארדן. "פעילות זו הביאה בזמנו לירידה בהרוגים ובנפגעים מקרב האזרחים הערביים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טקס הענקת דרגות לג'מאל חכרוש – הניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל. תצפית TPS
"אנו מחויבים להשקיע באזרחי ישראל הערבים". המפכ"ל אלשיך, ניצב חכרוש והשר ארדן, היום/תצפית TPS

"אנו מחויבים להשקיע באזרחי ישראל הערבים ולהביאם אל המקום שעליו שורר בעבר המנהיג הציוני זאב ז'בוטינסקי", הוסיף ארדן, וציטט מתוך הצהרת העקרונות שהגיש ז'בוטינסקי לקונגרס הציוני ב-1946: "גם לאחר יצירת הרוב העברי, יישאר תמיד בארץ ציבור ערבי גדול. ואם לחלק הזה של תושבי הארץ יבואו בזמן מן הזמנים ימים רעים, אז כל הארץ תישא בעול הסבל. מצבם האיתן של הערבים במובן הפוליטי, הכלכלי והתרבותי, יישאר, לפיכך, לנצח נצחים התנאי העיקרי למצבה הבריא והאיתן של ארץ ישראל כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully