וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיסור על אלכוהול: 2,900 נתפסו נוהגים בשכרות בטהראן

התובע הכללי בבירת איראן תיאר את הנתונים המפתיעים "מדאיגים". לאחרונה הוכפל הקנס על נהיגה בשכרות לכ-500 שקלים, אולם על פי ההערכות יותר ממיליון איראנים צורכים אלכוהול באופן קבוע

נשיא איראן חסן רוחאני בתערוכת רכב, טהראן, 1 במרץ 2016. AP
בדיקות פתע בכבישים חשפו את היקף התופעה. הנשיא רוחאני בתערוכת רכב בטהראן, לפני כחודש/AP

משטרת טהראן עצרה בשנה האחרונה 2,900 בני אדם שנתפסו נוהגים בשכרות – כך מסר אתמול (שלישי) התובע הכללי בבירת איראן, עבאס ג'עפראבאדי, לסוכנות הידיעות הממלכתית. הוא תיאר את הממצאים "מדאיגים", בהתחשבות בעובדה שהרפובליקה האסלאמית אוסרת על צריכת אלכוהול.

אלכוהול נאסר באיראן מאז המהפכה האסלאמית בשנת 1979, והוא חל על כל אזרחי המדינה מלבד המיעוט הנוצרי, שמורשה להפיק יין לטקסים דתיים בלבד. המורשעים בהחזקת אלכוהול או בצריכתו מסתכנים בקנס כספי, מלקות או עונש מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
חצי מהצעירים במדינות ערב: דאעש הוא האיום הגדול ביותר לאזור
דוח: שיא בהוצאות להורג ברחבי העולם בשנה האחרונה
הנשיא אחמדינג'אד חוזר? "לא שולל השתתפות בבחירות ב-2017"

הברחת אלכוהול בגבול עיראק-איראן, 2006. AP
שוק שחור משגשג - בחסות הרשויות. כורדים מבריחים אלכוהול בגבול העיראקי/AP

עם זאת, במדינה התפתח שוק שחור נרחב של הברחת אלכוהול, בעיקר מעיראק או מטורקיה השכנות, כמו גם ייצור ביתי של בירה, יין ומשקאות נוספים. תושבת טהראן סיפרה לוואלה! NEWS כי אזרחים רבים מעריכים שהממשל עומד מאחורי חלק גדול מההברחות, ומרוויח ממכירת האלכוהול במחירים גבוהים. על פי ההערכות, יותר ממיליון איראנים צורכים אלכוהול באופן קבוע.

בדיקות שכרות שהחלו כוחות המשטרה לבצע בשנים האחרונות חשפו את היקף התופעה, אולם הנתונים שפורסמו היום מתייחסים לבירה טהראן בלבד. הקנסות הנהוגים לנהגים שנתפסו בשכרות הוכפלו לאחרונה משני מיליון ריאל (כ-250 שקלים) לארבעה מיליון.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully