וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אחמדינג'אד חוזר? "לא שולל השתתפות בבחירות ב-2017"

נשיא איראן לשעבר מסר בתגובה לשאלה על כניסה למרוץ לנשיאות: "אינשאללה, נתראה". בתקופה האחרונה החלו לצוץ כרזות התומכות בקמפיין הבחירות של אחמדינג'אד, ומקורביו אישרו כי הוא ממשיך לקיים פגישות קבועות עם שרי ממשלתו ועם יועציו

צילום: דוד קורן עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS: ניצחון למחנה הרפורמיסטי בבחירות לפרלמנט באיראן)

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד אמר היום (ראשון) כי הוא "לא שלל את האפשרות של השתתפות בבחירות לנשיאות" בשנה הבאה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הנשיא לשעבר השנוי במחלוקת סירב לפרט, ורק מסר בתגובה לשאלה על הבחירות: "אינשאללה, נתראה".

אמירתו באה על רקע חרושת שמועות הולכת וגוברת בתקופה האחרונה בנוגע לאפשרות שאחמדינג'אד ירוץ לנשיאות נגד הנשיא המכהן חסן רוחאני – שזו כהונתו הראשונה בלבד והוא זוכה בה לתמיכה נרחבת למדי – בבחירות שייערכו באמצע שנת 2017. במקביל, בימים האחרונים פורסמה ברשתות החברתיות כרזה ראשונה המביעה תמיכה בקמפיין הבחירות של אחמדינג'אד.

עוד בוואלה! NEWS:
עוף החול התרומם שוב: רוחאני הוא לא המנצח היחיד בבחירות באיראן
תוצאות סופיות באיראן: מחנה רוחאני זכה בהישגים, אך לא ברוב
תושבת טהראן לאולפן וואלה! NEWS: "הבחירות לא הביאו שינוי"

כרזת בחירות של נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, אפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
"הוא מכוון לבחירות לנשיאות". כרזת תמיכה באחמדינג'אד/צילום מסך, טוויטר

כתב אתר החדשות "אל-מוניטור", סעיד ג'עפרי, ציין כי אחד מיועציו של אחמדינג'אד, עבד א-רזא דווארי, חשף בריאיון בשנה שעברה כי הנשיא לשעבר ממשיך לקיים פגישות שבועיות עם שרי ממשלתו הישנה ועם יועציו הבכירים. "אני משתתף בפגישות כאלה בכל יום ראשון", הודה אחד מיועציו של אחמדינג'אד למדיניות חוץ.

הוא הוסיף כי "גורמים נוספים במעגלים הפנימיים של אחמדינג'אד מנהלים פגישות דומות בימים אחרים". לדבריו, "כמובן שלא היו לאחמדינג'אד כוונות רציניות בנוגע לבחירות האחרונות לפרלמנט, והוא מכוון לבחירות לנשיאות בשנת 2017. פעם שאלתי אותו אם הוא מתכוון לרוץ לפרלמנט. התשובה שלו הייתה 'לא'. הוא אמר, 'בממשלה, הייתי לבד והם עשו לנו כל כך הרבה בעיות. בפרלמנט, זה יהיה אני ועוד 289 חברי פרלמנט אחרים. ברור שזה יהיה קשה יותר'".

לאחר שהוכרזו תוצאות הבחירות לנשיאות, גורמים רבים המזוהים עם אחמדינג'אד טענו כי היעדרו מהמרוץ והריחוק המכוון ממנו הביא למפלתם של השמרנים בבחירות. באותה התקופה, מקורביו של הנשיא לשעבר קידמו את הטענה הזאת במאמרים רבים שפורסמו בכלי התקשורת. הפרשן המדיני סאדג זיבכלאם טען כי "לשמרנים אין את הכוח לשוב לשלטון ללא אחמדינג'אד".

עוד באותו נושא

הוא עוד ישוב: לא תמה ההיכרות עם אחמדינג'אד

לכתבה המלאה
נשיא איראן חסן רוחאני מצביע בבחירות, 26 בפברואר 2016. רויטרס
"הצליח לאטום את החורים שדרכם הוא יכול לחזור". רוחאני מצביע בבחירות לפרלמנט/רויטרס

סעיד ליילז, עיתונאי וכלכלן איראני, הוסיף כי "אין זה חשוב אם הממסד יאפשר לאחמדינג'אד לחזור או לא. אנחנו חייבים למנוע זאת בעצמנו על ידי אטימת החורים שדרכם הוא יכול לחזור, כמו מניפולציות על המעמדות החלשים יותר והפגיעים יותר מבחינה כלכלית, על מנת למשוך אותם אליו. זה משהו שרוחאני הצליח לבלום יפה מאוד עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully