וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשו: מתוך אלפי קונים, כמה עצרו לעזור לילד אבוד בקניון?

14.4.2016 / 0:02

האם אתם הייתם עוצרים? ניסוי חברתי יצא לבדוק כמה אנשים מתוך אלפי הקונים בקניון העמוס ביותר באוסטרליה יעצרו לעזור לילד קטן שאיבד את הוריו. התוצאות מטרידות מאוד

keyassets

עוד ניסוי חברתי מצליח להוכיח עד כמה החברה שלנו התדרדרה, והפעם: האם תעצרו לעזור לילד קטן שעומד לבד בלב קניון הומה אדם? אל פי הניסוי המצולם שלהלן התשובה היא פשוט "לא", ואנחנו צריכים להתבייש בעצמנו על כך.

בניסוי שהופק ע"י Key Assets Australia משתתפים שני ילדים בני 5, בן ובת. כל אחד מהם עמד בנפרד בקניון "קווין סטריט" שבבריסביין - הנחשב לאחד הקניונים העמוסים באוסטרליה - ונראה אומלל ומפוחד. במהלך 8 שעות, רק 21 אנשים מתוך אלפי העוברים ושבים עצרו לעזור לילד או לילדה. אתם קוראים נכון: רק 21 אנשים עצרו וניסו לברר עם הילדים היכן ההורים שלהם והאם הם זקוקים לעזרה.

ניסוי חברתי ילדים אבודים בקניון. צילום מסך
הייתם עוצרים?/צילום מסך

הראשונה שעברה את המבחן בהצלחה הייתה אישה צעירה שהתכופפה אל הילדה ושאלה אותה: "היי מתוקה, מתי בפעם האחרונה ראית את אמא ואבא שלך?". אחרי שנודע לה שהיא עמדה במבחן, היא סיפרה: "הייתי ממש מודאגת שהיא לבד וראיתי שהיא מסתכלת סביבה, אז חשבתי שאולי אמא שלה הסתכלה לכיוון אחר לרגע ואיבדה אותה. מישהו היה צריך לדבר איתה, לוודא שהיא בסדר".

עוד באותו נושא

לא תאמינו כמה קל לשכנע בני נוער לנסות לעשן סמים

לכתבה המלאה
ילדים אבודים בקניון. פייסבוק - Key Assets Australia, צילום מסך
צדיקה בסדום. הראשונה שעצרה לעזור לילדה המסכנה/צילום מסך, פייסבוק - Key Assets Australia

שתי נשים עם סלי קניות חלפו על פני הילד ורק אז הבחינו שהוא נראה במצוקה ופנו לעזרתו. "ראיתי ילד עצוב עומד שם לבד במרכז הקניון, שזה משהו לא רגיל. אם הילד שלי היה עומד ככה, הייתי רוצה שמישהו ישאל אותו האם הכל בסדר וינסה לברר מה קורה איתו", אחת הנשים אמרה.

ילדים אבודים בקניון. פייסבוק - Key Assets Australia, צילום מסך
חלפו על פניו וחזרו לעזור לו/צילום מסך, פייסבוק - Key Assets Australia

האדם השלישי שעצר הוא אב שעשה קניות עם שני ילדיו, שנראו בגיל זהה לילדה שהלכה לאיבוד. הוא סיפר שזו הבת שלו דווקא שהבחינה בילדה עומדת שם והובילה אותו אליה. "גם לי היו מקרים מפחידים שהילדים שלי הלכו לאיבוד, פעמיים או שלוש, אפילו בקניון הזה – זה הסיוט של כל הורה", הוא סיפר.

הניסוי נועד כדי להעלות מודעות למצבם של יותר מ-43 אלף ילדים יתומים שזקוקים למשפחת אומנה. אין ספק שתוצאות הניסוי המטריד הזה יצליחו לעורר את תשומת לב הצופים לבעיה.

ילדים אבודים בקניון. פייסבוק - Key Assets Australia, צילום מסך
בכל זאת, יש גם אנשים טובים/צילום מסך, פייסבוק - Key Assets Australia

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully