וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות סופיות באיראן: מחנה רוחאני זכה בהישגים, אך לא ברוב

מספירה של סוכנות הידיעות הצרפתית, עולה כי בעלי בריתו של הנשיא זכו ב-95 מושבים בפרלמנט, לעומת 103 של השמרנים. במועצת המומחים נחל מחנהו הצלחה גדולה יותר עם רוב מוחלט בטהראן

צילום: דוד קורן עריכה: ניר חן

בעלי בריתו נשיא איראן חסן רוחאני רשמו הישגים ניכרים בבחירות לפרלמנט, אך לא זכו ברוב – כך עולה מהתוצאות הסופיות שפורסמו הערב (שני). לפי ספירה של סוכנות הידיעות הצרפתית, שהתבססה על כלי תקשורת במדינה, 290 המושבים במג'לס מתחלקים בין שלושה מחנות מרכזיים.

השמרנים הבטיחו 103 מושבים, בעוד ש"רשימת התקווה" התומכת ברוחאני ומורכבת מגורמים מתונים ומרפורמיסטים זכתה ב-95. עוד 69 מנדטים לא הוכרעו ויידרש סיבוב שני שיתקיים באפריל. יתר המושבים הלכו למועמדים עצמאיים ולמקומות המשוריינים למיעוטים.

גם במועצת המומחים - הגוף שמפקח על המנהיג העליון ובוחר את מחליפו - הצליחו מקורביו של נשיא איראן והוא עצמו לנחול הישגים. רוחאני, יחד עם הנשיא לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני, קיבלו מקום במועצה ומתוך 16 מושבים שהוקצו לבירה טהראן - 15 מהם הלכו למחנה המתונים.

שני גורמים קיצוניים - מוחמד יזדי ומוחמד תאקי מסבאח - איבדו את מושביהם. רק אחמד ג'נאטי הצליח להשתחל לגוף מטעם המחנה השמרני. ג'נאטי משמש גם יו"ר מועצת שומרי החוקה, שפסלה אלפי מועמדים רפורמיסטים ומתונים לפני הבחירות.

נשיא איראן חסן רוחאני מצביע בבחירות, 26 בפברואר 2016. רויטרס
רשם הישגים בבחירות. רוחאני מצביע, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully