וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: מספר שיא של מעצרים במזרח י-ם, המשטרה נכנסת לכל מקום

12.4.2016 / 10:57

השר לביטחון פנים התייחס היום לפעילות המשטרה נוכח גל הטרור הנוכחי, והדגיש כי במזרח ירושלים נעשות פעולות רבות כדי למנוע פיגועים. "בוצע מספר שיא של מעצרים"

עריכה: מתן חדד
השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
"כיתרנו שכונות וכפרים במזרח ירושלים". השר גלעד ארדן/ניב אהרונסון

"אין היום מקום שאליו לא נכנסת המשטרה" - כך אמר היום (שני) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בכנס האבטחה של ישראל ביישוב יד בנימין שבאזור רחובות. לדבריו, "אם בעבר היה סוג של שקט תעשייתי מול הכפרים או השכונות, היום המשטרה נכנסת אליהם יום יום. הנהגנו משהו ששנים רבות לא הונהג – כיתור שכונות וכפרים במזרח ירושלים, שמהם יצאו מפגעים. בוצע מספר שיא של מעצרים – יותר מאלף, כולל על ידי הפעלת יחידות מיוחדות".

השר ארדן, שאישר הקלות בקבלת רישיון נשק על רקע המצב הביטחוני עם תחילת גל הטרור בחודש אוקטובר, התייחס בדבריו בכנס גם לסוגיה זו. "המדיניות בשנים האחרונות הייתה מדיניות מצמצמת", אמר. "ממאות אלפי אזרחים שהחזיקו רישיונות ירדנו לסדר גודל של 120 אלף אזרחים שמחזיקים רישיונות לכלי ירייה. קיבלתי החלטה לשנות מדיניות מצמצמת ולעבור למדיניות מאזנת".

לדבריו, "אינטרס אחד הוא למנוע שימוש בעייתי בנשק, מול זה ישנו האינטרס הציבורי. כאשר יש אירועי טרור ויש אזרח מיומן עם נשק באזור – זה חוסך פגיעה. החלטתי להרחיב את המדיניות בשלב הראשונות לקצינים בדרגות זוטרות יותר, בוגרי יחידות מיוחדות".

עוד בוואלה! NEWS:
200 בכירים לשעבר במערכת הביטחון ליעלון: "מגנים את המתקפה נגדך"
הותר לפרסום: נעצרו 5 צעירים בחשד לפעולות תג מחיר נגד פלסטינים
משפחת המחבל מחברון דורשת את גופתו: "ראוי לקבורה כמו כל אדם"

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
"שימוש באקדח על ידי אדם לא מיומן עלול לסכן אחרים". אלשיך/נועם מושקוביץ

המפכ"ל רוני אלשיך התייחס אף הוא לסוגיית מתן רשיון נשק לאזרחים בכנס. "לנשק יש פוטנציאל להיגנב והמרוץ של המשטרה אחר זה הוא אין סופי. מאידך, שימוש מיומן בנשק הוא מה שעושה את ההבדל באירוע טרור. כשנדרשנו לשאלה אם תוספת כלי נשק תביא ערך לבטחון, נדרשנו לשאלה אם נשק הוא נכס או נטל", אמר.

לדבריו, "ההכרעה איננה פשוטה, משום שמטבע הדברים מדובר באקדחים. אקדח הוא סוג של נשק שרבים מחיילי צה"ל לא מיומנים בו ועלול עשוי לסכן אחרים". המפכ"ל ציין כי בשל הנסיבות, הדגש במתן רישיון לנשק יהיה בנושא המיומנות וההכשרה. "אזרח שיתאמץ להכשיר עצמו, גם יישא את הנשק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully